Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Nincs túlbonyolítva – Peugeot e-2008 Allure teszt

2021.05.04.
in Tesztek
0
0
SHARES
2
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Az elektromos autókkal kapcsolatban még manapság is kicsit olyan érzésem van, mintha csodabogaraknak néznék őket. Valami bonyolult, drága, távoli technológiának, amiről zöld rendszáma messziről elárulja, hogy nem „hétköznapi” járgány. Való igaz, hogy a töltés, a számolgatás, a százalékok, illetve egy sor, használati úton megszerezhető tapasztalat kissé más világgá varázsolja az autózást egy elektromossal, de az e-2008-at nézve tisztán felfedezhető a törekvés, hogy a Peugeot egyszerűvé szeretné tenni az átállást.

Tervezhető mindennapok, elfogadható hatótáv, illetve néhány kompromisszum, amivel meg lehet tanulni az együttélést – mostani tesztünk főszereplőjét röviden összefoglalva leginkább ezek jellemzik, ugyanakkor egyszerűség ide vagy oda, érdemes jobban belemerülni az e-2008 részleteibe.

e-2008

Annak ellenére is, hogy a 2008 alapvetően már nem volt ismeretlen számunkra, hiszen néhány hónappal ezelőtt teszteltük az 1.2 PureTech GT Line kivitelét. Erre egy ponton majd vissza is térek, de előtte még fókuszáljunk a kettejük közötti szemmel látható különbségekre. Olyan túl sok nincs belőle, a maszk egy kicsit díszesebb, illetve az Allure felszereltség okán itt nem a „sávozott” LED-fényszórót kapjuk, a kardfog szerencsére megmaradt. Természetesen a krómozott ál-kipufogóvégre sem volt szükség, ellenben a zöld rendszám mellett a türkiz „e” plakettek ha kissé megkopva is ugyan, de igyekeztek hirdetni a 2008 elektromos mivoltát. A 18-as abroncsok egyébként éppen illenek alá, szigetelés is jutott a kerékjárati ívekbe bőven, azonban gördülési zaj így is van, elektromos autó lévén minden külső zaj felerősödik az utastérben.

e-2008

Szép ez a hátsó, csak a csomagtérajtó kilincse körüli műanyag ne nyiszorogna annyira

Amint átlépjük a vaskos küszöböket, ismételten a már megszokott, Peugeot-féle űrhajókabin képe tárul a szemünk elé. Hiába találkoztam már sokadjára az i-Cockpittel, még mindig el tudok rajta időzni. Amennyire futurisztikus, annyira rendben van az ergonómiája, nem lehet megunni, kevés divatosabb belső van ebben az árkategóriában. A 2008 elektromos változatában is ugyanazt a 3D-s műszerfalat kapjuk, mint a 208-ban, alsóbb felszereltségi szinten egyszerűbb információs kijelző és analóg óracsoport jár.

e-2008

Alapvetően az utastér kényelmes-kellemes, a kék, félig bőrhatású kárpit mutatós, az anyagminőség is hozza az átlagot. Amivel még most sem sikerült megbarátkoznom, azok a hatalmas holtterek, sajnos a segédlet sincs mindig a helyzet magaslatán, gyakran sikerült nevetséges távolságokra megállnom tereptárgyaktól, mert a radar korán jelzett, a kamerának meg azért van némi torzítása, a hátsó ablakból pedig nagyjából  1,5 méter magasság fölött látni bármit is. A 2008 feltolt hátsója dizájnos, de sajnos ez az ára. Ha már hátul nézelődünk, ne hagyjuk szó nélkül a csomagteret, ami ugyanakkora, mint benzinmotoros társa esetében, azaz 405 liter, ráadásul duplapadlós, így a töltőkábeleket sem kell kerülgetni.

Na de nézzük azokat a tulajdonságait, amire ez elektromos autók tesztjeit általában ki szoktuk kerekíteni, és amire a legtöbben kíváncsiak: hatótáv, töltés, ár.

Menjünk szép sorjában, mégis a megtehető kilométerek száma a legjobb fokmérője egy zöldrendszámos népszerűségének. Az e-2008-at csakúgy, mint többi villanyos testvérét, több mérési szabvány szerint is tesztelték, én maradnék a hagyományos WLTP-nél, ami 310 kilométernyit ígér (az EPA mondjuk közelebb áll a maga 290 kilométerével). Ami a saját tapasztalatainkat illeti, ezúttal is sikerült olyan időjárást kifogni, amikor télies és tavaszias hőmérsékletben is próbára tettük tesztalanyunkat. Az első etapon, +10 fok körül, normál fűtés mellett nagyjából 150 kilométert tettem meg, és a kezdetben kijelzett 200 kilométeres hatótávból még úgy is maradt 80+, hogy próbálgattam a kigyorsításokat és javarészt pályán/autóúton mentem.  Ez mindenképp pozitívum volt, annak fényében meg pláne, hogy a fedélzeti adatai szerint 26 kWh-s átlagfogyasztást produkáltak a korábbi használatnál. Nálam ez 19 körül alakult, így a 48,5 kW-os akkumulátorkapacitással valahol olyan 250 körül lett volna a realitás, nem rossz.

11 kW-os töltőkábelt is vehetünk – 200 ezer forintért, de mint a mondás tartja: az idő pénz

Videós teszttársam, Tibi nálam még ügyesebben sáfárkodott az elektronokkal, hiszen konkrétan a Gyula – Békéscsaba távot megtette úgy, hogy a 24 kilométeres kijelzett hatótáv változatlan maradt. Bár azt is hozzátette, hogy korábban a +1 fokban jelentősen ingadozott a fedélzeti kalkulációja. És itt azért hozzátenném, hogy bármennyire is „pluszosan” lehet tervezni az e-2008-cal, bizonyos százalék alatt a megtehető kilométerek számát nem jelzi ki. Ez pedig bizonytalanságot szülhet a felhasználóban. Bár nem negatívum, de meglepő érdekesség, hogy az ECO mód olyan szinten minimalizálja a kakaót, hogy egy picit meredek bejáróról sem lehet kitolatni, ez a trükk azért még engem is megviccelt. Erről egyébként részletesebben beszámoltunk a bemutató videóban is, viszont a facebook vacakolása miatt azt most ide nem tudom beágyazni, ide kattintva azonban elérhetitek.

e-2008

Ami a töltést illeti, itt sem feltétlenül mehetünk biztosra, hiszen otthoni hálózatról való töltés esetén szimplán kidobja a műszerfalra, hogy 12 óránál több időre lesz szükség a 100%-hoz, ami persze valójában inkább egy teljes nap + 2-3 óra körül van. Ha stopperrel állnánk az autó mellett, akkor csalódás lesz a vége, mert hiába számoltam ki, hogy pontosan mikorra kéne teljesen feltölteni, még így is csak 90%-on volt a szint, ami azért nem olyan kicsi hibahatár. Type2 kábellel, töltőoszlopnál már sokkal barátságosabbak a számok, a 7,4 kW-os óránkénti töltéssel nagyjából 6,5 óra alatt tölt fel, villámtöltéssel pedig 30 perc kell neki, hogy 10-ről 80%-ra töltsön.

e-2008

Amiről még nem beszéltünk, az a teljesítmény. Az e-2008 a modellcsalád legfürgébb tagja a maga 8,5 másodperces 0-100-as sprintjével, mindazonáltal a 134 lóerős, 260 Nm-es villanymotor mégsem az a tipikusan hátba vágós fajta. Sport módban hatvanig belenyom az ülésbe (ebben az üzemben kapjuk meg a teljesítmény maximumát), utána már csak mintha egy zsinóron húznák. A végsebesség kereken 150 km/óra, azt kell mondjam, hogy ez, valamint a gyorsulási mutatói is tökéletesen elegendőek.

