Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Különleges karóra készült a McLaren Speedtail alapján

2021.05.13.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

Viszonylag kevés olyan McLaren vásárló akad, aki lenullázza magát az autó kifizetésével. Nem mondunk újat azzal, hogy az átlagos Speedtail tulajdonos egy kifejezetten jómódú, mondhatni vagyonos ember. Köreikben nem ritkán hat-, vagy akár hétszámjegyű összeget is kifizetnek egy-egy karóráért. Dollárban (avagy euróban). Nem pazarlás ez: egy jó és ritka óra legalább annyira tartja vagy növeli az értékét, mint egy jó és ritka szuperautó. A Richard Mille pont ilyen csúcskategóriás órákat gyárt, a cég legújabb modellje pedig a wokingiakkal közösen elkészített RM 40-01 Speedtail.

Árulkodó az időmérő eszköz – avagy ékszer – neve, hiszen formáját a brit autógyártó Speedtail nevű típusa ihlette. A csepp alak mellett nem nehéz észrevenni egy másik közös pontot, az oldalsó gomb alatti, az autók légbeömlőjére (vagy éppen szellőzőnyílásaira) hajazó alkatrészt sem.

Az RM óráktól megszokott módon a mechanika jelentős része kívülről is látható, így bármikor gyönyörködhetünk a fogaskerekeknek otthont adó forgó ketrecben. A vállalat most először alkalmaz energiaszint-jelzőt. A 9 óránál látható műszer piros színnel jelzi, ha eljött az ideje a szerkezet felhúzásának.

Komplikáltságban és kidolgozottságban is igencsak magas szintet üt meg

Az órások fanatizmusát jelzi a kristály tökéletesítésével eltöltött idő: másfél évig tartott a művelet, mire a befelé szűkülő, tripla kontúros kialakítás elnyerte az ügyfelekhez kerülő formáját. El ne felejtsük megemlíteni: a tradicionális elrendezéssel szemben az RM 40-01-en 12 óránál találjuk a dátumjelzőt.

Csak a tokot 69 különféle alkatrész alkotja, a végleges konstrukció kialakításáig elhullajtott könnycseppek számát viszont csak megbecsülni lehet. Az előlap titánból, a tömítés pedig szénszálas anyagból készült, a végleges megjelenést többek között tükörpolírozásos technológiának, vagy éppen szaténhatású réteg felvitelének köszönhetjük.

Nem a legklasszikusabb irányvonalat képviseli, de kétségtelenül egyedi darab

Az óra aszimmetrikus, gumiból készített szíját a svájci Biwi SA szállítja. A különleges, túlöntéses gyártási technológia mellett érdemes megfigyelni a McLaren-narancs díszcsíkot, ami aztán az óralapon megismétlődik.

Tudják, mi az igazán csodálatos az órában? (A kétségtelenül egyedi kialakítás mellett.) Elegendő példány készül ahhoz, hogy az összes Speedtail tulajdonoshoz kerülhessen belőle egy. Ez pontosan 106 darabos szériát jelent, bár arról nem hallani, hogy értékesítését kizárólag McLaren-tulajdonosok részére engedélyeznék-e.

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Így takarózott be villany-sportmotorjával az F1-bajnok

Következő hír

3 ok, amiért bajom van a Lime-mal, és 3+1, amiért mégis inkább szeretem

admin

admin

Következő hír
3 ok, amiért bajom van a Lime-mal, és 3+1, amiért mégis inkább szeretem

3 ok, amiért bajom van a Lime-mal, és 3+1, amiért mégis inkább szeretem

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

2022.08.11.
Lopott veteránokat törhettek rommá Angliában

Lopott veteránokat törhettek rommá Angliában

2022.08.11.
Álca nélkül: Ford Edge

Álca nélkül: Ford Edge

2022.08.10.
SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

2022.08.10.

Friss Hírek

Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

2022.08.11.
Lopott veteránokat törhettek rommá Angliában

Lopott veteránokat törhettek rommá Angliában

2022.08.11.
Álca nélkül: Ford Edge

Álca nélkül: Ford Edge

2022.08.10.
SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

2022.08.10.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

Mégis mi a fene történik a magyar utakon?

2022.08.11.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek