Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Magazin

Vadonatúj padlólemezzel mutatkozott be a Škoda Fabia negyedik generációja

2021.05.05.
in Magazin
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Néhány órája bemutatkozott a Škoda Fabia negyedik generációja. A Fabia Mk4 a Volkswagen-csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjára épül, az újdonság kezdetben csak ferdehátúként lesz kapható, 2023-ban aztán egy kombi változatot is kap.

Škoda Fabia

4108 milliméteres hosszúságával a vadonatúj Fabia nagyobb lett elődjénél és először lépi túl a négyméteres határt. A 330 literes csomagtér-térfogata most további 50 literrel 380 literre nőtt. A teljesen új karosszéria a korábbinál sokkal karcsúbb, a légellenállási együttható pedig 0,32-ről 0,28-ra csökkent. A gyártó állítása szerint ez a legjobb érték a kisautó-szegmensben, ami javítja az üzemanyag-fogyasztást is.

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Az új Fabia megkapja a vállalat 10,25 colos opcionális digitális műszeregységét. A műszerfal közepén lévő érintőképernyős infotainment-rendszer pedig kiviteltől függően 6,5-9,2 colos képátlójú. A LED-es környezeti világítás, a fűthető kormánykerék, a kétzónás klíma, a panoráma üvegtető és a Park Assist nevű vezetést támogató rendszer is említést érdemel, utóbbi akár 40 km/órás sebességnél is működik, sőt, kormányzásról is gondoskodik. Az utastér csendesebbé vált, a zajforrások felderítésére és kiküszöbölésére aeroakusztikai szimulációkat végeztek a Škoda mérnökei.

Az új Škoda Fabia utastere

Az új Škoda Fabia digitális kijelzője

A piaci bevezetéskor az Active, az Ambition és a Style felszereltségi szintek szerepelnek a kínálatban, a későbbiekben a sportos MONTE CARLO változat is megjelenik. A motorkínálat ismerős lehet, kezdve a háromhengeres 1,0 literes szívó benzinmotorral. Ezt 65 vagy 80 lóerővel kínálják, az erőforrás mindkét esetben 93 newtonméter nyomatékot generál, amelyet kizárólag egy ötfokozatú kézi sebességváltón keresztül juttat el a kerekekhez. Az alap Fabia nem annyira villámléptű: a kisebb MPI-motorral 15,5 másodperc alatt éri el a 172 km/órás sebességet, míg a valamivel erősebb motorral 15,1 másodperc alatt gyorsul fel a 179 km/órás sebességre.

Škoda Fabia

Az új Škoda Fabia csomagtartója

A 95 lóerős turbófeltöltős motor mellé szintén az ötfokozatú kézi váltót adja a gyártó, a 110 lóerős turbós kivitelt viszont már hatfokozatú kézi, illetve hétfokozatú DSG automata váltóval szerelik. A csúcskivitel az 1,5 literes 4 hengeres benzines egységet kapja meg, amely 150 lóerő és 250 Nm nyomaték leadására képes. Elektromos és hibrid hajtásláncról, illetve dízelmotorról szó sincs a kínálatban. Az extrafelszerelésként kínált 50 literes üzemanyagtartállyal a WLTP-ciklus szerint 900 kilométer fölé növelheti a hatótávot.

[embedded content]

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Tech
Előző hír

Már idén függetlenedhet a Stellantis a Tesla CO2 kvótájától!

Következő hír

Dudás Gergő ismét elindul a Bolgár Rallyn

admin

admin

Következő hír
Dudás Gergő ismét elindul a Bolgár Rallyn

Dudás Gergő ismét elindul a Bolgár Rallyn

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.

Friss Hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek