Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Ő ütött először – Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

2021.06.29.
in Tesztek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Esetünkben a furcsa ábrázatú idegent úgy hívják, hogy Nissan Qashqai. Amikor 2006-ban belépett az autóipar akkoriban még bőven benzin- és gázolajszagú csehójába, gyakorlatilag új kategóriát teremtett. Nem arról van szó, hogy előtte ne léteztek volna terepjáró-formájú, emelt hasmagasságú, de közben személyautósan vezethető autók. Voltak ilyenek korábban is, csak éppen sörhasat eresztettek, nagyobbak lettek, ekkorra már a Toyota RAV4 is 4,4 méter körül mozgott. A Nissan X-Trail éppen egy nagy ugrás előtt volt, hiszen a 2007-es generációváltással húsz centit nőtt.

Ott valami alsó burkolat lóg egy leheletnyit

41

Ott valami alsó burkolat lóg egy leheletnyitGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

A Nissan ezt a helyzetet ismerte fel mindenkinél gyorsabban, a pofon pedig a felénk kevésbé jelentős Tiida és az X-Trail, vagyis egy személyautó és egy SUV között csattant. Ez az új félméret lett a crossover, bár a szóhasználat már ingadozó, a két fogalom, a crossover és a SUV többnyire összefolyik. A Qashqai elképesztően nagy siker lett, és elérte azt a bravúrt is, hogy a modellciklus előrehaladtával nem visszaestek, hanem egyre növekedtek az eladások. Nem csoda, hogy ebbe a buliba mindenki be akart szállni, az indulatok azóta sem csillapodnak, mindenki szurkálódik, furakodik, néha-néha rendesen betalál egy jobbegyenes.

Tizenöt év alatt sem fáradt el vészesen a forma, de azért frissnek és üdének se mondanám

41

Tizenöt év alatt sem fáradt el vészesen a forma, de azért frissnek és üdének se mondanámGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

De hogy állja az ütéseket?

A Qashqai kifejezetten jól szerepelt az EuroNCAP töréstesztjén. A bent ülők védelmére megkapta a maximális öt csillagot, az oldalütközésre például maximális pontszám járt. Frontális karambolban az utas szinte teljes biztonságban érezhette magát, de a sofőrnek is csak a mellkasa volt kitéve enyhe sérülésveszélynek.

[embedded content]

A gyerekek védelme négy csillagot ért az ötből. Magával a tényleges biztonsággal itt sem volt gond, pontlevonás csak azért járt, mert a különféle jelzések, figyelemfelhívások nem voltak elégségesek. A vezető nem kap megfelelő visszajelzést arról, hogy ki van-e kapcsolva az utasoldali légzsák, és az isofixet sem hirdették elég harsányan.

A gyalogosok lábára vigyáz a Qashqai, a fej problémásabb. A géptető első éle és a két széle a legveszélyesebb.

Pedig a Nissan crossovere nem egy hatalmas karakter, nincsenek parádés részletei, de talán éppen ez a siker kulcsa. Nézzük csak meg a Juke-ot: nincs ember, akinek ne lenne véleménye a formájáról. Van, aki imádja, másokat a hányinger kerülget tőle. Márpedig ha megosztó, akkor egészen biztosan lesznek olyanok, akik azért nem veszik, mert olyan, amilyen. A Qashqai nincs kitéve ennek a veszélynek: emelt hasmagasság, ebből kifolyólag könnyű ki- és beszállás, viszonylag jó rálátás a forgalomra, körbeműanyagozott, így robusztusnak tűnő test. Semmi különös, csak éppen mindenkinek ez kellett.

