Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Családi versenyautót hozott Európába a Honda

2022.11.30.
in Hírek
0
0
SHARES
3
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

A Honda Civic Type R példás vezethetőségének soha nem a motor volt az egyetlen kulcsa. Mégis, a modell júliusi beharangozása óta arra vár mindenki, hogy megtudja, pontosan mire is gondolt a Honda, amikor minden idők legerősebb VTEC turbómotorjaként aposztrofálta a modell erőforrását. Nos, a motor percenkénti 6500-as fordulatszámon 329 lóerőt ad le, maximális 420 Nm forgatónyomatéka 2200/perctől 4000/percig elérhető. A fordulatszám-határoló csak 7000/percnél zárja el az üzemanyag-ellátást. Ennek eredményeként az új generációs Honda Civic Type R 5,4 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, végsebessége pedig 275 km/óra.

Ebben a tűzijátékban sok minden közrejátszik, a könnyített lendkeréktől kezdve a könnyebben felpörgő turbinakeréken át a kisebb ellenállású kipufogó-rendszerig, a feljavított hűtéstől a megnövelt kapacitású szívórendszeren át az átprogramozott motorvezérlésig. A hatfokozatú kézi sebességváltóban módosított kulissza, merevebb váltókar és egyedi rudazat segíti a precíz kapcsolásokat, a visszaváltást feljavított gázfröccs-automatika támogatja, amely különösen ügyel arra, hogy másodikból első fokozatba is problémamentesen kapcsolhassunk menet közben.

Családi versenyautót hozott Európába a Honda 65

A futómű alapvetően az elődmodell feljavított, áthangolt konstrukciója, amit az új alap-Civic jóval nagyobb szerkezeti szilárdságához, nagyobb tengelytávjához és hátsó nyomtávjához, illetve a szilárdabb szerkezetű, matt fekete keréktárcsákra szerelt, egyedi keverékű és övszerkezetű 265/30 R19 méretű Michelin Pilot Sport 4S abroncsokhoz hangoltak. A fékrendszert a Brembo szállítja, az előző Type R-hez képest új főfékhengert és módosított vezetékek kapott, amik az adagolhatóságot és a tartós fékhatást javítják. A tárcsák változatlanul kerültek át az elődmodellből.

Családi versenyautót hozott Európába a Honda 66

A kormánymű minden eleme merevebb, a csapágyak finomabbak lettek. Az elektromos szervót újraprogramozták, ami a szilárdabb kormánystabilizátor és összekötőrúd alkalmazásával együtt közvetlenebb kormányozhatóságot és rendkívül pontos visszajelzéseket hozott. Javult a középállásban érzékenyebb, ívmenetben stabilabb a kormány, ami közvetlen, de lineáris érzetet eredményez.

A vezetői környezet az alacsonyra beszerelt, könnyű, jó megtámasztást adó, mégis kényelmes üléseknél kezdődik. A kilátást az A-oszlopok tövénél és a külső tükröknél kialakuló holtterek minimalizálásával, illetve a motorházfedélen kialakított, az autó sarkait kijelölő vonalak javítják.

Családi versenyautót hozott Európába a Honda 67

Az új hátsó szárny és a lapos övvonal a hátratekintést segíti a külső és belső tükrökből. A kezelőszervek könnyen elérhetők, a központi műszeregységet a vezető látóterének közepén helyezték el.

A 2023-as modellévi Honda Civic Type R részletes műszaki adataiért kattints ide!

Az üléseket fokozottan tapadó, nyersbőr textúrájú anyaggal kárpitozták, elöl pirossal, hátul sötétszürkével. A szőnyegek pirosak, nem is lehetnek mások. A sorszámozott plakett a padlókonzolról a műszerfalra került. A középkonzol valódi alumínium burkolatot kapott.

Családi versenyautót hozott Európába a Honda 68

A műszerpark alapvetően megőrizte az új generációs Civic digitális felületét, de a komfort és sport üzemmódokban rendelkezésre álló, klasszikus nézetek mellett megjelent egy Type R-specifikus képernyő, amely kizárólag a pályahasználathoz nélkülözhetetlen információkat jeleníti meg. Szintén új a negyedik, egyedi konfigurálást lehetővé tevő nézet.

Ez a négy beállítás nem csak a megjelenítést módosítja, hanem számos járműparamétert, a motortól az adaptív lengéscsillapítókig, a kormányrásegítés mértékétől a már említett automatikus gázfröccsön át a gázreakcióig.

Családi versenyautót hozott Európába a Honda 69

A legsportosabb +R üzemmód a kormányról, külön gombbal aktiválható. Ebben az üzemmódban teljesen kikapcsolható a kipörgésgátló és a menetstabilizáló rendszer. Értelemszerűen az egyedi üzemmódban mindezek a paraméterek külön-külön állíthatók.  

A műszerezettség különleges eleme a Honda Log 2.0, egy valós idejű telemetriai rendszer, amely alapján a fedélzeten vagy a távolból, okostelefonos applikációból 12 különböző paraméter értéke olvasható le. Ezek olyan speciális adatok (pl. hogy mekkora tapadási erő ébred az egyes abroncsokon), amelyek jobb pilótává tehetik a vezetőt, vagy legalábbis gyorsabb köridőket eredményezhetnek.

Családi versenyautót hozott Európába a Honda 70

A funkció pontszámokat is ad a teljesítmény alapján, így gyakorlatilag versenyezhetünk más Type R tulajdonosokkal, ha akarunk.

A külső dizájn esetében a sportos megjelenés adott, de a mérnökök nem a látványra, hanem a minél kedvezőbb aerodinamikai jellemzőkre koncentráltak. A Civic Type R 8 mm-rel alacsonyabb, és 90-nel szélesebb a vele azonos generációjú, hibrid Civicnél; a közvetlen előd Type R-nél 13 mm-rel alacsonyabb és 15 mm-rel szélesebb az autó.

Családi versenyautót hozott Európába a Honda 71

A fejlett számítógépes szimulációkkal optimalizált áramlástani jellemzők nyomán az újonc sokkal áramvonalasabb, mint elődje.

Az első lökhárítóba vágott légbevezető nyílás felülete 10%-kal nőtt, az alumínium motorházfedél  nem csak a motorhő elvezetését szolgálja, hanem az első tengelyre ható felhajtóerőt is csökkenti. Hátul a diffúzor és a teljesen új rajzolatú légterelő szárny a légellenállás lehető legcsekélyebb növelése mellett fokozza a leszorítóerőt.

Családi versenyautót hozott Európába a Honda 72

Az alumínium konzolokra emelt szárny szélesebb, egyben alacsonyabb is, mint korábban, elhelyezése a kilátást is segíti. Minden aerodinamikai elem fényes fekete színű. Az autóhoz speciális csomagokat és tartozékokat kínál a Honda, a szénszálas komponensektől (karbon padlókonzol, hátsó szárny, küszöbbetétek) a piros belső hangulatvilágításon át a Type R logós talajmegvilágító fényekig.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Civiccivic type-rHírekHondaHonda CIVICHonda Civic Type RType-R
Előző hír

Off-road őrültséget mutat be a Lamborghini: itt a 610 lóerős Sterrato

Következő hír

Már a kormány is aggódik, komoly veszélyben van a hatósági áras üzemanyag Magyarországon

admin

admin

Következő hír
Már a kormány is aggódik, komoly veszélyben van a hatósági áras üzemanyag Magyarországon

Már a kormány is aggódik, komoly veszélyben van a hatósági áras üzemanyag Magyarországon

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

2023.01.28.

Friss Hírek

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

Légyszi, ábrándíts ki az automata váltóból

2023.01.28.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek