Az elektromos autók vevői számára sem közömbösek a menetteljesítmények. Teljesen logikus, ha egy, a belső égésűeknél drágábban mért autótól megfelelő dinamikát várnak el a tulajdonosok. A Volkswagen ezért is hozta el az ID.4 GTX-et, a tavaly ősszel bemutatott elektromos crossover erősebb változatát.
Két motorral érték el a nagyobb teljesítményt a gyáriak: a 204 lóerős hátsó villanymotor erejét egy, az első kerekeket hajtó, kicsit szerényebb teljesítményű egység egészíti ki. A rendszerteljesítmény 220 kW, vagyis 300 lóerő. A plusz erő a mérési eredményeken is meglátszik: 6,2 másodpercesre rövidül le a 204 lovas farmotorosnál még 8,5 másodpercig tartó sprintidő, és a végsebesség tekintetében is megengedőbb az elektronika: 160 helyett 180 km/h-nál szabályoz le.
A kisebbik kerék is 20 hüvelykes
Az elektromos összkerékhajtás automatán aktiválódik, amint a rendszer a hátsó kerekek tapadásvesztését érzékeli. És persze akkor is négykerékhajtásra vált az autó, ha a sofőr erősebben kezdi taposni a gázpedált. Az átmenet ezredmásodpercekben mérhető, az utasok észre sem veszik az első motor hajtásba történő bekapcsolódását – legalábbis a gyáriak szerint.
Az ID.4 GTX alapból 20 hüvelykes keréktárcsákat kap, de akár 21 colos felniszett is kérhető az autóhoz. Ilyenkor 358 mm átmérőjű első féktárcsák kerülnek az elektromos SUV alá. A hátsó tengelyre ezzel szemben csupán egy dobfék jut. (Oldalanként.) Technológiai szempontokból elegendő a nem is olyan régen szinte már kiveszettnek gondolt megoldás, hiszen még az Audi Q4 e-tron sem kapott hátsó tárcsaféket.
GTX jellemző a hármas menetfény, illetve a sötét hűtőrács
A Sport csomag 15 mm-es ültetést és közvetlenebb hangolású kormányművet jelent, a Sport Plus csomag pedig már adaptív lengéscsillapítókat is magában foglal. A sofőr négy fokozat közül válogathat, így nem kell kompromisszumot kötnie kényelem és sportosság között – az ID.4 mindkét igényét kielégíti.
A normál ID.4 77 kWh-s akkuját kapja meg a GTX is. A nagyobb teljesítmény alacsonyabb hatótávot eredményez, de WLTP szerinti 480 km-es érték (520 helyett) még mindig elég jól hangzik. Akár 125 kW-tal is tölthető az autó, ami szintén nem egy szégyellnivaló érték.
Hangulatos belső teret kapott a GTX
A GTX külső ismertetőjegyei a függőlegesen elrendezett LED-es menetfények (három-három kisebb világítótest sorakozik a lökhárító szélein), illetve a fényes feketére fényezett hűtőrács. A LED-mátrix technológiájú fényszórók, illetve a 3D-hatású hátsó lámpák az alapfelszereltség részét képezik.
Az utastér szinte klasszikusan GTI-s, bár a piros kontrasztvarrások nem hozzák teljesen a kockás kárpitok hangulatát. A kiterjesztett valósággal párosított HUD, vagy a 12 hüvelykes központi egység ugyan feláras, de a 10 colos egység széria – csakúgy, mint a fűtött kormánykerék, a 30 LED-ből álló hangulatvilágítás, vagy az oldalanként állítható kartámasz.
Alapáras a hangulatvilágítás, a piros kontrasztvarrás és még a fűthető kormánykerék is
A VW ID.4 GTX Németországban 50.415 eurós listaárral startol, vagyis 6 ezer euróba (bő kétmillió forintba) kerül a második motor, valamint a gazdagabb felszereltség.