Sikeres bevetésen van túl a Volkswagen ID.4 villanyautó. Nem csupán elindult a mexikói ezermérföldesen, de végig is ért a Baja-félszigeten rendezett versenyen. Ezzel történelmi tettet hajtott végre a VW, ugyanis korábban még soha nem állt villanyautó a Baja 1000 rajtrácsán.
Összesen 90 autó startolt el, közülük csupán 64 pillanthatta meg a kockás zászlót. Emlékeztetőül: a Rhys Millen Racing által felkészített autó módosításai kimerültek a futómű, illetve a műszerek cseréjében; a bruttó 82 (nettó 77) kWh-s akkucsomag, vagy éppen a 204 lóerős farmotor a szériagyártmányokéval egyezett meg.
A NORRA által szervezett 1000 mérföldes versenyen indulók harmada nem ért célba; az ID.4 sikerrel teljesítette a távot
A kemény kihívást jelentő pusztaságot minimális sérüléssel, a hátsó lökhárító kisebb károsodásával szelte át az autó. A villanyhajtás alkatrészei a várakozásoknak megfelelően, stabilan működtek. A versenytávot jellemzően a váltó nagyobb visszatöltést eredményező ’B’ állásában teljesítette Tanner Foust pilóta, miközben általában a kipörgésgátló is aktívan őrködött.
A hivatásos versenyző – egyben a márka nagykövete – mellett az íróként és terepversenyzőként is jegyzett Emme Hall számára két szakasz jutott.
Milyen élmény lehet árammal teljesíteni közel 2000 km-t?
Mivel az egyes etapok hossza 53 és 269 km között alakult, kulcskérdésnek bizonyult az energiamenedzsment. A bioüzemanyaggal működő fedélzeti generátor egy 50 kW-os töltőt látott el energiával, emellett a már említett tudatos visszatöltés, illetve még egy trükk is kellett a sikerhez.
Néhány átvezetőn egy másik autó mögé kötve utazott az ID.4, amivel nem csupán spóroltak az árammal, hanem a generátor üzemmód miatt egyenesen termelte azt az autó. Nem éppen szokványos – főleg nem ajánlott – módszerét választották a töltésnek, de valamivel be kellett tömködni az infrastruktúrában tátongó lyukakat.
Tanner Foust pilóta arckifejezése alapján pihentető
A pilóta és Scott Keogh, a Volkswagen Group of Amerika vezetője is lelkendezve számolt be a teljesítményről. Egybehangzó véleményük szerint a projekt bebizonyította az elektromos hajtásban rejlő potenciált és izgalmat. Hát még ha mindez tényleg összejött volna kipufogógázok nélkül. Az első fecske megjött, kíváncsian várjuk, legközelebb mikor és ki nevezi be villanyautóját egy hasonló versenyre.