Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Ötven évet fejlődik egy csapásra a Nascar

2021.05.12.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Úgy tűnik, a Nascar demokratikus intézmény. A különbözőnek látszó autók valójában teljesen egyformák: ugyanaz a váz, a futómű és még a motor is, a csapatok csak a karosszériát adják hozzá, és a beállításokkal trükközhetnek bizonyos határokon belül. De azért is, mert a szervezők a csapatokkal együttműködve, azok ötleteit, kéréseit és tanácsait meghallgatva dolgozta át a következő évadra ezt a közös műszaki alapot, méghozzá olyan mértékben, amire 50 éve nem volt példa a széria történetében.

Ötven évet fejlődik egy csapásra a Nascar 1

Az új generációs versenyautók biztonságosabbak és könnyebben javíthatók lesznek, valamint nem utolsósorban minden eddiginél szorosabb kapcsolatot teremtenek a motorsport és az utcai modellek világa között – azaz hatékonyabb reklámeszközök lesznek.

Az új autók ugyanúgy acél csővázas szerkezetre épülnek, mint eddig, ám ez mostantól több részből áll: a központi vázra csavarkötéssel rögzítik az első és hátsó segédvázakat, ütéselnyelő szivacsidomokkal választva el ezeket egymástól.

Ötven évet fejlődik egy csapásra a Nascar 2

Az autót alulról szénszálas fenéklemez burkolja, amihez külön idomként csatlakozik az első splitter és a hátsó diffúzor. A tengelytáv sem változik, értéke pontosan 110 col, azaz 2794 mm. Változnak viszont az arányok: az oldalüveg-felületet mélyebbre húzták, a csomagtartó fedelét megkurtították, igazodva a modern autók arányaihoz. A keréktárcsák az eddigi 15 helyet 18 colosak lesznek. Így a versenyautók megjelenésükben közelebb állnak az utcai modellhez, mint valaha.

A moduláris felépítés felgyorsítja a javítást, csökkenti a költségeket. Ennek a fejlesztésnek köszönhetően eltörölhették azt az engedményt, hogy eddig tetszőleges számú versenyautóval nekivághatott egy csapat a szezonnak. Mostantól legfeljebb hét autót nevezhetnek egy évadban, ami további jelentős költségcsökkentést hoz magával.

Az alábbi videó a Toyota új generációs Nascar versenyautóját mutatja be

Ha nem kell javítani, hanem lehet cserélni az elemeket, az a strukturális biztonságnak is jót tesz. És ha már a biztonság szóba került, a változatlan felépítésű vezetőülést közelebb helyezték az autók hossztengelyéhez, ami az oldalirányú ütközések esetén jelent extra védelmet, az utasteret kiegészítő bukókerettel szerelték fel. A tetőn kialakított menekülő csapóajtó változatlan formában kerül át az elődmodellből.

A korábban említett, megnövelt kerekek nem mellékesen a vezethetőséget is javítják, hiszen alacsonyabb oldalfalú abroncsok, illetve nagyobb fékek felszerelését teszik lehetővé; utóbbiak elöl 381, hátul 356 milliméteres tárcsákat alkalmaznak, hat-, illetve négydugattyús nyergekkel. És hát a futómű is új: elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés vezettek be, alumínium lengőkarokkal és állítható rugóstagokkal. Ez hatalmas előrelépés az eddig alkalmazott két lengőkaros, merev tengelyes hátsó futóműhöz képest, ahogy a golyósoros kormánymű fogasléces konstrukcióval történő kiváltásával is évtizedes technikai elmaradást pótol most a NASCAR.

Hosszú film, amelyből a 2022-es Nascar versenyautók minden részlete kiderül

Turbómotor, hibrid, netán elektromos? Szó se lehet róla! A motor ugyanaz az 5.9 literes V8-as, száraz karteres szívómotor, mint eddig; ez pályától függően 550 vagy 670 lóerőt adhat le. A sebességváltót azonban ötfokozatú szekvenciális egységre cserélték, amely tengelykapcsoló nélkül, de kézi kapcsolással működtethető. A motor légellátásáról és a fékek hűtéséről a lökhárítóba nyúló hűtőmaszk mellett az eddig csak díszként szolgáló, ám mostantól funkcionális első szélső légbeömlők is gondoskodnak; ezzel párhuzamosan megszüntették a szélvédő alatti légbevezetést, ahonnan a motor eddig a friss levegőt szívta.

Eddig a csapatoknak lehetőségük volt eltérő módon kialakítani az autók bal és jobb oldalán elhelyezett borítólemezeket, ami komoly aerodinamikai előnyt jelentett az ovális pályákon, mostantól azonban minden szempontból szimmetrikusnak kell lennie a kompozit karosszériának. Ez egyébként megint csak előny, ha azt nézzük, hogy az autóknak hasonlítaniuk kell az utcai modellekre, hogy megteremtsék a kapcsolatot a motorsport és az eladások között.

Ötven évet fejlődik egy csapásra a Nascar 3

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Híreknascar
Előző hír

Nem rozsdásodik az új Land Rover Defender? Némi plusz anyagi ráfordítással már fog!

Következő hír

Bemutatkozott az első Európának szánt Genesis

admin

admin

Következő hír
Bemutatkozott az első Európának szánt Genesis

Bemutatkozott az első Európának szánt Genesis

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A BMW újra feltalálta a manuális sebességváltót

A BMW újra feltalálta a manuális sebességváltót

2022.08.17.
Az útra vetítené ki a táblákat a Ford

Az útra vetítené ki a táblákat a Ford

2022.08.17.
Kiderült, hogyan lehet elszámolni a villany- és hibridautók üzemanyagköltségét

Kiderült, hogyan lehet elszámolni a villany- és hibridautók üzemanyagköltségét

2022.08.17.
Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

2022.08.17.

Friss Hírek

A BMW újra feltalálta a manuális sebességváltót

A BMW újra feltalálta a manuális sebességváltót

2022.08.17.
Az útra vetítené ki a táblákat a Ford

Az útra vetítené ki a táblákat a Ford

2022.08.17.
Kiderült, hogyan lehet elszámolni a villany- és hibridautók üzemanyagköltségét

Kiderült, hogyan lehet elszámolni a villany- és hibridautók üzemanyagköltségét

2022.08.17.
Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

2022.08.17.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A BMW újra feltalálta a manuális sebességváltót

A BMW újra feltalálta a manuális sebességváltót

2022.08.17.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek