A RulettAstra a vírushelyzet miatt kicsit takaréklángra került, de végre lehet folytatni, ezt a tankszerelést különösen vártam. Kifejezetten az a fajta művelet, ami fejben könnyen, gyorsan megvan: bilincsek ki, csövek le, új tank vissza, aztán szisszenhet a sör. Viszont volt már részem pár olyan szerelésben, ami fejben elég jól ment, aztán órákon át egyre komolyabb problémák jöttek szembe, szaknyelven szóval beszopódtunk.
Viszont ha az Astra már úgyis a gödöllői Autoscope Bosch Car Service-nél pihent a motorfelújítás okán, így a dugattyúfűzés előtt a tartálynak is nekiveselkedtünk. Jobbkor nem is jöhetett volna a dolog, Csaba Instagramon üzent, hogy van egy soha fel nem használt tankja, szívesen felajánlja az Astra jobbulásához. Nem álltam ellen, meg is történt az ünnepélyes átadás, itt a tank éppen a bringám és egy fél háztartás mellé csúszott be a nyolcas Golf csomagtartójába.

18
Galéria: Astra tank szerelése
Kisebb hitvita alakult ki, hogy kell-e valamilyen festék a tankra, végül Feri bácsi meggyőzött, hogy ha már eleve van rajta felületkezelés, kár erőlködni, jó lesz. Ezzel a felkiáltással kezdtük meg a bontást, szerencsére rám egyáltalán nem jellemző módon előrelátó voltam, így csak 2000-ért tankoltam, mikor hetekkel ezelőtt elvittem az Astrát wellnessezni. Lehúztuk a betöltő csövet, a visszatérő ágat, és a motor felé vezető benzincsövet magát. Emellett csak a szintjelző szenzorát és a benzinpumpa tápcsatlakozóját sem akartuk letépni, amikor leeresztjük a tankot, így ezeket is kihúztuk.
A tankot magát két acélpánt tartja, az egyik oldalon egy-egy stift, a másik oldalon két csavar rögzíti. A csavaroknál kicsit tartottam attól, hogy a rozsda erősebb kötést képez a menetben, mint az acél maga, de végül könnyebben oldódott, mint egyszeri instamodell a NER-bulin. A tank leengedése nem volt különösebben nehéz, inkább sokkezes feladat, nehogy lebillenjen a műhelysegédről. Ha mindent jól csináltunk (és mindent jól csináltunk), akkor már csak a tank tetején lévő szuszogót kell lehúzni, és 22 év után a tank elhagyta egykori helyét.

18
Galéria: Astra tank szerelése
Kíváncsiságból a tankban lévő cirka 10 liter benzint (nem tankoltam sokat, de több volt benne, mint vártam), kiöntöttük egy szűrőn át, mert kíváncsiak voltunk, mi kering a tankban. Miután kellően kilötyögtettük, minimális törmelék gyűlt fel, vagyis jellemzően jó benzinnel tankolták az autót, és nem jártak alacsony üzemanyagszinttel. Egyre inkább úgy tűnik, hogy az autónak egy-két tulajjal ezelőtt még lehetett gazdája.
Az új tank beépítése előtt még az AC-t és a szintjelző szenzorát is át kellett építeni. Az AC pumpa talpa egyben dugó is, a külső oldala elég rosszul nézett ki, ezért drótkorongoztuk, majd lefújtuk feketére, hátha kicsit tovább bírja, meg igényesebbnek is hat. A tankhoz járt friss tömítés is, ezzel szépen visszajátszottuk a pumpát a helyére. Érdekes tapasztalás, hogy a tank alján egy fém karima nem engedi ellöttyenni az üzemanyagot, mindig azt hittem, hogy ezt több, kisebb terelőlemezzel oldják meg. Szintén meglepődtem, hogy a szintjelző potmétere teljesen nyitott, a vezetőn futó érintkező tulajdonképpen folyamatosan ázik a benzinben. Ez is kapott egy tömítést, és bekerült a helyére.

18
Galéria: Astra tank szerelése
F astrás lelki vezetőmtől azt a tippet kaptam, hogy a tank visszaépítése előtt az acél pántokra tegyek bicikli gumibelsőből vágott gumibetétet, hogy a két fémfelület ne közvetlen érintkezzen. Pont volt nálam, így ezt is méretre szabtuk, majd az összes csövet és csatlakozót a helyére raktunk, a bilincseket újra cseréltük. Egy pillanatra belénk állt a pánik, hogy a kipufogócső beleér a tank peremébe, aztán kiderült, hogy azért, mert hengerfej hiányában valamennyire lóg a teljes kipufogórendszer, ha visszakerül a helyére, már meglesz az egészséges hézag a tank mellett.
Ha igazán igényes akartam volna lenni, leveszem a pántokat, drótkorongozom, festem, és csak ezek után teszem fel, de sajnos ez csak utólag jutott eszembe. Viszont lesz még erre alkalom, hiszen hamarosan megkezdődik a lakatolás folyamata, ehhez pedig amúgy is le kell venni a tankot. De mielőtt felsír a flex, a helyére kerül a hengerfej, és be kell indítani a motort, jövő héten pedig ez is bekövetkezik.
Kövessétek a Rulettastra tartalmakat a Totalcaron, a Youtube csatornánkon, az Instagramon, és a Worldofastralogy-n!
Köszönjük a szerelésben nyújtott segítséget a gödöllői Autoscope Bosch Car Service munkatársainak.