Az Alfa Romeo és a Zagato tervezőstúdió közös története már nagyon régre nyúlik vissza. Egészen pontosan 100 évvel ezelőttre, amit a két nagymúltú vállalat szeretett volna megünnepelni. Ehhez persze egy igen gazdag vevőre is szükség volt, aki finanszírozta a Zagato projektjét: a stúdió egy Giulia Quadrifoglio alapjait felhasználva késíztette el a Giula SWB névre keresztelt teljesen egyedi kupét, amelynek teljesítményét is felpaprikázták egy kicsit – egészen pontosan a limitált szériás Giulia GTAm szintjére.
A zöldben pompázó látványos kupét nem vette félvállról a Zagato, hiszen olyan szinten belenyúltak az alapot adó Giulia műszaki tartalmába, hogy még a tengelytávolságot is lerövidítették – nem véltlenül lett az autó utóneve sem SWB. A végeredmény pedig igen látványos lett: a zöld színben pompázó különlegesség esetében egyedül talán a fényszórók tűnnek ismerősnek a frissített Giuliáról, egyébként pedig teljesen egyedi vonalakkal találkozhatunk – illetve a korábbi, szintén Zagato által tervezett Alfa Romeo Giulia TZ vonásai azért ismerősek lehetnek.
Nem vették félvállról a feladatot – galéria
Noha a jellegzetes, pajzs formájú hűtőrácson feltűnik az Alfa Romeo emblémájának mintája, nekem azért hiányzik egy jelvény az autó orráról, de nem ezen áll vagy bukik az összkép, hiszen a Giulia SWB igen mutatósra és agresszívra sikerült. Egyedül talán oldalról furcsák kissé az arányai, de az alacsonyra húzott motorháztető és első fényszóró bizony megteszi a hatását, ahogyan a némileg az Aston Martin Vantage-ra emlékeztető hátsó LED fénycsík is hozzátesz a látványhoz – a középre húzott kipufogókról már nem is beszélve.
Az egy nagyon picit lelombozó, hogy a műszerfal átalakítására már nem futotta az energiából, de azért az anyagokat jóval finomabbra cserélték, így az összhatás sokkal exkluzívabb lett. Ahogyan már említettem, a Giulia Quadrifoglio 2,9 literes duplaturbós V6-os benzinmotorja rejtőzik a motortérben, ám az eredeti 510 helyett a limitált szériás GTAm 540 lóerős teljesítményszintjét hozza. A manuális váltó azonban megmaradt, így ezen a fronton is teljesen egyedi lett a Zagato, hiszen a GTAm kizárólag automata váltóval volt szerelve.
Belül csak az anyagokat cserélték nemesebbre – galéria
Sajnos a Giulia SWB teljesen egyedi marad, holott az Alfa Romeo sokáig ígérgetett egy vérpezsdítő, bivalyerős kupét, ám a Stellantis hatalomátvételével teljesen átalakultak a tervek, és bár az olasz márkának komoly szerepet szánnak prémium fronton, immár tisztán elektromos jövőt képzelnek neki.