Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Elárulták, hogy 812 Competizione az új Ferrari szuperautó neve, és targatetővel is kérhető lesz

2021.05.06.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Két héttel ezelőtt már megmutatta a Ferrari új limitált szériás modelljének első képeit, most pedig nem csak az új típus nevét árulták el, de meglepetésre annak nyitott, targatetős változatát is leleplezték. A 812 Competizione és 812 Competizione A limitált darabszámban készül, de a 999 zárt és 599 nyitott példány azt jelenti, hogy kvázi váltja a 812 Superfast és 812 GTS típusokat.

A 6496 köbcentis V12-es szívómotornál a teljesítmény növelése érdekében átalakították a szívóoldal légcsatornáit, csökkentették a belső súrlódást. A titánium hajtókarok 40%-kal könnyebbek a korábban használt acél daraboknál, a dugattyúgyűrűk speciális DLC (diamond-like coating) felületkezelést kaptak, hogy könnyebben csússzanak a hengerfalon, az áttervezett főtengely 3%-kal lett könnyebb. A vezérműtengely is DLC felületkezelést kap, magasabbak lettek a bütykök. A szívósor légcsatornáinál optimalizálták a kanyarokat és lerövidítették a levegő útját. Megnövelték a befecskendező-rendszerben a nyomást, a gyújtásrendszer üzemállapottól függően használ egy- vagy két gyújtógyertyát, nem szikrázik folyamatosan mindkét égéstérben lévő elektróda. A kipufogórendszerbe részecskeszűrő került, ennek zajtompító hatását a hátsó dobok átalakításával kompenzálták. A hűtőrendszer hatásfokát 10%-kal javították úgy, hogy könnyebben halad át a friss levegő a hűtőn (nagyobb szellőzőnyílások oldalt) és az áttervezett hengerfejben a hűtőfolyadék csatorna kanyarjainak formáját optimalizálták. A száraz karteres kenési rendszer áttervezésével kevesebb olajat kell magával vinnie az autónak, miközben 30%-kal több olajat forgat a változó szállítású pumpa.

Mindezek eredményeként a csúcsteljesítmény 830 lóerő 9250/perces fordulaton, a leszabályozási fordulat a Ferrari utcai autóknál rekordnak számító 9500/percre emelkedett. Nem kell aggódni amiatt, hogy a maximális nyomaték csökkent, a 692 Nm (7000/perc) még így is bőven elég, ráadásul alacsony- és közepes fordulatszám tartományban nyomatékosabb az erőforrás. Nem változtatták meg a hétfokozatú, duplakuplungos váltó áttételeit, de újraprogramozással 5%-kal rövidítették le a kapcsolási időt. Ez az apróság is hozzájárul ahhoz, hogy a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 2,85 másodpercig tart, a 0-200 km/óra sprint megvan 7,5 másodperc alatt és a csúcssebesség meghaladja a 340 km/órát.

Az átalakított aerodinamikai csomag nem csak a hűtőrendszer hatásosságát javítja, de a forró levegőt alacsonyabban engedi ki, így az a targatetős változatnál se zavarja majd az utasokat. Az első kerékagyak átalakításával javítják a fék hűtését, a fékfolyadék hőmérséklete 30°C-kal csökken a 812 Superfasthoz képest. A padlóburkolat átalakításával elöl 70%-kal, hátul 10%-kal emelkedik a hátsó tengelyre ható leszorító-erő, míg az új, a karosszéria teljes szélességét elfoglaló diffúzor további 35%-os növekedést eredményez hátul. A kupé hátsó szélvédő helyett olyan légterelő-burkolatot kap, ami javítja a hátsó szárnya hatásosságát, a Competizione A esetén a bukókeret formája látja el ugyanezt a feladatot.

Az átalakított felfüggesztés különlegessége, hogy a négy kerék háromfelé képes állni, azaz az összkerék-kormányzás új vezérlőegységet kapott, ami a hátsó kerekeket már egymástól teljesen függetlenül tudja irányítani, ami a stabilitás növelése mellett a menetstabilizálónak is minden eddiginél nagyobb beavatkozási lehetőséget kínál. A Ferrari 812 Competizione és Competizione A tömege 38 kg-mal csökkent a Superfast és GTS típusokhoz képest, további 3,7 kg-ot lehet lefaragni az opcionális karbon felnik választásával. A kupét 500 000 fontos, a targát 578 000 fontos áron kínálják, ebben az összegben benne van a karbantartás költsége is az első 7 évben.

[embedded content]

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: 812812 competizione812 competizione aFerrariHírekvideó
Előző hír

Izgalmasabb futamokat ígér az új Nascar-versenyautó

Következő hír

Haszonjárműként is megvásárolható a Citroën Ami mopedautó

admin

admin

Következő hír
Haszonjárműként is megvásárolható a Citroën Ami mopedautó

Haszonjárműként is megvásárolható a Citroën Ami mopedautó

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.
A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

2023.01.27.
Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

2023.01.27.
Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

2023.01.27.

Friss Hírek

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.
A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt

2023.01.27.
Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

Ilyen az élet a tápláléklánc legtetején

2023.01.27.
Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

Trabiktól a Rolls-Royce-okig: ők a magyar autóflotta nyugdíjasai

2023.01.27.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

Isten önnel, Toyoda úr! – TC Híradó 2023/01/27 [58.]

2023.01.27.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek