Még meg sem száradt a festék a Porsche terepre küldött 911-esén, már a Lamborghini is élesítette a korábban beharangozott, emelt magasságú különlegességét, a Sterrato névre keresztelt „dirt” modellt, amely ráadásul nyitott kivitelben ígér még különlegesebb élményt úton és arról letérve is.
A középmotoros, kétüléses Huracan kissé módosított variánsát korábban már beharangozták az olaszok, ezúttal azonban már a bemutatón köszönthetjük az újdonságot, mi több, minden részlet és technikai információ adott a képek mellé. A terepes vagy ralis képességek tekintetében talán a hasmagasság emelése a legfontosabb kérdés: az olaszok 44 mm-rel tették magasabbra az autót.
Mindez persze még nem teszi képessé a Lamborghinit arra, hogy a Wrangler-féle valódi terepeseket utasítsa maga mögé, mi több, a növelt hasmagasság összességében csak valamivel több lehet, mint egy átlagos személyautóé. Habár a VW konszern másik hasonló modellje, a Porsche 911 Dakar képes tovább emelni magát gombnyomásra, a Sterrato esetében fix magassággal kell beérni a majdani tulajoknak.
Persze ne legyenek illúzióink, vélhetően egyik őrült sportmodellt sem viszik majd terepre vallatni, azonban a mindennapokban, a város dzsungelében minden bizonnyal egyedibb és praktikusabb a műanyag kiegészítőkkel is tarkított, emelt Lamborghini. Na de az olaszok sem csupán a dizájnt helyezik előtérbe, olyan változtatásokat is eszközöltek, amelyek hasznára válhatnak a valóban off-road jellegű felhasználás esetében.
Az emelt magasság mellé alumínium haspáncél is jár a kellő védelem érdekében, a 19 colos felnikre pedig Bridgestone Dueler AT002 (235 mm és 285 mm széles) kerültek a rosszabb minőségű talajhoz is alkalmas gördülésért. Az abroncsok egyébként defektmentesek.
Az LVDI néven ismert üzemmód választó egy új Rally vezetői móddal gazdagodott, ami illeszkedik az alacsonyabb tapadású talajon való sportoláshoz. Emellett a tető mögé illesztett légzőnyílás segít abban, hogy poros körülmények között a motor tisztább levegőhöz jusson, ráadásul mindeközben a dögösséget is fokozza. Ugyanígy jelentősen fokozzák a látvány a kerékjáratok szélesítései, amelyek mögött 30mm és 34 mm nyomtávszélesítés is húzódik, ráadásul extra fényszórók is kerültek az autóra.
A Sterrato a Huracán STO, Tecnica vagy épp az összkerekes Evo változatoknál valamivel gyengébb lett: az 5,2 literes V10-ből ezúttal 610 lóerő került elő, ahogy a sima, hátsókerekes Evo esetében, miközben a csúcsnyomaték 565 Nm. A Sterrato a kiegészítőkkel együtt 1470 kg-ot nyom.
Nem meglepetésre a 0-100-as sprintet 3,4 szekundum alatt futja az emelt sportmodell. Ahogy a 911 Dakarnál, úgy itt is 260 km/h-nál került korlátozásra a maximális sebesség, miközben a többi Huracán 322-vel is száguldhat. A szívó tízhengeres és a 8000-be is belenyaló fordulatszám szavatolja, hogy a dögös látvány mellett a hajtásban is elég élmény születhessen. Ráadásul nyomon is követhető, mennyire pezsdíti a Sterrato a vért: az Apple Watch tulajok az autó telemetriájához kapcsolhatják órájukat, így az a pulzust is rögzíti.
Belső képeket ugyan nem kaptunk, ám a gyártó elárulta, hogy Alcantara Verde kárpit borítja odabenn a Sterratót, mi több az érintőképernyős központi rendszer is új grafikával idomul az autó stílusához, csomó különféle off-road mutatóval.
Őrült koncepció, amely ráadásul kapható is, mi több, vélhetően a kivételes egyediség miatt hamar elkel az összes eladó példány. Még annak dacára is, hogy az árcédula a legdrágább STO modelléhoz emelkedik fel. Az 1499 db-os limitált széria árusítása februárban kezdődik.