Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

BMW 530e xDrive Touring teszt (2021) – Tökéletes félmegoldás

2021.04.30.
in Tesztek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

Miként lehetne jellemezni a konnektorról is tölthető, nagyjából 50 km megtételére alkalmas hibrideket? A tisztán elektromos jövő felé vezető út egy kétségtelenül fontos állomását képviselik, mindemellett félmegoldásnak is lehet nevezni őket. Sokan rákaptak a villanyautózást kompromisszum-mentességgel vegyítő egyvelegre, míg sokan idegenkednek a két hajtásrendszer előnyeit és nyűgjeit egybeolvasztó technikától, valamint a kompromisszumoktól. Ezúttal egy, a bajorok garázsából kigördülő zöld rendszámos hibrid luxuskombi igyekszik bizonyítani a megoldás létjogosultságát.

Mindkét csoportnak igaza van, illetve van igaza. Aki szorgalmasan töltögeti a kis teleppel (~10-13 kWh) rendelkező hibridek akkumulátorát, az valóban nagy arányban tud árammal közlekedni, ám az akkupakk merülésével sem kell félnie, hiszen a benzinmotor őrangyalként mindig ott van a háttérben, ráadásul egyelőre a zöld rendszám kiváltságait is élvezhetjük. Aki idegenkedik mindettől, joggal teszi, hiszen bonyolult rendszerről van szó, aminek vélhetően a karbantartása-javítása is költséges, ráadásul ott a menetdinamika és fogyasztás tekintetében is negatív hatású plusz súly, a kisebb csomagtér és a kisebb üzemanyag-tank.

Immáron kitaposták a plug-in hibridek útját – minden autógyártó ezt járja

2021-ben az 530e pedig már a sokadik olyan tesztautó, amiben két szív dobban: nem tagadhatjuk, akadt, aki a konnektoros hibrid hajtással elvérzett, de a BMW szokásához híven igyekezett olyan végeredmény összehozni, aminek láttán kevésbé ráncoljuk majd a szemöldökünket. S mindemellé egy álságos sportcsomagtól mentes, elegáns konfigurációt társított a forgalmazó – kiváló alkalom adódott, hogy végre egy elegáns, de családi használatot is megcélzó, kényelmes luxuskombit vehessünk górcső alá, miután a szedánt már összeeresztettük az ugyancsak plug-in Mercedes-Benz E-osztállyal.

A nemrégiben a megújult 5-ös BMW, mint az egyik igazán innovatív márka gyermeke, már egyre kisebb felárral csábítja vevőit az elektromos autózás világába is belekóstoló modellre – a hasonló dinamizmust kínáló motorváltozathoz képest mindössze 1,6 millió a hibrid felár. Persze az összeg forintosan soknak hangzik, ám a 20 milliós induló listaár esetében arányait tekintve 7,5% pluszról beszélünk, ami bizony megfontolandó lehet, hiszen a különbséget a zöld rendszámból fakadó előnyök mellett a cégautó adó mentessége olvasztja tovább.

Kifinomult konfigurációjával még jobban csábít

A friss 5-ös, azaz a bajorok felső-középkategóriás kombija büszkén feszít, a ráncfelvarrást követően még szúrósabb tekintettel és konnektoros hibridként is igazán impozáns látvánnyal. Elegáns, mégis sportos formák, agresszív, tekintélyt parancsoló tekintet és hatalmas méretek jellemzik. A mintegy 60 ezer Ft felárú lézeres, adaptív fényszórók ezúttal is bizonyították, hogy nem csak a küllemet fokozzák, de éjszaka a felár minden fillérje megtérül, főleg, hogy magunk és családunk biztonságáról is szó van.

Ezúttal – az én olvasatomban szerencsére – nem a sok vásárló által preferált M csomaggal rendelték meg a tesztpéldányt, hanem az eleganciát jobban kiemelő Luxury Line került bepipálásra, egy új Individual külső színnel és Individual Merino bőrből készült belsővel. Kombiként sem veszít sugárzott dinamizmusából a modell, mi több, a praktikus karosszériaváltozat a külön nyitható csomagtérablaknak hála még ügyesebben szolgálja ki a famíliát a mindennapokban. Bár tény, hogy plafonig pakolás esetén a dupla zsanér elvesz némi teret a felső résznél.

