Már hazánkban is elérhető az LEVC, vagyis a híres londoni taxi legújabb, hatótávnövelő hibrid hajtáslánccal ellátott generációja. Tesztünkben csak két dolgot sajnáltunk a strapabírónak tűnő és a sofőr keze alá dolgozó célszerszámmal kapcsolatban. Az egyik a relatíve magas vételár, a másik pedig a sofőrt fényes elszigeteltségbe taszító kialakítás volt – ez utóbbit persze kizárólag családi használat esetén róhatjuk fel az autónak, személyszállító üzemmódban kifejezetten jól jön a plexivel lehatárolt, utasülést nélkülöző munkahely.
A vételáron nehéz alakítani; a gyártás helyszíne például annak ellenére a drága munkaerővel üzemelő Coventry, hogy a Volvóval közös cég anyavállalata a kínai Geely. Több eladott autó között jobban megoszlana a fejlesztési költség, de a speciális taxik piaca korlátos. A darabszám növelése érdekében egy másik rétegszegmenset is megcéloz az LEVC, a TX (vagyis a taxi) alapjaira ugyanis a VN5 kisáruszállító mellett egy négyágyas lakóautót is építettek.
Fürdőszobának nem jutott hely, de a nomád túrázók feltalálják magukat
A már ismert 31 kWh-s akkucsomag, a 100 kilométeres elektromos hatótáv és a háromhengeres hatótávnövelő mellett újdonságokat csak a beltérben találunk. A lakóautós mércével kicsi alapterületen okosan alakítható berendezést helyeztek el a specialista Wellhouse Leisure szakemberei. Elektromos konyhasarok, összecsukható asztal és ággyá hajtogatható ülések kaptak helyet a fedélzeten.
Az első fotelek 180 fokban megfordíthatók, így egész tágas élettér kialakítására nyílik lehetőség. Szó szerint szellős lesz a környezet, amennyiben nyitott állapotban tartják az oldalsó tolóajtót. Akár a gyerekek is részesei lehetnek szüleik kalandjának, ugyanis a felemelhető tető további két hálóhelyet rejt. Különféle kiegészítők is elérhetők a már rendelhető e-Camperhez, hogy a szörfdeszkákat és a kerékpárokat se kelljen otthon hagyni.
Régi lakóautós trükk a felnyitható tető
Akár még idén forgalomba kerülhetnek az első példányok; első körben jobbkormányos verziókat készítenek. Angliában 62250 fontos alapáron indult el a forgalmazás, ami átszámítva 25 millió forintot jelent.