A hírek szerint május ötödikén, tehát szűk egy héten belül debütál teljes valójában a Ferrari történelmének egyik legkívánatosabb négykerekűje, a már alapállapotában is lenyűgöző kvalitásokkal megáldott, nem mellesleg pedig gyönyörű 812 Superfast speciális és természetesen limitált kiadása.
A különleges 812 lelke nem meglepő módon a szíve: a maranellóiak megsúgták, hogy a modell gépházteteje alatt minden idők legerősebb szériagyártású V12-es erőforrása fog dobogni: a szívó V12-es 800 helyett a hírek szerint nem kevesebb, mint 830 lóerő leadására lesz képes.
A Ferrari illetékesei azt még nem árulták el, hogy milyen megoldásokkal sikerült még feljebb, már-már extrém magasságba tornázniuk a fantasztikus orgánumú motor teljesítményeit, továbbá azt sem tudjuk, hogy vajon megnövelték-e a széria 812-es 6,5 literes hengerűrtartalmát.
Elöljáróban csupán annyit árultak el az olaszok, hogy a motort számos ponton átdolgozták a mérnökök, mindmellé új szelepvezérléssel, valamint egy új, még szabadabban lélegző kipufogórendszerrel látták el.
Abból kiindulva, hogy az erőforrás leszabályozási fordulatszáma 8900-ról 9500-ra (!) emelkedett, mi látatlanban arra tippelünk, hogy nem lett öblösebb az eredeti ‘hatfeles’. A 9500/perces maximális fordulatszám egyben azt is jelenti, hogy minden idők legpörgősebb szériagyártású Ferrari motorjáról beszélhetünk, ami egyben minden idők legpörgősebb szériagyártású V12-ese.
A súlycsökkentést (amelynek mértékét egyelőre nem ismerjük) is figyelembe véve 2,5 másodperc körüli 0-100 km/h-s sprintidőt várunk, de ennél érdekesebb adat lesz majd a 0-200 vagy a 0-250 km/h-s gyorsulási idő, hiszen ez az autó – főleg ‘szimpla’ hátsókerékhajtását is latba véve – nem 100 km/h alatt tudja megmutatni, hogy mire képes.
A habot a tortán a tovább fokozott kezelhetőség jelenti: a mérnökök minden szempontból a minél jobb vezethetőséget tűzték ki célul, aminek egyik fénypontja a négykerék-kormányzás.
A szénszál széles körű használata akár 1,5 tonna körülre is leszoríthatja a kétajtós orrmotoros Ferrari üres tömegét (a 812 Superfast 1630 kilót nyom a mérlegen) és természetesen az aerodinamikát sem hagyták érintetlenül a tervezők.
Az biztos, hogy igazi gyűjtői modell lesz a limitált 812-es, aminek ára hasonlóan ijesztően alakul majd, mint menetteljesítményei, de ennek ellenére sem gondoljuk azt, hogy rossz befektetés lenne azok számára, akik megtehetik. És abban is biztosak vagyunk, hogy egyetlen példány sem fog a Ferrari nyakán maradni, függetlenül az árcédula nagyságától…