Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

30 éve alapították a Magyar Suzuki Zrt.-t

2021.04.26.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Ötven év kihagyás után, 1991 tavaszán éledt újjá a személygépjármű gyártás Magyarországon a Magyar Suzuki Zrt. megalapításával. Mintegy 3,6 millió Suzuki készült Esztergomban a vállalat három évtizeddel ezelőtti megalakulása óta. Ha ennyi autót sorba állítanánk egymás után, az esztergomi Suzukitól elérnénk egészen a japán anyacég Hamamatsuban található üzeméig, sőt még a visszautat is megkezdhetnénk. Eddig Vitarából készült a legtöbb modell, a 3,5 milliomodik Suzuki is a közönségkedvenc modell hibrid változata lett tavaly. A Magyar Suzuki 2019. decemberében kezdte meg a hibrid járművek sorozatgyártását, 2020. januárjától pedig már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az európai uniós piacokon.

A rendszerváltás után az esztergomi autógyár volt az első jelentős zöldmezős külföldi beruházás Magyarországon, 2019-es adatok alapján pedig az ország 7. legnagyobb árbevételű vállalata lett a Magyar Suzuki. A márka már ötödik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítéseket. Azóta is Esztergomban működik a japán Suzuki Motor Corporation egyetlen európai gyáregysége.
„Cégünk, a hazai autóiparban egyedüliként, kezdettől fogva teljeskörű gyártótevékenységet folytat Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy az acéllemezek préselése, hegesztése, a karosszéria festése, a gépjárművek összeszerelése és a kész autók minőségellenőrzése is nálunk, Esztergomban történik. Vitarából gyártottuk eddig a legtöbbet, ezt követi az SX4, a harmadik helyen pedig a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift szerepel” – emelte ki Bonnár-Csonka Zsuzsanna a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője. A 123 ország számára készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság ma importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. 2019. áprilisa óta a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja, így Közép-Európa meghatározó járműipari központja is egyben.

Közös az út
„Nagyon komoly gazdaságpolitikai kockázatai voltak a Suzuki Motor Corporation 16.3 milliárd Ft értékű zöldmezős beruházásának Magyarországon a rendszerváltás időszakában. A Magyar Suzuki megalapítása üzenet volt a többi külföldi befektető számára is, hogy az ország biztonságos, ideális befektetési célország. Bíztunk akkor is, és 30 éve rendületlenül hiszünk ebben az országban. Akkor sem mentünk el, amikor nehezebb idők jártak. Nagy öröm és büszkeség számomra, hogy partnereinkkel, beszállítóinkkal és 78 tagú országos márkakereskedői hálózatunkkal együtt hozzávetőlegesen 10 000 ember vesz részt az elmúlt 30 év egyik legnagyobb gazdasági sikertörténetében, a Magyar Suzukiéban. Megalakulásunk óta mintegy 3,6 millió autót adtunk a világnak, sok milliárd forintot fektettünk be az országba, stabil munkahelyek tízezreit teremtettük meg magyar családok számára. Ráadásul több olyan kollégánk is van, akik az összes esztergomi Suzuki gyártásában közreműködtek akár a gyártósoron, akár az irodában végzett munkájukkal. Köszönjük a közösen elért eredményeket munkatársainknak, partnereinknek, a régiónak és az országnak” – összegezte Abe Yoshinobu, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a vállalat által megtett utat és fejezte ki köszönetét a közösen elért eredményekért.

Az első generációs Swifttől a hibrid gyártásig
1992-ben 1000 Suzuki modell készült Esztergomban, ma pedig hozzávetőlegesen 700 gördül le átlagosan a gyártósorról egy nap alatt. Olyan ikonikus típusokat állítottak elő ez idő alatt a Pilis lábánál, mint a Swift (1992-es, 2005-ös, 2010-es szériája), a Wagon R+ (2000), az Ignis (2003), az SX4 (2006), a Splash (2008), az SX4 S-CROSS (2013), vagy az eddigi legnépszerűbb Vitara (2015). Az első generációs Swifteknél még kézzel szerelték össze az autókat, mindössze 4-6 robot segítette a termelést a hegesztőüzemben, mára minden ponthegesztést robotok végeznek. Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma 1 nap alatt készül el egy jármű.

A fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése folyamatosan zajlik a Suzukinál a piaci trendek, igények és a szabályozási környezet alapján, így a magyar leányvállalatnál is. A Magyar Suzuki jelentős lépést tett a környezettudatos autózás terén azzal, hogy 2019 decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását Esztergomban. Közel 2800 dolgozó és 770 robot végzi jelenleg a Vitara és az SX4 S-CROSS gyártását, immár hibrid változatban. Az import modellekkel együtt a vállalat ma a hibrid alternatívák teljes palettáját kínálja a vásárlóknak. A fejlődés a következő időszakban sem áll meg: a Magyar Suzuki a minőség minél magasabb szintre emelése mellet, a jövőben is a modellek folyamatos megújítására és további alternatív meghajtások bevezetésére összpontosít a gyártás során.

[embedded content]

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: 30 évhibridHíreklágyhibridMagyar SuzukiMagyar Suzuki Zrt.S-CrosssplashSuzukiswiftsx4videóVITARAwagon r
Előző hír

Még a kezdetinél is merészebb álmai vannak az Elektron nevű műhelynek

Következő hír

Pillekönnyű is lehet egy villanymotoros roadster, íme a 770 kg-os Baltasar Revolt

admin

admin

Következő hír
Pillekönnyű is lehet egy villanymotoros roadster, íme a 770 kg-os Baltasar Revolt

Pillekönnyű is lehet egy villanymotoros roadster, íme a 770 kg-os Baltasar Revolt

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

2022.07.04.
Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

2022.07.04.
Újabb jelentős változás jön a hazai üzemanyagárakban

Újabb jelentős változás jön a hazai üzemanyagárakban

2022.07.04.
Zöld Manó és Megtorló is a sisakodról köszön vissza

Zöld Manó és Megtorló is a sisakodról köszön vissza

2022.07.04.

Friss Hírek

Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

2022.07.04.
Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

Klímabérlet bevezetését javasolja az LMP

2022.07.04.
Újabb jelentős változás jön a hazai üzemanyagárakban

Újabb jelentős változás jön a hazai üzemanyagárakban

2022.07.04.
Zöld Manó és Megtorló is a sisakodról köszön vissza

Zöld Manó és Megtorló is a sisakodról köszön vissza

2022.07.04.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

Sokkal több autót hoztak külföldről a magyarok, de már látszik a fordulat

2022.07.04.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek