Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

A jövő sportkocsija dobfékkel érkezik – Bemutató: Volkswagen ID.4 GTX

2021.04.28.
in Tesztek
0
0
SHARES
1
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

13

Galéria: ID.4 GTX bemutató

Bár a típusjelzés egyértelműen a GTI modellekre utal, és a gyár szerint ez az ID.4 csúcsváltozata, a teljesítménye elmarad attól a tűzijátéktól, amivel más elektromos gyártók szédítik a vásárlókat. A két motor összteljesítménye 220 kW (299 LE), mellyel 6,2 másodperc alatt ér 100 km/h sebességre a VW közepes szabadidőautója, és 180 km/h a végsebessége. E két adatot talán az magyarázza, hogy egysebességes maradt az erőátvitel, ennek kell a gyorsítást és a végsebességet is kiszolgálnia, nincs külön gyorsító fokozat, mint például a Porsche Taycan egyes változataiban.

Cserébe az ára is messze a konszerntárs alatt marad: mindössze bő 50 ezer eurót kérnek az alapváltozatért Németországban (kb. 18,3 millió Ft), ami alig magasabb az egymotoros, 204 lóerős ID.4 indulóáránál. Ezt indokolhatja, hogy a két modell valójában nagyon közel áll egymáshoz: a hátsó tengelyre ható állandómágneses motor és a nettó 77 kWh kapacitású akkumulátor azonos, a GTX csomag lényege, hogy az első tengely is kapott egy aszinkron motort. Ám ez csak padlógázos gyorsításkor, illetve csúszós úton lép működésbe, így a WLTP szerint mért hatótáv alig csökkent: 480 km.

13

Galéria: ID.4 GTX bemutató

Bár az alap adatok nem olyan szédítőek, a GTX azért tele van érdekességgel. Például hiába sportváltozat, hátul itt is dobfék van, mint a többi MEB építőkészletre felhúzott kocsiban (ID.3, Enyaq). Ez egyébként jó ötlet is lehet, hiszen ezek lassabban kopnak a tárcsaféknél, a rájuk jellemző fáradás lehetőségét pedig kiküszöböli, hogy az ID.4 GTX akár egyszerre mindkét motorjával képes visszatermelésre. Igaz, ettől még a többi testvéréhez hasonlóan 0,3 g a maximális fékerő amikor kizárólag a motorokkal lassít. Logika tehát van benne, de így is vicces, hogy a hátsó 255 széles abroncsok, melyeket 20 colos kerekekre szerelnek, egy olcsó fékdobot ölelnek.

13

Galéria: ID.4 GTX bemutató

Mivel SUV az ID.4, ezért használható, 17 centiméteres a hasmagassága, a GTX változathoz azonban többféle sportcsomagot lehet majd rendelni, és ezek 1,5 centi ültetéssel járnak. A Sport Plus csomag adaptív lengéscsillapítókat is tartalmaz, ezekkel együtt már egészen komoly lehetősége van a vezetőnek a GTX viselkedését befolyásolni az üzemmódváltó kapcsolóval. Az átalakítás azonban nem érinti a csomagtartót, az maradt jelentős (543 liter), sőt az ID.4 csúcsváltozata teherbírásban is jeleskedik, mert az opcionális vonóhorogra akár 1200 kilós vontatmányt akaszthatunk.

13

Galéria: ID.4 GTX bemutató

A dízelbotrány kormát lemosni, és a zöldtudatú vásárlók fantáziáját megragadni is jó lehet, hogy a VW karbonsemlegességi kimutatást csatol minden eladott példányhoz, és arra biztatják a vásárlókat, hogy ők is folytassák a kimutatást, tudatos töltésre törekedve. Ezt Németországban az extraként rendelhető otthoni töltődobozzal meg is tehetik, mert a VW szolgáltatójától, az Ellitől lehet tiszta áramot venni – azaz vagy zöld forrásból táplálkozik, vagy ellensúlyozták a CO2 kibocsátást valamilyen módon, például visszaforgatással.

13

Galéria: ID.4 GTX bemutató

A töltési lehetőségekben nem marad el a piaci átlagtól a GTX. Váltóáramú forrásból (mint amilyen az otthoni töltődoboz), 11 kW-, egyenáramú villámtöltéssel pedig akár 125 kW töltési teljesítményt képes felvenni. Ez utóbbi lehetőségről a gyár azt mondja, hogy fél óra alatt 300 km hatótávot szippanthat fel a GTX, sőt az akkumulátor tartóssága érdekében kifejezetten azt ajánlják, hogy a napi rutinban ne is töltse tovább a tulajdonos, csak a hosszabb utazások előtt tornássza fel 100%-ra az akkumulátort. Amire egyébként az iparági sztenderd garanciát vállalják, tehát azt, hogy 8 évig vagy 160 ezer kilométerig is tudja legalább a nominális kapacitás 70 százalékát.

A GTX belseje inkább csak díszítésben tér a többi ID.4-től, a vezető előtti óracsoport és az alapesetben 10-, magasabb felszereltség esetén 12 hüvelykes érintőképernyő is ismerős, akár már az ID.3-ból. Ám a bemutatón azt mondták, teljesen új az autóban a szoftver és hardver is, ami e kijelzőket kiszolgálja. Így aztán felhőalapú, okos megoldásokról, kiterjesztett valósággal dolgozó vetített kijelzőről (HUD), vezetőt segítő fényjelzésekről, adaptív hangvezérlésről és rendszeresen letölthető frissítésekről szólnak a gyári ígéretek.

13

Galéria: ID.4 GTX bemutató

A részletes sajtóanyag legérdekesebb része azonban talán az apró betűs lábjegyzet volt, melyet a 220 kW maximális teljesítményhez fűztek. Eszerint ugyanis ezt csak akkor adja le a rendszer, ha a töltés nagyobb, mint 88% és ha a vízhűtéssel temperált akkumulátor hőmérséklete 23-50°C közötti. Ez utóbbi teljesen normális dolog, benzin- vagy dízelüzemű autó is tönkremegy, ha hidegen vagy túlhevülten terhelik, és ha a temperálás jól működik, akkor ezt a hőmérsékleti tartományt tartania kell. Ám a töltöttségi elvárás elég érdekes, és újra csak azt mutatja, hogy azért a GTX nem elsősorban a nagy teljesítményű autózás élvezetéről, hanem a napi használhatóságról szól, néhány sportos kiegészítővel.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: bemutato,nextc
Előző hír

Azonnali változás az F1-es versenynaptárban

Következő hír

Kínai autógyártó is szerepel a világ 100 legbefolyásosabb vállalata között

admin

admin

Következő hír
Kínai autógyártó is szerepel a világ 100 legbefolyásosabb vállalata között

Kínai autógyártó is szerepel a világ 100 legbefolyásosabb vállalata között

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.
Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

2023.01.31.
Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

2023.01.31.
Éjfélkor lejár a matricahatáridő

Éjfélkor lejár a matricahatáridő

2023.01.31.

Friss Hírek

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.
Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

Büntetőfékezés, játékpisztoly, terhes feleség – vezetéstől eltiltást kér az ügyészség

2023.01.31.
Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

Megindult az árháború: a Ford majmolja a Teslát

2023.01.31.
Éjfélkor lejár a matricahatáridő

Éjfélkor lejár a matricahatáridő

2023.01.31.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

Halálos balesetet okozott egy önvezető Tesla: tovább gyűrűzik az ügy

2023.01.31.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek