
A Horvát Rallyt követően jelentősen növelte előnyét a gyártók bajnokságában a Toyota, azonban Tom Fowler a japánok technikai igazgatója mégis aggódik.
Három verseny után 27 pont előnnyel rendelkezik a Toyota a Hyundaijal szemben, ennek ellenére nem felhőtlen a japán gyártónál az öröm.
A Toyota ugyanis igyekszik egyensúlyban tartani az idei autó fejlesztését és a 2022 után használandó autó létrehozását, míg a Hyundai jóval nagyobb erőt mozgatott meg az idei autó fejlesztésénél.
“Jelenleg azt hiszem jól állunk. – mondta Tom Fowler, a Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója. Viszont vállalatként igyekszünk ugyanannyi erőt megmozgatni az idei autó fejlesztése terén és a Rally1-es autót érintő munka terén. A jelenlegi autón még sokat javíthatunk, de már dolgoznunk kell a következő autón is. Ezt az egyensúlyt nehéz megtalálni, és aggasztó, hogy a Hyundai főként az idei autóra koncentrál. Ez idegesít.”
Fowlert szintén aggasztja, hogy a simább felületen zajló Chile Rallyt a sokkal durvább utakkal rendelkező Acropolis Rally váltotta a naptárban.
“Személy szerint örülök, hogy visszatér az Acropolis Rally, de a bajnokság kihívása szempontjából jobb lett volna, ha nem idén tér vissza. Chile jobban hasonlít Finnországhoz, ahol eddig jól tudtunk szerepelni, de durvább körülmények között nem voltunk annyira sikeresek.”