Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

A Mercedes-Benz 125 évvel ezelőtt kezdett transzportereket gyártani

2022.12.17.
in Hírek, Veterán
0
0
SHARES
16
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Wilhelm Maybach 1895-ben szabadalmaztatta a csöves hűtőt, ami jelentősen javította a járművek üzembiztosságát, elsőként az 1897-ben piacra dobott Daimler Phoenix-nél alkalmazták ezt a műszaki megoldást, és ennek volt teherszállító változata is. Az ülések alá építették be az 1527 köbcentis 2 hengeres motort, aminek 5,6 lóereje 16 km/órás csúcssebességre tette képessé az 500 kg teherbírású járművet. Az erőt 2 lánc továbbította a hátsó kerekek felé – ezzel a konstrukció alapvetően eltért a DMG nagy méretű teherautóitól, amelyek kardántengelyt használtak.

Gyorsan fejlesztették a transzportert, a gyári gyűjteményben lévő 1899-ben gyártott modellnél már az orrban van a motor. A prospektusok szerint 1900-ban már 800-3200 kg közötti teherbírású haszonjárműveket kínált a Daimler, a vevők 4 vagy 8 lóerős 2 hengeres, illetve 6 vagy 12 lóerős 4 hengeres motor közül választhattak. A gyár 350-400 márkát kért a gumiborítású fakerekekért, de az 1200 kg feletti terhelhetőségénél nem ajánlotta ezek használatát.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Daimlerdaimler motoren gesellschaftdmgHírekMercedes Benztranszporterveterán
Előző hír

Betti mondja: 5 ajándékötlet karácsonyra, ha a pasid az autók szerelmese

Következő hír

Kabrió irodával a természetben is robotolhat az ember

admin

admin

Következő hír
Kabrió irodával a természetben is robotolhat az ember

Kabrió irodával a természetben is robotolhat az ember

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

2023.01.28.

Friss Hírek

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

2023.01.28.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek