Karácsony hetében általában már nyugalom uralkodik az autóiparban, ám a Hyundai azért pár nappal az ünnepek előtt felkavarta kissé az állóvizet, méghozzá az új Kona bemutatásával. Ha pontosabbak akarnánk lenni, akkor inkább a megmutatás kifejezést használnánk, hiszen csupán néhány digitálisnak látszó képet osztottak meg velünk, és bár néhány fontos információt is csatoltak a képek mellé, azért így is bőven maradtak még kérdések az újdonsággal kapcsolatban.
Kezdjük a megjelenéssel, ami úgy lett igazán új és futurisztikus, hogy közben megőrzött valamit az elődbő stílusából is. A tervezők ezúttal már nem titkoltan az elektromos modellt vették alapul, majd a már meglévő villanyos dizájnt alakították át a belső égésű és hibrid erőforrásokkal szerelt verziókhoz – és rögtön megmutatták a sportos N Line kivitelt is.
Az elektromos verzió volt a kiindulópont – galéria
A végeredmény pedig már-már sci-fibe illő lett, köszönhetően a Hyundai legújabb formanyelvének, amely a kerekded alapformákat sarkos formákkal tesz látványosabbá, az elöl és hátul egyaránt az autó teljes szélességében végighúzódó LED nappali menetfényekről már nem is beszélve – ezúttal pedig a főfényszórókat is még ügyesebben rejtették el a mérnökök. Természetesen az elektromos verzió a legletisztultabb, a benzines és hibrid változatok megjelenése némileg marconább lett, az N Line pedig kifejezetten sportos – és ha készül vérbeli N kivitel, az még vadabb lehet.
Hátul is látványos lett – galéria
Az utastérbe bepillantva is a Hyundai legfrissebb, tisztán elektromos modellekből ismerős megoldásaival találkozhatunk: a műszeregység és a multimédiás képernyő szerepét két egymás mellé helyezett 12,3 colos megjelenítő tölti be, de fizikai kezelőszervekből is elég sok jutott az autóba – valószínűleg a klímát és a rádiót is tudjuk majd normák gombokkal kezelni, aminek sokan örülhetnek. A letisztult, minimalista formák adottak, amiket hangulatvilágítással és világos kárpitokkal dobtak fel a koreaiak.
Minimalista és modern – galéria
Az autó alaposan megnőtt, ami az utastér helykínálatán is érezhető lesz. Az elektromos verzió 4355 mm hosszú lett, amely közel sem elhanyagolható, 15 centis nyúlást jelent az elődhöz képest, amelyből 6 centit a megnövekedett tengelytáv tesz ki. A szélesség 2,5 centit nőtt. Egyelőre ennél több konkrétummal nem szolgáltak a gyáriak, így például a hajtásláncokkal kapcsolatos adatokra is várnunk kell még, az árakról nem is beszélve – amint megkapjuk őket, rögtön beszámolunk majd róluk.