Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Tényleg szenvedni kéne a szépségért?

2021.05.04.
in Tesztek
0
0
SHARES
1
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Egy Volkswagentől azt várnám, hogy amikor a lámpánál állva lemosom a szélvédőt, szélcsendes időben az ablakmosó ne jusson be a nyitott tetőablakon. Az Arteon tesztautónak ezt nem sikerült megugornia, és ha nekiállsz a permetet letörölni, fel fog tűnni az öntött műanyagból készült, olcsó hatású varrásimitáció is a műszerfalon.

Az alapjárati motorleállítás kényelmetlen rántással indítja újra a négyhengeres dízelmotort. Mivel 3500-as fordulatszámon adott a legnagyobb teljesítmény, nem itt fogsz kipirulni a digitális műszeregységben leolvasható értékektől. A 150 lóerős dízelmotor gyorsan magára talál és tökéletesen elég a teljesítménye az üresen 1660 kilós autóhoz. Nem késztet száguldozásra, de a 360 Nm-rel van benne erő, ha kell.

Tényleg szenvedni kéne a szépségért? 8

A gyári terminológiában az ötajtós a fastback az új modell pedig a shoooting brake

Nyugodtan vezetve kijön a hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó működési finomsága. Parkoláskor a régebbi tesztautókban tapasztaltnál könnyebben manőverezhető vele az autó, lágyabbak az elindulások és a kapcsolások is finoman futnak. Sportosan döngetve lesz bajban, ilyenkor tétovázik és odalesz az a könnyed magabiztosság, ami polgári vezetésnél adott volt.

Az óracsoportban tetszett a nagy térképes kijelzés és a nézetek könnyű variálása. Nagyon nem tetszettek viszont a gombok a kormányon. Eddig adott volt egy összetett, de kiismerhető megoldás, most viszont az új érintőfelületekkel a legritkább esetben sikerült elsőre előidézni azt, amit akartam, oda belépni, ahová szerettem volna.

A Volkswagennek gyorsan le kellene állnia arról, hogy ostoba újításokkal megnehezíti a vezető életét egy olyan veszélyes és nagy figyelmet igénylő üzemben, amilyen az autózás. Az alapverzióval elvileg elkerülhetők a csúszkák és érintőfelületek, de erről nincs tapasztalatom.

Tényleg szenvedni kéne a szépségért? 9

A nyomi érintőfelületekkel nehéz elsőre elérni a kívánt menüpontot és funkciót

Praktikusságán kívül az Arteon kombi még egy meglepetést tartogatott, a kormányzást. A volán a két végpont között összesen kettőt fordul, nagyon kezes vele a terebélyes kombi. A közvetlen kormánnyal jól irányítható és ebben a grammra kidekázott, pedánsan kiszámolt, tolakodásmentes és volkswagenesen steril, kicsit komor autóban valódi örömöt ad kanyargós úton. Ízlés dolga, de nekem az autó irányíthatósága nem keltett mesterséges hatást. Ráadásul sikerült a korábban tenyérbemászó sávban tartó rendszert annyira továbbfejleszteni, hogy most a motorindítás után nem vagy kénytelen kikapcsolni a menüből.

Útfekvéséhez mérten az Arteon kényelmesen rugózik, 66 literes tankjával és 900 km feletti hatótávjával beválik utazóautókét sítúrákon, nyaraláskor vagy munkaügyben messzebbre utazva. Érdemes megvenni az Ergo Comfort vezetőülést 441 960 forintért, az állítható lábtámaszos, sokféleképp szabályozható deréktámaszú komfortülésben szép az élet, bár az alapáron adott ülés sem kényelmetlen lóca.

Tényleg szenvedni kéne a szépségért? 10

Nem sokban tér el a Passattól, de nem teljesen azonos a műszerfaluk. 8,0 hüvelyk a Discover Media érintőképernyőjének képátlója. Öröm, hogy ezen a fejegységen megmaradt a tekerős hangerőállítás, mert a kormányon lévő felület rosszul működik

Aki ad az életminőségére, az eddigi Dynaudio helyett 10+1 hangszórós, 700 wattos Harman Kardon-audiorendszert választhat, ami a gyári rádió tompa hangzása miatt nagyon is megér 469 900 forintot.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: arteonArteon kombiArteon Shooting BrakeArteon tesztautótesztdízeldízelmotorkombiközépkategóriaShooting BreakTDITesztÚjautó-tesztVolkswagenVolkswagen Arteon
Előző hír

Ráfizetéstől tartanak az elektromos töltőhálózatok üzemeltetői

Következő hír

Lengyelországból jönnek az első francia alapú Jeepek és Fiatok

admin

admin

Következő hír
Lengyelországból jönnek az első francia alapú Jeepek és Fiatok

Lengyelországból jönnek az első francia alapú Jeepek és Fiatok

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.
Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

2023.02.02.
Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

2023.02.02.
A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

2023.02.02.

Friss Hírek

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.
Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

2023.02.02.
Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

2023.02.02.
A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

2023.02.02.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek