Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Elöl is hajt a 300 lóerős, elektromos Volkswagen ID.4 GTX

2021.04.29.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

Az elektromos autók vevői számára sem közömbösek a menetteljesítmények. Teljesen logikus, ha egy, a belső égésűeknél drágábban mért autótól megfelelő dinamikát várnak el a tulajdonosok. A Volkswagen ezért is hozta el az ID.4 GTX-et, a tavaly ősszel bemutatott elektromos crossover erősebb változatát.

Két motorral érték el a nagyobb teljesítményt a gyáriak: a 204 lóerős hátsó villanymotor erejét egy, az első kerekeket hajtó, kicsit szerényebb teljesítményű egység egészíti ki. A rendszerteljesítmény 220 kW, vagyis 300 lóerő. A plusz erő a mérési eredményeken is meglátszik: 6,2 másodpercesre rövidül le a 204 lovas farmotorosnál még 8,5 másodpercig tartó sprintidő, és a végsebesség tekintetében is megengedőbb az elektronika: 160 helyett 180 km/h-nál szabályoz le.

A kisebbik kerék is 20 hüvelykes

Az elektromos összkerékhajtás automatán aktiválódik, amint a rendszer a hátsó kerekek tapadásvesztését érzékeli. És persze akkor is négykerékhajtásra vált az autó, ha a sofőr erősebben kezdi taposni a gázpedált. Az átmenet ezredmásodpercekben mérhető, az utasok észre sem veszik az első motor hajtásba történő bekapcsolódását – legalábbis a gyáriak szerint.

Az ID.4 GTX alapból 20 hüvelykes keréktárcsákat kap, de akár 21 colos felniszett is kérhető az autóhoz. Ilyenkor 358 mm átmérőjű első féktárcsák kerülnek az elektromos SUV alá. A hátsó tengelyre ezzel szemben csupán egy dobfék jut. (Oldalanként.) Technológiai szempontokból elegendő a nem is olyan régen szinte már kiveszettnek gondolt megoldás, hiszen még az Audi Q4 e-tron sem kapott hátsó tárcsaféket.

GTX jellemző a hármas menetfény, illetve a sötét hűtőrács

A Sport csomag 15 mm-es ültetést és közvetlenebb hangolású kormányművet jelent, a Sport Plus csomag pedig már adaptív lengéscsillapítókat is magában foglal. A sofőr négy fokozat közül válogathat, így nem kell kompromisszumot kötnie kényelem és sportosság között – az ID.4 mindkét igényét kielégíti.

A normál ID.4 77 kWh-s akkuját kapja meg a GTX is. A nagyobb teljesítmény alacsonyabb hatótávot eredményez, de WLTP szerinti 480 km-es érték (520 helyett) még mindig elég jól hangzik. Akár 125 kW-tal is tölthető az autó, ami szintén nem egy szégyellnivaló érték.

Hangulatos belső teret kapott a GTX

A GTX külső ismertetőjegyei a függőlegesen elrendezett LED-es menetfények (három-három kisebb világítótest sorakozik a lökhárító szélein), illetve a fényes feketére fényezett hűtőrács. A LED-mátrix technológiájú fényszórók, illetve a 3D-hatású hátsó lámpák az alapfelszereltség részét képezik.

Az utastér szinte klasszikusan GTI-s, bár a piros kontrasztvarrások nem hozzák teljesen a kockás kárpitok hangulatát. A kiterjesztett valósággal párosított HUD, vagy a 12 hüvelykes központi egység ugyan feláras, de a 10 colos egység széria – csakúgy, mint a fűtött kormánykerék, a 30 LED-ből álló hangulatvilágítás, vagy az oldalanként állítható kartámasz.

Alapáras a hangulatvilágítás, a piros kontrasztvarrás és még a fűthető kormánykerék is

A VW ID.4 GTX Németországban 50.415 eurós listaárral startol, vagyis 6 ezer euróba (bő kétmillió forintba) kerül a második motor, valamint a gazdagabb felszereltség.

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Letisztultabb belsőt kapott a Honda Civic

Következő hír

RAV4 az erő sötét oldaláról: Toyota RAV4 Black Edition Hybrid 2021 – Teszt

admin

admin

Következő hír
RAV4 az erő sötét oldaláról: Toyota RAV4 Black Edition Hybrid 2021 – Teszt

RAV4 az erő sötét oldaláról: Toyota RAV4 Black Edition Hybrid 2021 - Teszt

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.
BMW 223i Active Tourer teszt 2022

BMW 223i Active Tourer teszt 2022

2022.07.03.
Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

2022.07.03.
F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

2022.07.03.

Friss Hírek

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.
BMW 223i Active Tourer teszt 2022

BMW 223i Active Tourer teszt 2022

2022.07.03.
Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

2022.07.03.
F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

2022.07.03.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek