Már öt évvel ezelőtt, a Genesis márka alapításakor, azaz a Hyundai-tól való leválásakor szó volt róla, hogy egyszer majd Európában is kaphatók lesznek a prémium gyártó termékei. Ez a pillanat elérkezett: a forgalmazást nyáron kezdi meg a vállalat.
A Hyundai prémium márkája a mai napon hivatalosan is bejelentette, hogy termékei elérhetők lesznek Európában is. Erre a hírre bizony jó pár évet vártunk, és azt hittük, a folyamatosan szigorodó emissziós normák okán egészen addig nélküle maradunk, amíg nem érkeznek meg a teljesen elektromos modellek a kínálatba. Ám végül máshogy alakult.
A terjeszkedést azonban nem viszik túlzásba: kezdetben Németországban, az Egyesült Királyságban és Svájcban lesznek kaphatók a Genesis csúcsmodelljei, vagyis a G80 szedán és a GV80 SUV. Biztosra vehetjük, hogy hamarosan a G70 és a GV70 is csatlakozik a kínálathoz, mint ahogy más piacok is kereszttűzbe kerülnek.
A frissebb modellekkel jönnek – a G80 és a GV80 például a Mercedes-Benz E-osztály és GLE ellen száll harcba
A forgalmazás egyébként a Hyundai stratégiáját veszi át, vagyis 5 év teljes körű garanciát kínál kilométer-korlátozás nélkül. Az értékesítést úgynevezett Genesis Stúdiókban kezdi meg a márka, illetve online, a márka tehát hasonlóan különül el az anyavállalattól, mint a Lexus a Toyotától.
A Genesis egy kimondottan Európának szánt terméket is ígért, ráadásul még az idénre – a pletykák szerint a G70 Shooting Brake, azaz kombi változatáról van szó. Később jön az elektromos G80 és a két dedikált platformra épülő villanymodell is.
Többféle belső szín és betét kombinálható – a beltér igazán finomnak tűnik
Az európai G80 és GV80 sportosabb futóművet kap tengerentúli társainál, a motorpaletta megnyirbálásáról azonban egyelőre nem esett szó. Ha minden marad ugyanúgy, ahogy Amerikában, akkor az ötméteres szedánt és hasonlóan terebélyes SUV testvérét egy 2,5 literes, négyhengeres és egy 3,5 literes, hathengeres benzines turbómotor, valamint a felénk is ismert 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajthatja. Rendre 304, 380 és 210 lóerő, illetve 430, 540 és 450 Nm nyomaték áll majd rendelkezésre, amelyet hagyományos nyolcfokozatú bolygóműves automata váltó továbbít a hátsó kerekek felé (de opcionálisan minden verzióhoz elérhető az összkerékhajtás is). A vegyes fogyasztás a benzineseknél 9 és 10, a dízelnél pedig 7,5 liter környékén alakul majd.
A java csak később jön – képünkön az új GV70
És az árak? Szerintünk a G80 még gazdag alapfelszereltséggel is befér majd 20 millió forint alá, ami valamivel kedvezőbb összeg lesz a hasonlóan felszerelt riválisokhoz képest. A magyarországi forgalmazás megkezdéséről egyelőre nincsen hírünk – azt biztosra vehetjük, hogy az idén nálunk még nem lesz Genesis.