Praktikus és a szegmensben egyedinek mondható megoldás

A szemlélőknek a zöld rendszám is feltűnik, emiatt előszeretettel kérdeznek a napi, vagyis egy feltöltéssel megtehető hatótávolságról. Nem titok, a 12 kWh kapacitású akkupakk a gyártó szerint akár 50 km-t is kiadhat, de a hűvösebb napokon inkább 37-38 kilométerrel érdemes számolni, miközben a bontakozó tavasszal már 40 fölé is kúszhatunk. Hogy ez kinek mire elég, talán felesleges volna mélyebben taglalni, az átlag napi munkába vagy boltba ingázásra mindenképp, illetve ha nem direktben villanyautózásra lőjük el az energiát, akkor egy hosszabb etapnál az átlagfogyasztás csökkentésében tud segíteni a hibrid üzem.

Persze olyan hatékonyságot, a benzines és elektromos hajtásrendszer olyan kiváló szinergiáját nem szabad elvárni az efféle megoldásoktól, mint a dedikált hibridek esetében. Hiszen itt a váltóba integrált villanymotorról van szó, ami tud önmagában hajtani, besegíteni a hajtásba vagy épp áramot termelni, ám az összedolgozás hatékonysága nem közelíti meg mondjuk a Toyota-Lexus öntöltő hibridjeinek képességeit.

A BMW mindent belepakolt az 530e-be, érződik rajta a temérdek munka

Ez talán azért is bántja a kis lelkemet, mert picit jobban belegondolva, hosszabb távon, nem állandóan töltögetve mondjuk a 4-5 literes intervallumban maradhatunk, innen pedig nincs már messze egy 20i fogyasztása sem, de a már szintén kétliteres 30i sincs észvesztő távolságban. Nem meglepő, hiszen még a 30i is mintegy 110 kilóval könnyebb. És ami a mindennapokban fontosabb, hogy nem csak könnyebb, de 130 literrel több csomagot képes befogadni, a benzintank pedig 22 (46 és 68 liter!!!) literrel nagyobb – azaz kevesebb a kompromisszum.

Félreértés ne essék, nem kívánom divatból ekézni a tölthető hibrideket, így tesztalanyunkat sem, ám nem árt tudni, hogy milyen kötöttségeket kell bevállalni a hibridség érdekében. Sokkal inkább azt emelném ki, hogy az ár mellett ezeken a szempontokon kell alaposan végigmenni a majdani vevőknek és mérlegelni, hogy számukra a zöld rendszám és az elektromos üzem, vagy a nagyobb csomagtér és a kevesebb kompromisszum számít jobban a napi használat során. Egy napelemes családi házhoz például kiváló lehet a 30e, töltő nélküli társasház, mélygarázs esetében viszont már kérdéses a dolog.

Lézerszemekkel világítja meg az éjszakát a határozott kiállású 5-ös kombi

A dilemmán túllépve viszont érdemes végignyálazni a galériát, főleg a belsőt bemutató képeket, mert a Merino bőr és a Luxury Line kombinációja valóban zseniális és ténylegesen méltó az 5-ös színvonalához. Egyszerűen ennek az összeállításnak a láttán nem is értem, ki akarna az unalmas és komor fekete bőrbe süppedni. Nem csak a színkombináció, az anyagminőség is a 30 milliós árszínvonalat tükrözi – finom, puha, olyan amilyennek egy igazi bőrkárpitnak lennie kell. A varrások pedig kontrasztként képeznek szép részletmegoldásokat.

Az ezerféleképpen állítható, kényelmes komfortülésekben helyet foglalva kézre esik a váltó melletti eDrive üzemmód kapcsoló is, ami a hagyományos modellekhez képest jelenti a különbséget, valamint a műszerfalon található töltöttség jelző is ilyen megkülönböztető részlet. A kiváló minőség mellé ugyancsak remek ergonómia és összeszerelés társul. A szellőztethető és fűthető, masszázsfunkciós, minden irányban elektromosan állítható fotelek királyi kényelmet biztosítanak. A digitális műszerfal persze minden fontos információt elénk tár, azonban így is elég ritkán nézünk rá, ugyanis a head-up kijelző minden adat megjelenítéséről gondoskodik, legyen szó a média kezeléséről, a telefonhívásokról, a sebességről, az adaptív tempomatról, az önvezető funkciókról vagy éppen a táblafelismerőről.

Igazán kívánatos a belső – a milliós Merino bőrkárpit kényeztet

Az iDrive továbbra is kiváló rendszernek bizonyult, és bár már érintéssel is lehet kezelni, mi még mindig inkább a tekerőkapcsolót favorizáljuk, amely ezúttal kerámiába öltözött. Nem volt hiányérzetünk a tárolórekeszek tekintetében, a telefonunkat pedig akár vezeték nélkül is tölthetjük bent. A helykínálat elöl hátul fejedelmi, ráadásul a kiválóan formázott hátsó ülések fűthetőek is – és akkor a négyzónás klímáról még nem is beszéltünk. Az 530e a csomagtér terén kívánja a legnagyobb kompromisszumot, ugyanis az alapból 560 literes űrt az akkumulátorok 130 literrel csökkentik – ugyanakkor a hátsó üléstámlák ledöntésével növelhetjük ezt az értéket, még ha nem is lesz sík a padló.

Az autó apropója a hajtáslánc: a 184 lóerőt és 300 Nm-es csúcsnyomatékot biztosító 2kétiteres négyhengeres benzines mellé egy, a 8-sebességes ZF váltóval egy házba épített, 109 tagú ménest és 265 Nm-es nyomatékot nyújtó elektromotor csatlakozik. Az összteljesítmény egyébként így 292 lóerőt és 420 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a vezető számára.

Kombiként is elegáns, de közben a családot is remekül szolgálja

Ez pedig gyakorlatilag minden helyzetben elegendőnek bizonyul, nem is beszélve arról, hogy az elektromotornak, és annak azonnal érkező nyomatékának köszönhetően késlekedés nélkül reagál a parancsokra a hibrid egység. A 0-100-as sprint 6,1 másodpercre adódik, amely a hétköznapokban több mint elegendő – még ha teljesen lemerült akkumulátorokkal ennél valamivel lassabb is az autó, de ilyen ritkán fordul elő, ugyanis mindig figyel a rendszer, hogy ne legyen teljesen üres az egység.

Az 530e ráadásul végtelenül kulturált: csak az elektromotort használva ez természetes, de benzinmotorral sincs semmi hangja az erőforrásnak – nem sikerült olyan helyzetet teremtenünk, ahol ne tudnánk még suttogva is kommunikálni egymással. Persze padlógázra azért igyekszik egy kis morgós hangot hallatni, ami sikerül is neki, de ilyenkor sem az a cél, hogy sportautóban érezzük magunkat.

Hagyományos módon a vezető felé fordulnak a kezelőszervek

A nyolcfokozatú automata váltó ezúttal is kiválóan működött, ám a kormányzás még mindig nem a legközvetlenebb, szinte alig érkezik információ visszacsatolás az útról. Sebaj, az aktív négykerék-kormányzási funkciónak hála a vezetési élmény így is megfelel az elvárt színvonalnak. A Luxury Line arról is gondoskodik, hogy a sportos ambíciókról ezúttal már csak a hangulat miatt is mondjunk le: az 530e-vel nem is érdemes keresztben autózni, még annak dacára sem, hogy a futómű kiváló. A dinamikus kanyarokban is jól tart a felfüggesztés, azonban a 18-as felnikkel már-már varázsszőnyeges komfortot nyújt.

A fogyasztásról már részben esett szó: amennyiben folyamatosan tudjuk tölteni az autót, úgy elképesztő eredményeket lehet produkálni vele – persze minden attól függ, hogy mennyit megyünk vele egy szuszra. Nyilvánvalóan nem nehéz olyan szituációt kitalálni, amiben kevésbé hatékony a konnektoros hibrid hajtáslánc, de az 530e akár töltés nélkül, normál hibridként is képes korrekt étvággyal működni, ráadásul az izmosabb benzines erőforrásnak hála az ilyen négykerekűek gyenge pontját, az autópályás használatot is ki tudja küszöbölni.

Kifinomultsága kétségtelen, mindehhez az árcédulát tükröző minőségérzet társul

Visszafogottan közlekedve akár töltés nélkül is képes 6 liter körüli átlagot produkálni a bajorok büszkesége, de ahogyan már említettem, folyamatos töltés mellett 4 liter alatti eredmények sem okoznak gondot. A töltés egyébként beállítástól függően – a hálózat képességeit figyelembe véve három fokozatban lehet állítani a töltés erősségét – 3-6 órát vesz igénybe.

A három különböző eDrive üzemmód jól használható: az adaptív mód okosan váltogatja a tisztán elektromos és a benzines erőforrást, de magas töltöttség mellett a villanymotort favorizálja. A Max eDrive-nál 140 km/h-ig nagy gázadásra sem indul be a belső égésű motor – csak padlógázra. A harmadik üzemmód esetében beállíthatjuk, hogy a töltöttség hány százalékát szeretnénk megőrizni későbbi felhasználásra. Az 530e esetében a kijelzővel ellátott távirányító is hasznos, ugyanis nyomon tudjuk követni rajta a töltés folyamatát.

Határozottan állítja igazát – hibridként is szerethető az 5-ös, de a kompromisszumok azért ott vannak

Ha már innovatív extráknál tartunk, meg kell emlékeznünk arról is, hogy tesztpéldányunk szinte makulátlan felszereltségi szintet képvisel, ennek megfelelően a biztonsági és kényelmi asszisztensek java is megtalálható benne: az Assisted Drive remekül működik a mindennapokban, ráadásul a segédek összedolgozása is kifinomult. Például az asszisztensek a kormányra telepített fényekkel is kommunikálnak a sofőr felé. Az adaptív, fél-autonóm vezetési segédek mellett van persze prémium hifi, 3D parkolás, gesztusvezérlés és minden, mi szem-szájnak ingere. A szofisztikált, összefésült működésen nem érdemes meglepődni, hiszen ezen a szinten ez az elvárható.

Nyilván ugyancsak érdekes pont az árszabás is: a 20,76 milliós listaártól induló hibrid esetében például a hasonló teljesítményű benzines 530i-hez képest 1,62 milliót kell letennünk pluszba, a felárért pedig nem csak potenciálisan hatékonyabb üzemeltetést kapunk, de a zöld rendszám előnyeit is. Aki megelégszik a hátsókerékhajtással annak 19,9 millió forintos beszállóval kell számolnia. Egyébként Már egy magánfelhasználó is hamar olvaszthatja le a százezreket például az ingyenes átírás és parkolás révén, cégesként pedig évente 264 ezer forint cégautóadótól mentesülünk. Így a vélhetően némileg pluszos maradványértéket bele se kell számolnunk, hogy kijöjjön matek.

Van, akinek megéri a hibrid, de érdemes a hagyományos verziókon is végigmenni

Optimálisan, azaz normaszintnek megfelelően felszerelve az autót 26 millió forintos árat kapunk. Erre licitál rá az Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro majd’ 30 millióval, amely viszont egy erősebb, 367 lóerős rendszert takar. A Volvo V90 Recharge T8 pedig már 390 lóerőt ígér, miközben 23,5 milliójával egyben csekélyebbet is. Sőt, a svéd akár T6 Recharge-ként is elérhető 340 lóerővel, nagyobb testvérénél 900 ezerrel olcsóbban, ám tudás és szolgáltatások tekintetében nagyjából árelőnyével arányosan el mis marad tesztalanyunktól. A legszélesebb hibrid palettával talán a tesztalanyunkhoz leghasonlóbb árcédulájú Mercedes-Benz E-osztály kombija rendelkezik, hiszen kérhetünk konnektoros hibridet benzinmotorral vagy dízellel is, utóbbival két teljesítményszinten hátsó- vagy összkerékhajtástól függően.

Néhány szóban

Az 530e immáron kombi, azaz Touring karosszériával is elérhető, így nem hagyhattuk ki mi sem a mustráját. A hibrid modell az 5-ös sorozat kínálatának arany középútját jelentheti minden szempontból: mindenre elegendő teljesítmény, fokozott hatékonyság és jó árazás teszi nagyon vonzó ajánlattá a konnektoros hibridet, és akkor a zöld rendszám egyelőre még meglévő előnyeiről nem is beszéltünk. Mindez ráadásul kiegészül az 5-ös egyébként is elképesztő tudásával és komfortszintjével, így az 530e xDrive Touring a típuscsalád optimális választása lehet azoknak, akik naponta átlagosan 40-80 kilométert tesznek meg, sűrűn használják városban az autót, és folyamatosan tudják tölteni azt. Ezért cserébe jóval kisebb tank és csomagtér, nagyobb súly áll kompromisszumként – akik nem tudják vállalni ezeket, 1,6 millióval enyhébb áron választhatják a tisztán benzines, összkerekes 30i-t.

Előnyök: Sokoldalú; Fejlett extrák; Tökéletes átgondoltság; Okos és hatékony konnektoros hibrid hajtáslánc; Jó futómű; Csendes, minőségi belső tér; Komfort és prémium hangulat

Hátrányok: Középállásban érzéketlen kormányzás; Szokásos plug-in hibrid hátrányok: kisebb csomagtér, szerény benzintank és jelentősen magasabb tömeg

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek
Alapadatok
Márka: BMW
Modell: 530e xDrive Touring (2021)
Motor felépítési módja: Soros benzines turbómotor + váltóba integrált elektromos szinkronmotor
Hengerszám: 4
Szelepszám: 16
Lökettérfogat: 1998 cm3
Sűrítési arány: 11.0:1
Teljesítmény (max.): 184/5000-6500(B)+109=292LE
Forgatónyomaték: 300/1350-4000(B)+265=420Nm
Legmagasabb fordulatszám: 6700
Erőátvitel
Tipus: Összkerékhajtás
Differenciálmű Központi
Váltómű Nyolcfokozatú aut.
Futómű
Elöl: Kettős keresztlengőkaros
Hátul: Multilink
Kormányfordulat végállástól végállásig 1.3
Fordulókör 12 m
Fékek
Elöl: B.h. tárcsa
Hátul: B.h. tárcsa
Kerekek
Abroncs típusa: Continental EcoContact
Méret elöl: 245/45 R18
Méret hátul: 245/45 R18
Karosszéria
Hosszúság: 4963 mm
Szélesség: 1868 mm
Magasság: 1498 mm
Tengelytáv: 2975 mm
Csomagtartó mérete (min – max): 430 – 1560 liter
Üzemanyagtartály mérete: 46 liter
Tömeg
Gyári üres tömeg: 1935 kg
Tömeg/teljesítmény arány: 6.6 kg/lóerő
Maximális megadott terhelhetőség: 675 kg
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0-100 km/h (gyári): 6.1 másodperc
Gyorsulás 0-100 km/h (mért): 5.9 másodperc
Végsebesség: 225 km/h
Sebesség legmagasabb fokozatban, 1000/perc-es főtengelyfordulatnál: 59 km/h
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 100 km/h-nál: 1700 főtengelyfordulat/perc
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 130 km/h-nál: 2200 főtengelyfordulat/perc
Gyorsulás
0-40 km/h: 1.74 mp
0-60 km/h: 2.85 mp
0-80 km/h: 4.61 mp
0-100 km/h: 5.94 mp
0-120 km/h: 8.55 mp
Zajszint
Alapjárat: 0 dB
100 km/h-nál: 60.5 dB
130 km/h-nál: 63.5 dB
Fogyasztás
Tesztfogyasztás: 6.1 liter/100 km
AutoPult normakör (min.): 3.4 liter/100 km
Mérési körülmények: 8 Celsius fok, szélcsend
Fogyasztás (gyári):
Vegyes: 2.1 liter/100 km
CO2-kibocsátás: 50 g/km
Árak
Alapár: 20 761 000 Ft
Tesztautó ára: 30 554 500 Ft
Autó Pult normafelszereltség 3.0 25 958 700 Ft

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Tesztek
Előző hír

Ezért nem indult Szauer Gergő Boldogkőn

Következő hír

Először mutatnak valamit az új Le Mans-i Audiról

admin

admin

Következő hír
Először mutatnak valamit az új Le Mans-i Audiról

Először mutatnak valamit az új Le Mans-i Audiról

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Felborult egy Audi SQ8 a Bem rakparton

Felborult egy Audi SQ8 a Bem rakparton

2022.06.29.
30%-kal kevesebbet autóznak a szlovákok, amióta drágább a benzin

30%-kal kevesebbet autóznak a szlovákok, amióta drágább a benzin

2022.06.29.
Ne bántsd a kétlábú kutyát – Teszt: XEV Yoyo

Ne bántsd a kétlábú kutyát – Teszt: XEV Yoyo

2022.06.29.
A fővárosi közgyűlés új parkolási díjakról döntött

A fővárosi közgyűlés új parkolási díjakról döntött

2022.06.29.

Friss Hírek

Felborult egy Audi SQ8 a Bem rakparton

Felborult egy Audi SQ8 a Bem rakparton

2022.06.29.
30%-kal kevesebbet autóznak a szlovákok, amióta drágább a benzin

30%-kal kevesebbet autóznak a szlovákok, amióta drágább a benzin

2022.06.29.
Ne bántsd a kétlábú kutyát – Teszt: XEV Yoyo

Ne bántsd a kétlábú kutyát – Teszt: XEV Yoyo

2022.06.29.
A fővárosi közgyűlés új parkolási díjakról döntött

A fővárosi közgyűlés új parkolási díjakról döntött

2022.06.29.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Felborult egy Audi SQ8 a Bem rakparton

Felborult egy Audi SQ8 a Bem rakparton

2022.06.29.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek