A magas üléspozíción túl még a nehézkes kilátás, ami bármiféle kellemetlenséget jelenthet az autóban – parkolásnál igen hasznos kiegészítő az alapáras tolatókamera -, és innen már csupa jó dolog következik attól kezdve, hogy beültünk és magunkra csuktuk az ajtót. A motor gombnyomásra indul, már csak meg kell markolni az apró, de kellően vastag, finom bőrbe bujtatott kormányt, betolni egyesbe a hatfokozatú, pontosan, rövid úton járó álomváltót – amit 5 centivel megemeltek, hogy közelebb legyen a kormányhoz, gyorsabban lehessen vele kapcsolgatni -, és elindulni. Hogy ne veszítsük el azonnal a fejünket, kapunk az arcunkba egy figyelmeztetést a két kerek műszer között található színes monitorról, hogy míg nem üzemmeleg az autó, addig tartózkodjunk mindennemű gazemberkedéstől.

Közvetlen, pontos kormány
Aztán ha ez a végtelennek tűnő pár percnyi idő elmúlt, és minden kellően átforrósodott alattunk, kezdődhet a móka. Először a motor fog elvarázsolni, ami turbós létére bármikor bármit megcsinál, amit csak kívánsz tőle, húz alacsony fordulattól, de ha kedved tartja, 7000-ig is forgathatod. Motorhang viszont nem jár a műsorhoz, így az utca népéből csak az kapja majd fel a fejét jöttödre, aki konyít valamit az autókhoz. Esetleg kiszúrja a szemét a felni mögött csillogó, bődületes méretű féktárcsa, ami az álmoskönyv szerint is jelent valamit.

Háromféle módon osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengelyek között
Futóműve szintén telitalálat, kemény, határozott, pontos, de távol áll az élhetetlenül rázóstól. Hasonló a kormányzás is, amely nem megterhelő, nem fárad bele mögötte a vezető a küzdelembe, de nagyon precíz, amit kell, azt megmutatja, és 2,36-ot fordul a két végállás között. Bármelyik nyomatékelosztást is választja a sofőr, a Yaris végig jóindulatú, nincs benne egy percig sem az az érzésed, hogy ez túl sok lenne, és hogy félni kellene tőle. Nem azzal okoz örömet, hogy egyenesben, lámpától lámpáig bakkecskézik mérhetetlenül rövid idő alatt, hanem hogy szinte bármilyen helyzetből ki tudsz jönni vele élve. Valószínűtlenül kezes, és még a legkevésbé észszerű, szinte hátsókerekes hangulatú hajtással sem válik tömegpusztító fegyverré.

Ez a műszerfal akármelyik Yarisban is lehetne, csupán a végsebesség gyanús
Emellett teljesen használható marad hétköznapi közlekedés közben is, hosszabb távon is – feltéve, ha nem hátul ülsz -, mert nem zajos, nem kényelmetlen, és még a fogyasztást is lehet épeszű keretek között tartani. A teszt alatt 10,6 literes átlagfogyasztást produkált az autó, amiben városi vánszorgáson, autópályás ámokfutáson át a szerpentinen száguldásig az égvilágon minden volt, csak takarékos tötymörgés nem. Hiába kisautó a Yaris, ez a fogyasztás bőven a fájdalomküszöb alatt van.