Ami a vezethetőségét illeti, egy szóval tudnám jellemezni: stabilitás. Egy 1550 kilogrammos önsúlyú autóról beszélünk, kellően kényelmesre hangolt, de a magassága miatt nem éppen puha futóművel, ami SUV létére egész otthonosan viselkedik a kanyarokban. A fék kevésbé volt meggyőző, ugyan a B mód használata miatt túl gyakran nem kellett rálépnem, de ha mégis, kissé gyengécskének, nyúlósnak tűnt a fékhatás.

e-2008

Hogy mégis mennyiért „mérik” az e-2008-at? Itt kanyarodnék vissza belsőégésű motoros modelltársához, hiszen a millióknak azért komoly jelentősége van. A 2008 Active szinten, 1.2-es, 100 lovas PureTech motorral, hatos manuális váltóval, nagyon akciósan befér 6 millió alá. Ez korrekt. Az e-2008 ugyanezzel a felszereltséggel, állami támogatással 8,25 millióért vihető haza. Azt kell mondjam, ez is korrekt. Abba már ne menjünk bele, hogy GT Pack-kel, a 11 millió feletti értékhatár miatt mindössze 600 ezres támogatással 14.4 millió az e-2008, jelen tesztautó Allure szintjén meg 13,3, mert ennyiért egyszerűen nem reális. Viszont ha a benzinmotoros, vagy az elektromos, esetleg a kettő közötti dízelről van szó, használati módtól függően mindenki megtalálja a maga választását.

Az e-2008 időnkénti hosszabb utakra, ingázó életmód mellett kimondottan vonzó ajánlatnak tűnhet. Még arra a kérdésre is van egy érve, hogy „de mi van, ha elfárad az akksi”: nos, 160 ezer kilométerre, vagy 8 évre vállalnak garanciát abban az esetben, ha 70% alá csökken a kapacitás. Meglátjuk, miként állja majd ki az idő próbáját az e-2008, az első találkozás mindenesetre ígéretes volt!

A tesztlehetőséget a Peugeot Magyarország biztosította!

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: e-2008e2008Elektromos autóelektromos autó tesztelektromos PeugeotfeaturedPeugeot e-2008Peugeot e2008 tesztPeugeot teszttesztautoTesztekúj autó teszt
Előző hír

Jelentősen bővül az Audi Hungaria szerszámgyára

Következő hír

Bemutatkozott a vadonatúj Skoda Fabia

admin

admin

Következő hír
Bemutatkozott a vadonatúj Skoda Fabia

Bemutatkozott a vadonatúj Skoda Fabia

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Álca nélkül: Ford Edge

Álca nélkül: Ford Edge

2022.08.10.
SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

2022.08.10.
A Performance csomagos Taycan Turbo S a leggyorsabb villanyautó a Nürburgringen

A Performance csomagos Taycan Turbo S a leggyorsabb villanyautó a Nürburgringen

2022.08.10.
Most már tényleg küszöbön áll az Új-Zélandi szuperautó

Most már tényleg küszöbön áll az Új-Zélandi szuperautó

2022.08.10.

Friss Hírek

Álca nélkül: Ford Edge

Álca nélkül: Ford Edge

2022.08.10.
SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

SUV-rekordot futott a Lamborghini a Pikes Peak-en, csak azt nem tudjuk, milyen autóval

2022.08.10.
A Performance csomagos Taycan Turbo S a leggyorsabb villanyautó a Nürburgringen

A Performance csomagos Taycan Turbo S a leggyorsabb villanyautó a Nürburgringen

2022.08.10.
Most már tényleg küszöbön áll az Új-Zélandi szuperautó

Most már tényleg küszöbön áll az Új-Zélandi szuperautó

2022.08.10.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Álca nélkül: Ford Edge

Álca nélkül: Ford Edge

2022.08.10.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek