Követőket kap a Volvo. A svéd gyártó autói legendásan biztonságosak, szintén közismertek a skandináv letisztultságot mutató utasterekről – és tavaly óta a modellkínálatra általánosan bevezetett sebességkorlátozásról is. Egy ideje az erősebb európai modellek többsége 250 km/h-ban limitált végsebességgel érkezik az ügyfelekhez, a svédek pedig ennél jóval szigorúbbak voltak: 180 km/h-ban húzták meg a határt.
Hasonló lépésre szánta el magát a Renault és a Dacia is. Hivatalosan megerősített információk alapján mindkét márka 180 km/h-ra korlátozott végsebességű autókat dob majd piacra – már ahol ennek van jelentősége, néhány alapmotoros típus csak álmodhat ilyen mértékű száguldásról.
A viszonylag gyengébb autók esetében nem számít…
Luca de Meo Renault-vezér szerint is a túlzott sebesség a halálos balesetek egyik vezető oka, ezért nemcsak az abszolút végsebességet szabályozzák majd a közeljövő Renault-jai, hanem az adott útszakaszon érvényes korlátozást is figyelembe veszik.
A Safety Coach nevű rendszer bevezetésének pontos ideje még nem ismert, de minden bizonnyal nem a francia-román páros lesz az utolsó a gyártók sorában, aki hasonló funkcióval látja el autóit. Mivel csak kevés európai útszakaszon lehet legálisan kihasználni a 180 km/h-s határt, valójában inkább csak elvi kérdésről beszélünk.
… de az erősebb autók esetében nem lesz népszerű a Renault intézkedése
Az Autobahn korlátozásmentes kilométerein közlekedők pedig bizonyára megtalálják majd azt a szoftveres céget, amelyik egy csinos összeg fejében hajlandó belenyúlni az autó agyába, és eltávolítani ezt az alapvetően vegyes fogadtatású ’képességet’. Azt se felejtsük el, hogy az egyre terjedő ’átlagos’ villanyautók – jellemzően 150 km/h körüli – végsebességéhez képest még a 180-as tempó is szinte űrhajós élményt jelent.