Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

A kutatók szerint egyelőre a hidrogén sem biztos megoldás az emissziómentes küzdelemben

2021.05.10.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Bár egyre több gyártó tekint lehetőségként a hidrogénes megoldásokra is, mint a jövő alternatív hajtása, a kutatók szerint még túl sok a buktatója ennek a rendszernek ahhoz, hogy borítékolható legyen a siker.

A Toyota nemrég mutatta be egy versenyautó koncepciójánál a hidrogén befecskendezéssel működő belső égésű motorját. Ez a megoldás a gyártó tesztelői szerint a most ismert benzines erőforrások hang- és karakterisztika élményét nyújtja, ám környezettudatos körítéssel. Tényleg ez lenne a mindent verő megoldás? A legfrissebb kutatások szerint túl sok az arra mutató jel, hogy nem!

Egy a Guardian magazinban megjelent írás mutat rá arra, hogy már csak azért is megkérdőjelezhető a folyamat, mert az eddig ismert magas előállítási költsége és a visszafogottabb hatásfoka mellett egy másik problémát vet fel: ha erre építkezünk most, akkor az elérhető források hiánya miatt a fosszilis tüzelőanyagoktól kezdhet el függni az autóipar a későbbiekben.

Ez annyit tesz, hogy a helyzet jelenleg aggasztóbb üzemanyag ellátottság terén, mint az elektromos autók terjedését még visszafogó töltőhálózat kezdetlegessége, a nagyipari előállítás megkezdése pedig rengeteg energiát és pénzt emésztene fel, ráadásul még így sem borítékolható, hogy csökkenne a cseppfolyósított hidrogén ára a piacon. És ha ez a helyzet, akkor mindenki elkezd visszatérni a benzin és dízel hajtásokra. Miért? Mert eleve belső égésű motor dolgozik a feltevések szerint a jövő autójában, csak éppen megpróbáltuk a fosszilis üzemanyagokat egy másik, kérdésesen működő megoldással helyettesíteni.

“A hidrogénalapú üzemanyagok nagyszerű tisztaenergia-hordozók lehetnek, de költségeik és a hozzá kapcsolódó kockázatok is nagyok. Ha ragaszkodunk a belső égésű motorokhoz, és reméljük, hogy hidrogénalapú üzemanyagokkal tápláljuk őket, ám ezek túl költségesnek és szűkösnek bizonyultak, akkor a végén további olajat és gázt fogunk égetni.”- mondta Falko Ueckerdt, a németországi Potsdam Institute for Climate Impact Research (PIK) munkatársa, aki a szóban forgó kutatást vezette. “Éppen ezért, a hidrogénalapú tüzelőanyagokat ott kell első sorban hasznosítani, ahol a legnagyobb szükség van rájuk, azaz olyan terepeken, ahol az elektromos megoldások szinte leküzdhetetlen akadályt jelentenek: a távolsági légi közlekedésnél, a vegyipari alapanyagok előállításánál és az acélgyártásnál.”- tette hozzá a kutató.

Ueckerdt elmondása szerint az otthoni felhasználásnál és az autók terén továbbra is a színtiszta elektromosság lehet a megoldás, mivel a hidrogén nemes egyszerűséggel a hatásfoka és az ára miatt egyelőre nem kínál alternatívát egy teljeskörű átálláshoz.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Autós Hírekemisszióhidrogénkutatás
Előző hír

F1: Hamilton Verstappen mögött is tanult

Következő hír

Újabb áremelés jön a hazai benzinkutakon

admin

admin

Következő hír
Újabb áremelés jön a hazai benzinkutakon

Újabb áremelés jön a hazai benzinkutakon

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

2022.07.04.
Keresztbe tettük az ujjunkat – sorozatgyártásba kerülhet a Polestar O2

Keresztbe tettük az ujjunkat – sorozatgyártásba kerülhet a Polestar O2

2022.07.04.
Tüntetők blokkolják az Erzsébet híd forgalmát

Tüntetők blokkolják az Erzsébet híd forgalmát

2022.07.04.
Gyári Gas Gas csapat lehet a Tech3 KTM-ből

Gyári Gas Gas csapat lehet a Tech3 KTM-ből

2022.07.04.

Friss Hírek

Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

2022.07.04.
Keresztbe tettük az ujjunkat – sorozatgyártásba kerülhet a Polestar O2

Keresztbe tettük az ujjunkat – sorozatgyártásba kerülhet a Polestar O2

2022.07.04.
Tüntetők blokkolják az Erzsébet híd forgalmát

Tüntetők blokkolják az Erzsébet híd forgalmát

2022.07.04.
Gyári Gas Gas csapat lehet a Tech3 KTM-ből

Gyári Gas Gas csapat lehet a Tech3 KTM-ből

2022.07.04.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

2022.07.04.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek