Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Nagyobb és takarékosabb az új Fabia

2021.05.04.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

A cseh mérnökök már rutinosan nyúltak az MQB A0 építőkészlethez, hiszen a kompakt Scala és a Kamiq szabadidő-autó is ezt az alapot használják, így nem csoda, hogy a Fabia negyedik generációja feladja a leckét a konkurenciának – és egy kicsit a házon belüli drágább testvéreit is megszorongatja majd. A kisautók között a nagyok közé tartozik az ötajtós Fabia a maga 4108 mm-es hosszával, 1780 mm-es szélességével, 1459 mm-es magasságával és 2564 mm-es tengelytávolságával. Az alaphelyzetben 380 literes csomagtér kategóriaelső, támladöntés után 1190 literes a raktér; de nem sík a padló.

Az elődnél megismert vonalakat látjuk a karosszérián, jót tett a megjelenésnek, hogy már nem erőltetik a háromszög alakú fényszórót, nagyobb lett és a korábbinál meredekebben áll a hűtőrács. Van egy új dizájnelem, az oldalajtók alsó domborításának elején látható háromszög alakú motívummal a cseh zászlóra utalnak a formatervezők. Egyébként mindent elkövettek a légellenállás csökkentésére, légcsatorna vezeti a levegőt az első kerékjáratokba, teljesen beburkolták a padlót, a tetőspoiler mellett a hátsó szélvédő oldalán is légterelő-lemezek, a könnyűfém felnik között – amúgy 14-18 colos felnik választhatóak – vannak olyanok, amelyeknél műanyag betétek optimalizálják a légáramlást. Újdonságként vezérelt légbeömlőt kapott a Fabia, azaz csak akkor nyitnak az első lökhárító alsó szellőzőnyílásai, ha arra a vezérlőelektronika utasítást ad. Három év fél év alatt mintegy 3000 folyadékdinamikai szimulációt végeztek a mérnökök, hogy elérjék a Cw 0,28-as légellenállási tényezőt, ami a kisautóknál a legjobb érték.

[embedded content]

A legjelentősebb előrelépés – legalábbis az első sajtófotókon és videókon látható Style felszereltség esetén – az utastérben történt, ahol rögtön a két kategóriával feljebb pozicionált Octaviához igazodik a Fabia. Kétküllős kormánykereket markolhat a sofőr, a műszerfalra még szövetbetét is kerül, amelyen az ülésekhez hasonlóan ott a narancs díszvarrás, a szellőzőnyílások körül króm csillog. Alapesetben 6,5 colos átmérőjű a központi érintőképernyő, extraként 8 vagy 9,2 colosat lehet kérni, és választható digitális műszeregység. Más, korábban csak nagyobb Škodákban elérhető extrák is megjelentek, úgymint fűthető szélvédő és kormánykerék, LED-es hangulatvilágítás, vagy épp kétzónás légkondicionáló.

A csúcs fejegység 64 Gb kapacitású SSD meghajtón tárolja a térképadatokat, amelyeket online frissítéssel lehet naprakésszé tenni, a gesztusvezérlés szériában jár az Amudsen fejegységhez, a 15 nyelven értő és beszélő – a magyar nincs köztük – Laura nevű digitális segéd opcionális. Az új Fabia utasterében akár öt darab USB-C töltő is lehet, ezek közül az egyik a belső tükör mellett található, és például fedélzeti kamera vagy utólagos navigáció áramellátását lehet megoldani általa.

Az MQB A0 alapnak köszönhetően az elérhető vezetőtámogató rendszerek sora bővült, az akár kormányzással is dolgozó sávtartó segéd Travel Assist névre hallgat, a holttérfigyelő már az autó mögötti 70 méteres távolságban figyel, a parkolósegéd az úttal párhuzamos vagy arra merőleges parkolóhelyet is képes felismerni, és gombnyomásra oda bekormányozni az autót, a koccanásgátló gyalogos- és kerékpáros-felismerő algoritmusokat is kapott. A passzív biztonsági berendezések közé alapesetben hat légzsák tartozik, felár ellenében adják a vezető térdlégzsákját és a hátsó oldallégzsákokat, az anyósülésen és a hátsó szélső üléseken van lehetőség felső tartóval ellátott ISOFIX gyermekülés rögzítésére.

19°C-os külső hőmérséklet mellett középső fokozaton fűtött kormány? Nem ez a legfurcsább, hanem hogy az oldalnézeti képről lemaradt a tanksapka (jobb hátsó sárvédő). Pedig nagy szüksége lehet a jégkaparóra a fázós kollégának…

A motorkínálat derékhadát az 1,0 literes háromhengeres adja. Szívómotorként 65 vagy 80 lóerős (93 Nm mindkettő), az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltóval szerelt kivitel szabványos átlag 5,1 l/100 km. Turbómotorként 95 LE/175 Nm az alapszint, ehhez ötfokozatú váltó jár és 5,1 l/100 km a szabványos átlag, a következő lépcsőfok 110 LE/200 Nm, itt a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy hétfokozatú duplakuplungos, a szabványos átlagfogyasztás az előbbinél 5,0 l/100 km, utóbbinál 5,5 l/100 km. A csúcsmodellbe az 1,5 literes négyhengeres turbómotor kerül hengerlekapcsolással, a 150 LE/250 Nm teljesítményhez alapból a hétfokozatú duplakuplungos váltót adják, a szabványos átlag 5,6 l/100 km. Alapesetben 40 literes a benzintank, extraként 50 literes kérhető.

A Škoda Fabia első példányai novemberben érkeznek a kereskedésekbe, a földgázzal üzemelő TGI-motorra (piactól függő a megjelenése) 2022-ig kell várnunk. Nem tudjuk, mi lesz a raliautó jövője, a VW-konszern központilag hagyott fel a belső égésű motorral szerelt versenyautók fejlesztésével, de ne feledjük, hogy hamarosan már a WRC-kategóriában is beköszönt a hibrid versenyautók kora…

[embedded content]

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: fabiaHírekmpimqb a0Skodatsivideó
Előző hír

Már a Toyota Proace City is választható villanymotoros hajtással

Következő hír

F1: ismert pálya, szokott időpontban – rutin futam lesz Barcelonában?

admin

admin

Következő hír
F1: ismert pálya, szokott időpontban – rutin futam lesz Barcelonában?

F1: ismert pálya, szokott időpontban – rutin futam lesz Barcelonában?

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.
Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

2023.01.31.
Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

2023.01.31.
Éjfélkor lejár a matricahatáridő

Éjfélkor lejár a matricahatáridő

2023.01.31.

Friss Hírek

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.
Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

2023.01.31.
Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

2023.01.31.
Éjfélkor lejár a matricahatáridő

Éjfélkor lejár a matricahatáridő

2023.01.31.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek