Egy újabb elektromos autóval bővíti kínálatát a Renault. A Renault Talk nevű eseményen megemlített autó pedig nem más, mint a Megane E-Tech Electric.
Épp a napokban – összességében kedvező benyomásokkal – adtuk vissza a konnektoros hibrid hajtáslánccal szerelt Megane kombit, ami alapján kíváncsian várjuk a ’közeljövőben’ megjelenő villanyautót is. A nem túl konkrét megfogalmazás valószínűleg 2022-es indulást jelent.
Persze az Electric utónevű autó már nem az a Megane lesz, amit mi próbáltunk. A legnagyobb újdonságot – természetesen a belsőégésű motort nélkülöző technika mellett – maga az alapkoncepció jelenti. A Renault szakít a hagyományos ferdehátú karosszériaformával, és crossoverként viszi tovább a Megane nevet.
A Mégane eVision tanulmány alapján a CMF-EV padlólemezre épített típus egy kupés beütésű, egyben emelt autó lesz. A Nissan Ariya testvérébe épített 218 lóerős, 300 Nm-es villanymotor egy 60 kWh-s akkupakkból táplálkozik majd, a mértékadó 0–100-at nyolc másodpercen belül futhatja meg.
De az enyhe emelés és a lejtős tetőív már most kijelöli az újdonság pályáját
Részletfotókat is kaptunk a beltérről, ezek alapján egy közös üvegfelület alá rendezett digitális műszerfallal, valamint egy álló formátumú központi kijelzővel látják el az autót. Lebegő középkonzol, hangulatvilágítás és kontrasztvarrás is látható a fényképeken, plusz ott van még a könnyen elérhető helyre rakott töltőpad is.
Sok más gyártóhoz hasonlóan egyébként a Renault is lecseréli a márkajelzését. Az új logó megalkotása az iparágakon átívelő specialista, a Landor & Fitch nevéhez köthető, és 2024-ig az összes modellen megjelenik. De ez még csak egy apró szelete a franciák Nouvelle Vague (új hullám) nevű tervének.
Az aktuális irányzat szerint alakítrották ki a Megane E-Tech Electric műszerfalát
Egyenesen Európa legzöldebb márkájává kívánnak válni. A tervek szerint 2030-ban tíz eladott autójukból 9 elektromos lesz, és a járműveikben található újrahasznosított anyagok arányával is vezetők lesznek az autógyártók között.
Középtávon hét új modell érkezéséről hallani. A 2025-ig tartó időszakban kisautókat nem utat be a Renault, az újdonságok a kompaktok közé, illetve a középkategóriába neveznek. Mindegyik típushoz kínálnak majd részben vagy egészében elektromos hajtást is. A termékek mellett a szolgáltatásokra is kiemelt figyelmet fordítanak: néhány éven belül kizárólag tiszta energiával látják el a technológiai újításokra fogékony ügyfeleket, és természetesen folytatódik a különböző havidíjas konstrukciók terjeszkedése is.