Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Trónfosztás jöhet a Forma-1-ben? – Tóth Krisztián Márk sportújságíróval interjúztunk

2021.04.25.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Forma-1 akkreditált újságíró vagy, így kezdésként térjünk is ki kicsit arra, hogy szerinted mi várható a 2021-es szezonban…

Egészen röviden: trónfosztás! A sportág érdekében nagyon remélem, hogy idén feloldódik a Mercedes dominancia Max Verstappen erősen maró elegyében. Mielőtt elindulna az anyázás, nem vagyok én Red Bull rajongó, sem másmilyen, de azt pontosan látom, hogy a drukkerek belefáradtak a Lewis Hamilton dominanciába, és már nagyon nagy szükség lenne a változatosságra, a küzdelmes és öldöklő versenyekre, az izgalomra. Hiszen ezeket szeretjük az autósportban, nem igaz?

Tóth Krisztián Márk

Az elmúlt időkben hogyan és miben változott az életed, a munkád a mindannyiunkat (is…) sújtó helyzet miatt?

Alapjaiban véve nem panaszkodhatom, míg sajnos sokan elvesztették a munkájukat, nekem annyi van, hogy alig győzöm. A sportban tetten érhető nehézségek ellenére idén is sikerült fejlődni, ismét előre lépni, például a nem televíziós kollégák közül már én vagyok a legkövetettebb a social mediában. Külön öröm, hogy azok a csapatok, amelyeknek a sajtóügyeivel foglalkozom, mind élnek és virulnak. Büszkén mondhatom, hogy a Laller Racing Dakar Team terepmotoros gárdája mára a legnagyobb hazai off road egyesület lett. Új versenyzők, bajnokaspiránsok kerültek a kezem alá, köztük az ország egyik legtehetségesebb motocross versenyzője, Liszka Roland is Horváth Lajos „Laller” Dakar pilóta csapatát erősíti.

A gyorsasági pályaversenyzésben Magyarországon a Gender Racing Teamnél nincs feljebb, így megtiszteltetés, hogy idén az eddigieknél is mélyebb szerepet vállalhatok az istálló életében. A formaautós csapatot Európa szerte minden egyes fordulóra elkísérem, reméljük, nem rondít majd bele ebbe (is) a lockdown hisztéria.

Mi a véleményed a takaréklángon működő sportvilágról, mit gondolsz, mikor térhetnek vissza a nézők a lelátókra?

Hát, ha szétnézek magam körül, finoman szólva is dühbe gurulok… Hazai szinten még csak oké, hiszen az MNASZ igyekszik a legtöbbet kihozni a lehetőségeiből, 2020-ban talán sehol máshol nem rendeztek annyi versenyt szurkolók előtt, mint idehaza. Ami viszont a nemzetközi terepen zajlik, az a sportszerető emberek masszív alázása. Papírmasék a kihalt lelátókon, teltházas stadion hangjainak utánzása, digitális bohóckodás, és egyéb szánalmas kísérletek a szurkolók virtuális térbe toloncolására… A világ sportligái ezzel a „fan” szót végérvényesen kiüresítették, és már semmi mást nem értenek alatta, mint eldobható fogyasztót. Egy szomorú tendencia közepén csücsülünk, éppen ezért én nem is merném megtippelni, hogy globálisan mikor lesz nyitás a drukkerek felé. De vagyok annyira naiv, hogy bízzak benne: belátható időn belül magunk mögött hagyjuk ezt a korszakot, és csupán rossz álomként fogunk rá emlékezni!

A hazai és nemzetközi autó/motorsport tekintetében mi várható az elkövetkezendő években?

Csupa-csupa pozitívum! 2021-től ismét versenyzőt adunk az F3-ba, többen bontogatják a szárnyaikat regionális F4-es bajnokságokban, számos pilóta kapott nívós szériákból nagyon komoly ajánlatot, mellette tehetséges srácok mennek bivalyerős gokart ligákban – és itt még kizárólag csak a pályaversenyzésről beszélgetünk. Valami megmozdult, amelyből a Gender Racing Teamen keresztül én is szeretném kivenni a részem: végre minden eddiginél fontosabb projekt lett az „utódlás”, és nem titkolt céllá vált, hogy olyan pilótát neveljen ki a hazai autósport, aki egy nap majd a magyar színeket képviselheti a Formula-1 rajtrácsán. Úgy érzem, ifjabb Gender Tamás lehet ez az ember, és küldetésemnek érzem, hogy minden tehetségem latba vetve segítsem előre őt ezen az úton!

Tóth Krisztián Márk

Mik a rövid és hosszútávú céljaid a pályán?

A Forma-1-es szerepvállalásomra jelenleg Pause-t nyomtam, mivel a száguldó cirkuszba csak éves akkreditált kollégákat engednek be (őket is csak limitálva és sorsolás útján), jómagam pedig eseti szoktam jelen lenni. A háttérben azért zajlik a munka, Magyarország Forma-1 Webárúházának blogját vezetem, és igyekszem bejuttatni a médiumot az F1 körforgásába. Bízom benne, hogy ez a Magyar Nagydíjra már sikerül, mert nagyon komoly terveim vannak. A FansBRANDSnél minden adott a profi munkavégzéshez, a hírportál mellett jelenleg épp egy Forma-1-es lexikon létrehozásán dolgozunk, ami ha elkészül, nagyon frankó és valódi hiánypótló lesz!

 

Sok energiát fektetek Háfra Zsolt sportfotós barátommal közösen indított lapunkba, a RaceVloggers.hu-ba is, amellyel tabukat akarunk dönteni. Ez lényegében el is kezdődött, hiszen az összes Formula-1-es futam után közvetlenül élőben jelentkező RaceFluencers névre keresztelt kibeszélős LIVE podcastünket két alkalom után már ezrek hallgatják. Zsiska Ferenc operatőr kollégám és Simon Krisztián gyakornok csatlakozásával pedig egy olyan fiatal és motivált csapat állt itt össze, amely szerintem példátlan a hazai sportmédiában.

Apropó, sportmédia… Sajátos a felfogásod ezzel kapcsolatban, körülírnád, miről és miért gondolkodsz úgy, ahogy?

Ez tök egyszerű. A legtöbb tudósítás külföldről átvett anyagokat közöl avitt stílusban, amelyek nélkülöznek mindenféle saját véleményt, ötletet, vagy állásfoglalást, és csupán azért érnek el nagy tömegeket, mert valamelyik vezető médiaportfólió adja. A másik zóna pedig az, amikor olyan gyerekek prédikálnak autósportról, akik életükben nem jártak versenypályán, a boxutcában, nem ismernek személyesen pilótákat, sosem éreztek vagy szívtak még magukba versenybenzin + égett Pirelli illatot… Véleményük, az bezzeg van! Félreértés ne essék, nekem is van még bőven mit tanulnom, de legalább nyitott vagyok rá, és azt is felismerem, hogyan NEM KELL ezt csinálni.

Tóth Krisztián Márk

Végezetül: Mivel töltöd a szabadidőd, létezik-e egyáltalán ilyen egy sportújságíró életében?

Klasszikus értelemben vett szabadnapok, vagy hétvégék nincsenek, a sportvilág sosem áll le. Munkától-munkáig időablakok viszont léteznek, amiket próbálok hasznosan kihasználni: Tudatosan kerülöm a tv-t és a mainstream médiát, helyette minél több időt igyekszem a természetben, friss levegőn tölteni. Amikor csak lehet, hosszabb túrákra indulok, igyekszem mind fizikálisan, mind mentálisan megőrizni és tovább fejleszteni az állóképességem. Nem szoktam életvezetési tanácsokkal haknizni, de ezt bátorkodom javasolni minden kedves olvasótoknak is…

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: F1
Előző hír

A Power Stage dönt a Horvát Rallyn!

Következő hír

Végletekig kiélezett küzdelem, Ogier győzelem

admin

admin

Következő hír
Végletekig kiélezett küzdelem, Ogier győzelem

Végletekig kiélezett küzdelem, Ogier győzelem

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

2022.08.11.
Az Urus a leggyorsabb toronyház a Pikes Peaken

Az Urus a leggyorsabb toronyház a Pikes Peaken

2022.08.11.
Pokoli durva, 1160 lóerős és 700 kilós szörnyeteget mutatott a Rodin

Pokoli durva, 1160 lóerős és 700 kilós szörnyeteget mutatott a Rodin

2022.08.11.
A Taycan Turbo S odavert a Teslának a Nürburgringen

A Taycan Turbo S odavert a Teslának a Nürburgringen

2022.08.11.

Friss Hírek

5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

2022.08.11.
Az Urus a leggyorsabb toronyház a Pikes Peaken

Az Urus a leggyorsabb toronyház a Pikes Peaken

2022.08.11.
Pokoli durva, 1160 lóerős és 700 kilós szörnyeteget mutatott a Rodin

Pokoli durva, 1160 lóerős és 700 kilós szörnyeteget mutatott a Rodin

2022.08.11.
A Taycan Turbo S odavert a Teslának a Nürburgringen

A Taycan Turbo S odavert a Teslának a Nürburgringen

2022.08.11.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

2022.08.11.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek