Az Alfa Romeo Giulia és Stelvio egyébként is nagyon közel álltak egymáshoz, hiszen azonos alapokra épülnek, azonos műszaki tartalmat vonultatnak fel és azonos képességeket kínálnak, csupán az egyik egy klasszikus középkategóriás, a másik pedig egy SUV. A Stellantis hatalomátvétele és az Alfa Romeo nehézségei pedig csak még inkább összefonták a két modell sorsát, amelyeket immár teljesen együtt kezel a márka, és ennek megfelelően a frissített verziójukat is együtt mutatták be.
Túl nagy újdonságra ne számítsunk, habár a hármas osztású új fényszórót sokan üdvözlik majd, hiszen visszautal a márka korábbi, sikeres időszakára. Ezt leszámítva a külsőt tekintve nem túl sok módosítással találkozhatunk, de ez is elég a friss megjelenés eléréséhez. Az utastérben ugyancsak nincsenek nagy csodák: a legkomolyabb újdonság talán a digitális műszeregység megjelenése, amelynek viszont nem biztos, hogy mindenki örül.
A korábbi modelleket idézik az új fényszórók – galéria
A felszereltségi szinteket is leegyszerűsítették az olaszok, és a kínálat csúcsára megérkezett a Competizione változat, amely minden szempontból a legfinomabb megoldásokat kínálja. A sajtóanyag talán aggodalomra is okot adhat ennek kapcsán, ugyanis azt írják az olaszok, hogy ez a verzió jelenti majd az abszolút csúcsot, ami rosszat jelenthet a Quadrifoglio változatok továbbélése kapcsán – aztán persze az is lehet, hogy azokat külön kezelik a gyáriak.
Nincs sok újdonság belül sem – galéria
Hajtásláncok terén két dízellel és egy benzinessel találkozhatunk: a gyengébbik, 160 lóerős dízel piactól függően lesz csak elérhető, de a 210 lovas mindenhol megvásárolható lesz, akárcsak a 280 lovas benzines – a két erősebbhez pedig alapáron jár az összkerékhajtás is. A Giulia és a Stelvio egyelőre tehát tovább élnek, de egyértelmű, hogy nem ezek a modellek jelentik a márka jövőjét. A Tonale már sokkal inkább, ahogyan a jövőben érkező tisztán elektromos modellek esetében is sikereket remélnek a gyáriak.