Új sláger született: ami korábban a kompakt volt, az a crossover lett

41

Új sláger született: ami korábban a kompakt volt, az a crossover lettGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

Nissan Qashqai 1,5 dCi – 2010. forgalomba helyezési és honosítási költségei
Vagyonszerzési illeték 35 100 Ft
Forgalmi engedély 6 000 Ft
Törzskönyv 6 000 Ft
Eredetiségvizsgálat 18 500 Ft
Regisztrációs adó 49 400 Ft
Rendszám (párban) 8 500 Ft
Kötelező biztosítás (éves, 31 éves vidéki férfi, 14 éves jogsival) 35 164 Ft
Gépjárműadó (éves) 17 940 Ft

A kazincbarcikai Szabó Suzukitól kapott tesztautó már fészliftes, a ráncfelvarrás 2010 elején volt, akkor az orrot és a farrészt is átdolgozták. Használtautó-vásárlásnál nyilván nem azon fogunk elmélkedni, hogy mennyivel lett más az első fényszóró vagy a hűtőmaszk, hanem inkább a korábbi sérülések nyomait, esetleges kókányolásokat vadásszuk. A tesztautó, úgy tűnik, megúszta ezeket, az élek szépen futnak, a hézagok normálisak, csak a bal hátsó lámpán van kis sérülés. Bármit is választunk, vétel előtt érdemes azért lefuttatni az alvázszámot valamilyen kártörténeti lekérdező oldalon, például a TotálKáron.

Nem túlzottan egysíkú, bár az utas előtti rész kicsit fantáziátlan

41

Nem túlzottan egysíkú, bár az utas előtti rész kicsit fantáziátlanGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

A tizenöt éves, bő 230 ezer kilométert futott Nissanba beülve kellemes a meglepetés. Egyrészt jó anyagokból és igényesen rakták össze, mindössze a kormány és a váltógomb bőrözése kopottas. Kiszakadva nincsenek, de már nem a fényesedésnél tartunk. Az első és hátsó üléseken is akad egy-egy pici lyuk, de nem cigaretta égette, inkább beleakadhatott valami. Ezzel együtt ennyi kilométer után még a vezetőülés oldalpárnája sincs agyongyötörve, sokkal feszesebb, mint vártam. Talán inkább hosszú távokon ment bele a kilométer, nem gyötörte a folytonos ki- és beseggelés. A beltér egész tágas, elöl-hátul jól elférni, és marad mögöttünk 410 liter a csomagoknak. Akinek ez nem elég, veheti a Qashqai +2-t, a csomagtérpadlóból felhajtható pótülésekkel, 500 literes raktérrel.

Szerkezetileg és esztétikailag is rendben az ülések A hátsó sort két emberre formázták 410 literes, elég jól pakolható csomagtartó

41

Szerkezetileg és esztétikailag is rendben az ülésekGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

Amit annak idején az angliai gyárban bepakoltak a csúcsfelszereltségű Qashqaiba, ma is működik, pedig van extra bőven. A digitklíma kétzónás, jó hideget fúj, pedig van dolga a hőségben – ha az eladó bármikor is azt állítja, csak egy töltés kell, legalább kételkedjünk benne. A központi kijelző itt még inkább egérmozi-méret, de megy rajta navigáció, és van tolatókameránk is, ami ebben a kategóriában nagyon hasznos tud lenni. A legtöbb crossoverből és SUV-ból nem valami panorámás a kilátás hátrafelé, de még ha így is lenne, a magasabb építésből adódóan nem hátrány, ha a képernyőn a talajhoz közelebbi történéseket is látjuk.

CD-s, MP3-as, bluetooth-os, egérmozis megoldás

41

CD-s, MP3-as, bluetooth-os, egérmozis megoldásGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

A kulcsot elfordítva egy kellemetlen rántás társaságában, kissé kulturálatlan működéssel kel élete az 1,5-ös dízelmotor, de ahogy bemelegszik, szépen kisimul. Miután ez megtörtént, egy jó karakterű dízellel van dolgunk, amely ezt az aránylag nagy testet is kellő dinamikával mozgatja, közben pedig a komputer szerint 6,8 liter az átlagfogyasztás. A német Spritmonitor adatai szerint amúgy hosszabb távokon, kényelmesen autózva simán el lehet lenni vele hat liter alatt is.

Az 1,5-ös dCi háromféle teljesítményszinttel került a Qashqai orrába. Ez a középső, 106 lovas. A 103 lóerős DPF-es volt, ez nem

41

Az 1,5-ös dCi háromféle teljesítményszinttel került a Qashqai orrába. Ez a középső, 106 lovas. A 103 lóerős DPF-es volt, ez nemGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

Mondjuk, ezekkel az 1,5-ös dCi-kkel nem is a fogyasztás vagy a dinamika terén szokott gond lenni – bár egy szervizben álló autó valóban nem túl fürge. A motor rossz hírét részben a gyárilag elbaltázott olajcsere-periódus alapozta meg, a harmincezrenkénti szerviz túlzottan optimistának bizonyult, ezt az elhanyagolást nem bírták a dCi-k. Amúgy ebből az ezerötösből sokféle változat került a Renault-Nissan csoport autóiba, gond leginkább a Delphi-féle befecskendező rendszerrel adódott. Itt az injektorok és a nagynyomású szivattyú számítanak fájdalmas javításnak.

Viszont nem túl jó a híre

41

Viszont nem túl jó a híreGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

A Qashqai esetében valamelyest szerencsénk van, hiszen a dízelmotor 103 lóerőnél erősebb változatai már Siemens-üzemanyagrendszert kaptak – márpedig a Qashqai 103, 106 és 110 lovas dCi-vel készült. Tesztautónkban ezek közül a középsőt találjuk. De nemcsak a befecskendezők okozhatnak bosszúságot ennél a motornál, hanem a hajtórúdcsapágyak is, márpedig ha azok elengedik magukat, nagy bajt tudnak csinálni. A kétliteres dízelnek a váltója adhatja fel a harcot.

Ez már egy fészliftes első lámpa Ez a hátsó lámpa is a ráncfelvarrott Qashqai ismérve - főleg a fehér betét jellegzetes Fekete műanyag fészekben ül a ködlámpa

41

Ez már egy fészliftes első lámpaGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

A motoron kívül viszonylag gyakorinak számított a gyári lengéscsillapítók korai fáradása, ez használtan már nyilván nagyban függ attól is, milyen minőségű alkatrészeket építenek be, amikor cserélik. Hasonlóak a tapasztalatok a kerékcsapágyakkal is. Többen is panaszkodnak zörgő beltérre, bár én ezzel a problémával nem találkoztam. Ellenben a kuplung és a kettős tömegű lendkerék elég sokat elmegy. A 7,36-os Népítélet-átlag arra utal, hogy nagy tragédiákra nem kell számítani a típussal, de vannak azért megalapozottan negatív vélemények is.

Alkatrészárak
Alkatrész megnevezése Bruttó kisker ár Alkatrész márkája
Első féktárcsa (db) 24 389 Ft Textar
Első fékbetét (garn.) 25 800 Ft Textar
Első lengéscsillapító (db) 28 774 Ft Kayaba
Vezérműszíj készlet (szett) 28 237 Ft SKF
Kuplungkészlet (szett) 69 939 Ft Renault
Kettős tömegű lendkerék (db) 219 880 Ft Sachs
Olajszűrő (db) 2 998 Ft Hengst
Levegőszűrő (db) 3 783 Ft Alco
Motorolaj (5 liter) 19 625 Ft Total-Elf (5W-30)

Ha magamnak kéne Qashqait venni, bajban lennék, és nemcsak azért, mert nem kedvelem a crossovereket. A motorválasztás nem egyszerű, mert bár az 1,5 dCi ideális lenne az autóhoz, a lehetséges nyűgjei visszatartanának, különösen ha még azokat a tételeket is hozzáadjuk, amelyek általánosságban bármelyik dízelnél felmerülnek: turbó, kettős tömegű, EGR. A gyártás végéről már 1,6-os gázolajosba is futhatunk, vagy ott van a kétliteres. A legészszerűbb opciónak ugyanakkor az 1,6-os benzines tűnik, különösen ha komolyan vesszük a városi terepjáró szókapcsolatból a városi kitételt, és valóban ilyen körülmények között használnánk a kocsit. Titkos tipp a 140 lovas, kétliteres benzines, abból viszont aránylag sok az automata.

Bal kézzel egyebek mellett a hívásokat és a rádiót kezelhetjük Egyszerű műszerek, talán az egész műszeregység dőlésszöge lehet csak kissé szokatlan Kétzónás digitklíma, a középső tekerőgomb körül a visszajelző-ledek ötletesek

41

Bal kézzel egyebek mellett a hívásokat és a rádiót kezelhetjükGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

A hazai Qashqai-kínálat elég bőséges, közel 250 darabot számlál, a benzinesek vannak enyhe túlsúlyban, úgy 60-40 százalékos arányban. Többségük egyhatos, kétliteresből alig negyvenet hirdetnek. A dízelek zöme 1,5-ös, de ki lehet fogni a frissebb 1,6-ost és a 2,0-st is. Az érvényes magyar papíros autók másfél millió forintról indulnak, és néhány nagyon keveset futott, újszerűnek mondott példányt leszámítva 3,7-ig mennek. A tesztautó valahol középtájt helyezkedik el ezen a skálán a maga 2,4 milliós árával.

Hátulról sincs nagy ötletparádé

41

Hátulról sincs nagy ötletparádéGaléria: Használtteszt: Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.

A használt crossoverekre ácsingózó tömegek hasonló árban, de ingadozó méretben megnézhetik még a Toyota RAV4-et, de a japánok 2,2-es dízelével nem árt vigyázni. Szintén nem sikersztori a Subaru Foresterben lévő kétliteres bokszerdízel. Van ennyi pénzért Opel Antara és közeli rokona, a Chevrolet Captiva. Jó választás lehet a Honda CR-V, én talán inkább azt venném. Felbukkannak Dacia Dusterek, Mazda CX-7-esek, Volkswagen Tiguanok, Ford Kugák. Mondom én, ebből a buliból senki nem akart kimaradni.

A tesztben szereplő autót a Szabó Suzukitól kaptuk kölcsön. További hasonló Nissan Qashqai crossoverekért böngészd a Jóautók kínálatát.

A műszaki adatokért kattintson ide!

   Nissan Qashqai 1.5 dCi – 2010.
Üzemanyag dízel
Lökettérfogat, cm3 1461
Hengerek száma/elrendezése 4/soros
Teljesítmény, kW (LE)/1/perc 78 (106)/4000
Nyomaték, Nm/1/perc 240/2000
Könyezetvédelmi besorolás Euro 4
Váltó 6 fokozatú, kézi
Végsebesség, km/óra 174
Gyorsulás, 0-100 km/órára mp 12,2
Kombinált fogyasztás, l/100 km 5,4
CO2 kibocsátás, g/km 145
Fordulókör átmérő, m 10,6
Saját tömeg, kg 1382
Hosszúság, mm 4330
Szélesség, mm 1783
Magasság, mm 1606
Tengelytáv, mm 2630
Csomagtartó, l 410-1513

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: hasznaltauto
Előző hír

E-Legend: újra élhet a Quattro, de nem az Audinál

Következő hír

40 percnyi videón a frissített Škoda Kodiaq

admin

admin

Következő hír
40 percnyi videón a frissített Škoda Kodiaq

40 percnyi videón a frissített Škoda Kodiaq

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

2022.07.01.
Kézzel összerakott sportlimuzint kínál a Honda

Kézzel összerakott sportlimuzint kínál a Honda

2022.07.01.
Kassán épít karbonsemleges villanyautó-gyárat a Volvo

Kassán épít karbonsemleges villanyautó-gyárat a Volvo

2022.07.01.
F1: Élen a Ferrari, nyomában a Mercedes

F1: Élen a Ferrari, nyomában a Mercedes

2022.07.01.

Friss Hírek

Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

2022.07.01.
Kézzel összerakott sportlimuzint kínál a Honda

Kézzel összerakott sportlimuzint kínál a Honda

2022.07.01.
Kassán épít karbonsemleges villanyautó-gyárat a Volvo

Kassán épít karbonsemleges villanyautó-gyárat a Volvo

2022.07.01.
F1: Élen a Ferrari, nyomában a Mercedes

F1: Élen a Ferrari, nyomában a Mercedes

2022.07.01.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

Bemutatkozott a Suzuki mérnökei által fejlesztett Toyota

2022.07.01.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek