F1: Elárulták a hajlékony hátsó szárnyak titkát

F1: Elárulták a hajlékony hátsó szárnyak titkát

Az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt a Forma-1-es közvéleményt a hátsó szárnyakat övező szigorítások tematizálták. A csapatoknak Bakuban még a régi mérési metódusoknak kell megfelelniük, ám a rá következő versenytől fogva már szigorúbban ellenőrzik a légterelőket a Nemzetközi Automobil Szövetség emberei.

Az eddigi felvételek alapján a flexibilis elemek az egyenesekben úgy hajolnak el, hogy az autók légellenállása csökken, nagyobb végsebesség érhető el. Ám a szintén ilyen szárnyakat használó Alpine szerint nem ez volt a fő motiváció, amikor létrehozták saját megoldásukat.

“A szárnyak hajlása sokkal inkább a súlycsökkentéshez köthető” – magyarázta Marcin Budkowski, az Alpine ügyvezető igazgatója. “Mindannyian küzdünk a súlykorláttal, főleg az autó hátsó részénél.”

“Nem csak arra törekedünk, hogy olyan könnyű legyen az autó, amennyire csak lehet, hanem több ballasztot is akarunk az autó elejére tenni. A legrosszabb terület, ahol súly lehet az autón, az a hátsó szárny. Magasan van, és az autó hátsó részén. Ez az egyik terület, ahol a legkeményebben dolgozunk a súlycsökkentésen” – mondta a szakember.

A Franciaországban alkalmazott új FIA-tesztektől nem várja azt Budkowski, hogy jelentősen felforgatná az erősorrendet. “Meg fogunk felelni az új teszteknek. Veszítünk egy kicsit a teljesítményből, némi súlytöbbletünk is lesz. De ezen változások nagyon kicsik lesznek.”

Forrás: RacingNews365.com

Kép(ek) forrása: Getty Images

Teljes cikk a forrás oldalon

Következő hír

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Friss Hírek