Ez a pont jelent talán a legtöbbet most a Jaguar F-Pace számára. Szinte teljesen megváltozott az utastér, a korábbi kezdetlegesnek tűnő megoldások és a kategóriához, árcédulához képest méltatlan anyagok szinte teljesen eltűntek. Első és legfontosabb, hogy az ajtókárpiton végre a szokványos helyre kerültek az ablakemelők kapcsolói. Korábban a felső élén voltak, most a könyöklő elején, természetes lelőhelyükön vannak már.
Kimondottan jól kihozza a belső lényegét a fehér kárpit. Bár kényes, érdemes bevállalni, mert a hangulat így felejthetetlen, pláne a hozzá passzoló, majdnem fehér tetőkárpittal. Új a kormány is, az előzőnél jóval részletgazdagabb és jobb kivitelezésű, bár indokolatlanul sok rajta a varrás, mások képesek megoldani egyetlen, maximum kettő varrással a karima borítását. Különleges, hogy a kormány is követi a kárpit színét, de okosan, mert a külső rész sötét maradt.

Teljesen megváltozott az utastér, jobbak lettek az anyagok és a kidolgozás
Díszes varrással látták el az üléskárpitokat is, látványra fenomenális, én kértem elnézést, hogy hitvány farmerommal belé ültem. Maga az ülés viszont kérdőjeles, 164 000 forintért minden irányban elektromosan állítható, még a fejtámla is, de plusz súlyos százezrekért a masszázs is belekerül. Viszont végig nyomta valami a hátam közepét és nem az állítható gerinctámasz volt az, többször ellenőriztem, hogy én állítottam-e be rosszul, de a csak ottmaradt, bármit is nyomkodtam.

Elengedték a tekerős váltókapcsolót, jobban használható az új
Nagyot változott az ergonómia a frissítéssel, a kormányoszlop joystickkal mozgatható motorosan, a klímakonzol félig digitálissá változott és eltűnt a különösen látványos, tekerős váltókapcsoló is. Teljesen mégsem tudták ezt a tekerő dolgot elengedni, így az egyszerű billenős váltókar mellette kialakítottak egy lesüllyeszthető tekerőkapcsolót a terepmódoknak. A változás nyomán a középkonzol egyszerűbben használható, ugyan kicsit németes a rend ergonómia de ennek csak örülhetünk.
Tárolókból van éppen elég, egyfelől aa könyöklő alatt és előtt, valamint a váltó kapcsoló előtt és alatt is van rekesz, ha egy doboz sütit kellene biztonságba helyezni. Csomagtartója 650 literes és ha nem rendeljük meg hozzá a 21 colos teljes értékű pótkereket majdnem 400 000 ezerért, csak a szükségpótkereket alig 200-ért, akkor nem kell egy szarkofágra pakolnunk a csomagjainkat, sík lesz a padló, mint a tesztautóban.
A belső legszembetűnőbb újdonsága a multimédia kijelzője, ami a korábbi mélyen ülő kijelző helyett most a műszerfal közepét betakaró tablet. Ez egy horizontálisan hajlított kijelző dupla fedő réteggel, a legfrissebb Pivi Pro szoftverrel és bika háttérrel. Saját erőforrásról működik, így állítólag kiküszöbölhető a bootolási idő indítás után, ami korábban nagyon gáz volt, most már saját háttértára van és két SIM kártyát is tud fogadni, ráadásul egyszerre több telefont is csatlakoztathatunk rá. A hivatalos állítás szerint minden fontos menüt két kattintással elérni, és valóban nem zongoráztam rajta túl sokat.

Hajlított az új multimédia kijelző

Jól néznek ki az ülések és masszírozhatnak is, de valami kényelmetlenül nyomott a sofőrülésben