Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Off-road őrültséget mutat be a Lamborghini: itt a 610 lóerős Sterrato

2022.11.30.
in Hírek
0
0
SHARES
27
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

Még meg sem száradt a festék a Porsche terepre küldött 911-esén, már a Lamborghini is élesítette a korábban beharangozott, emelt magasságú különlegességét, a Sterrato névre keresztelt „dirt” modellt, amely ráadásul nyitott kivitelben ígér még különlegesebb élményt úton és arról letérve is.

A középmotoros, kétüléses Huracan kissé módosított variánsát korábban már beharangozták az olaszok, ezúttal azonban már a bemutatón köszönthetjük az újdonságot, mi több, minden részlet és technikai információ adott a képek mellé. A terepes vagy ralis képességek tekintetében talán a hasmagasság emelése a legfontosabb kérdés: az olaszok 44 mm-rel tették magasabbra az autót.

Mindez persze még nem teszi képessé a Lamborghinit arra, hogy a Wrangler-féle valódi terepeseket utasítsa maga mögé, mi több, a növelt hasmagasság összességében csak valamivel több lehet, mint egy átlagos személyautóé. Habár a VW konszern másik hasonló modellje, a Porsche 911 Dakar képes tovább emelni magát gombnyomásra, a Sterrato esetében fix magassággal kell beérni a majdani tulajoknak.

Persze ne legyenek illúzióink, vélhetően egyik őrült sportmodellt sem viszik majd terepre vallatni, azonban a mindennapokban, a város dzsungelében minden bizonnyal egyedibb és praktikusabb a műanyag kiegészítőkkel is tarkított, emelt Lamborghini. Na de az olaszok sem csupán a dizájnt helyezik előtérbe, olyan változtatásokat is eszközöltek, amelyek hasznára válhatnak a valóban off-road jellegű felhasználás esetében.

Az emelt magasság mellé alumínium haspáncél is jár a kellő védelem érdekében, a 19 colos felnikre pedig Bridgestone Dueler AT002 (235 mm és 285 mm széles) kerültek a rosszabb minőségű talajhoz is alkalmas gördülésért. Az abroncsok egyébként defektmentesek.

Az LVDI néven ismert üzemmód választó egy új Rally vezetői móddal gazdagodott, ami illeszkedik az alacsonyabb tapadású talajon való sportoláshoz. Emellett a tető mögé illesztett légzőnyílás segít abban, hogy poros körülmények között a motor tisztább levegőhöz jusson, ráadásul mindeközben a dögösséget is fokozza. Ugyanígy jelentősen fokozzák a látvány a kerékjáratok szélesítései, amelyek mögött 30mm és 34 mm nyomtávszélesítés is húzódik, ráadásul extra fényszórók is kerültek az autóra.

A Sterrato a Huracán STO, Tecnica vagy épp az összkerekes Evo változatoknál valamivel gyengébb lett: az 5,2 literes V10-ből ezúttal 610 lóerő került elő, ahogy a sima, hátsókerekes Evo esetében, miközben a csúcsnyomaték 565 Nm. A Sterrato a kiegészítőkkel együtt 1470 kg-ot nyom.

Nem meglepetésre a 0-100-as sprintet 3,4 szekundum alatt futja az emelt sportmodell. Ahogy a 911 Dakarnál, úgy itt is 260 km/h-nál került korlátozásra a maximális sebesség, miközben a többi Huracán 322-vel is száguldhat. A szívó tízhengeres és a 8000-be is belenyaló fordulatszám szavatolja, hogy a dögös látvány mellett a hajtásban is elég élmény születhessen. Ráadásul nyomon is követhető, mennyire pezsdíti a Sterrato a vért: az Apple Watch tulajok az autó telemetriájához kapcsolhatják órájukat, így az a pulzust is rögzíti.

Belső képeket ugyan nem kaptunk, ám a gyártó elárulta, hogy Alcantara Verde kárpit borítja odabenn a Sterratót, mi több az érintőképernyős központi rendszer is új grafikával idomul az autó stílusához, csomó különféle off-road mutatóval.

Őrült koncepció, amely ráadásul kapható is, mi több, vélhetően a kivételes egyediség miatt hamar elkel az összes eladó példány. Még annak dacára is, hogy az árcédula a legdrágább STO modelléhoz emelkedik fel. Az 1499 db-os limitált széria árusítása februárban kezdődik.

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Bemutatkozott a tisztán elektromos Opel Astra

Következő hír

Családi versenyautót hozott Európába a Honda

admin

admin

Következő hír
Családi versenyautót hozott Európába a Honda

Családi versenyautót hozott Európába a Honda

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.

Friss Hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek