A jónevű olasz dizájnstúdió, a Bertone bizony szebb időket is megélt már, ám a márka új tulajdonosai, Mauro és Jean-Frank Ricci szeretnék, ha ismét régi fényében ragyogna a vállalat, aminek első lépése a most bemutatott, GB110 névre keresztelt hiperautó, amelyből – ha minden igaz – 33 darab utcára is kerül majd.
Első ránézésre bizony elég sok más márka modellje eszünkbe juthat a GB110-ről, de leginkább talán a Lamborghini és a McLaren autóit idézheti fel az újdonság. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne kifejezetten látványos a GB110, amely a dizájnstúdió 60-as, 70-es és 80-as években készült alkotásaiból merít ihletet. Az utastérről sajnos csak egy távoli, nem túl részletgazdag fotót láthatunk, de valószínűleg kiváló minőségű anyagokat, sportos hangulatot és letisztult formákat rejtenek a lemezek.
Innen-onnan ismerősek lehetnek a formák, de ettől még gyönyörű a GB110 – galéria
Az alapokról nem sokat árultak el a gyáriak, de annyit azért tudni, hogy egy német márka platformját használták fel a GB110-hez, amely elöl és hátul egyaránt független, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést kapott, míg a gátlókat négy fokozatban lehet majd állítani. Ami a hajtásláncot illeti, a motorról nem osztottak meg velünk részleteket a gyáriak, így műszaki oldalról csak annyit tudunk, hogy egy hétsebességes váltót kap majd az újdonság, amely mind a négy kerékhez eljuttatja az erőt – noha erről nem szól a fáma, jó eséllyel azért egy automata egységről beszélhetünk.
Kaptunk ellenben menetdinamikai adatokat: a 0-100-as sprint 2,79, a 0-200-as 6,79, a 0-300-as pedig mindössze 14 másodpercet vesz majd igénybe, a végsebesség pedig 380 km/h lehet. A gyáriak ígérete szerint a limiter 8400-nál szabályozza majd le a fordulatot, a csúcsteljesítmény pedig 1115 lóerő lehet, amihez 1100 Nm-es nyomaték társul. Az meglepő, ugyanakkor dicséretes, hogy nem egy elektromos modellről van szó.
Ez az egyetlen fotó az utastérről – galéria
Egyelőre azért sajnos nagyon kevés a konkrétum, így vannak kétségeink is afelől, hogy valóban elkészül-e majd az autó, ugyanakkor reménykedünk benne, hiszen a Bertone korábban számtalan ikonikus modellt tervezett, és örülnénk, ha – akár a GB110 által – visszatérnének az autóipar véráramába.