Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Magazin

Nem akarom, hogy leégjen az autóm, teszek ellene!

2021.04.24.
in Magazin
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

A RulettAstra a vírushelyzet miatt kicsit takaréklángra került, de végre lehet folytatni, ezt a tankszerelést különösen vártam. Kifejezetten az a fajta művelet, ami fejben könnyen, gyorsan megvan: bilincsek ki, csövek le, új tank vissza, aztán szisszenhet a sör. Viszont volt már részem pár olyan szerelésben, ami fejben elég jól ment, aztán órákon át egyre komolyabb problémák jöttek szembe, szaknyelven szóval beszopódtunk.

Viszont ha az Astra már úgyis a gödöllői Autoscope Bosch Car Service-nél pihent a motorfelújítás okán, így a dugattyúfűzés előtt a tartálynak is nekiveselkedtünk. Jobbkor nem is jöhetett volna a dolog, Csaba Instagramon üzent, hogy van egy soha fel nem használt tankja, szívesen felajánlja az Astra jobbulásához. Nem álltam ellen, meg is történt az ünnepélyes átadás, itt a tank éppen a bringám és egy fél háztartás mellé csúszott be a nyolcas Golf csomagtartójába.

18

Galéria: Astra tank szerelése

Kisebb hitvita alakult ki, hogy kell-e valamilyen festék a tankra, végül Feri bácsi meggyőzött, hogy ha már eleve van rajta felületkezelés, kár erőlködni, jó lesz. Ezzel a felkiáltással kezdtük meg a bontást, szerencsére rám egyáltalán nem jellemző módon előrelátó voltam, így csak 2000-ért tankoltam, mikor hetekkel ezelőtt elvittem az Astrát wellnessezni. Lehúztuk a betöltő csövet, a visszatérő ágat, és a motor felé vezető benzincsövet magát. Emellett csak a szintjelző szenzorát és a benzinpumpa tápcsatlakozóját sem akartuk letépni, amikor leeresztjük a tankot, így ezeket is kihúztuk.

18

Galéria: Astra tank szerelése

A tankot magát két acélpánt tartja, az egyik oldalon egy-egy stift, a másik oldalon két csavar rögzíti. A csavaroknál kicsit tartottam attól, hogy a rozsda erősebb kötést képez a menetben, mint az acél maga, de végül könnyebben oldódott, mint egyszeri instamodell a NER-bulin. A tank leengedése nem volt különösebben nehéz, inkább sokkezes feladat, nehogy lebillenjen a műhelysegédről. Ha mindent jól csináltunk (és mindent jól csináltunk), akkor már csak a tank tetején lévő szuszogót kell lehúzni, és 22 év után a tank elhagyta egykori helyét.

18

Galéria: Astra tank szerelése

Kíváncsiságból a tankban lévő cirka 10 liter benzint (nem tankoltam sokat, de több volt benne, mint vártam), kiöntöttük egy szűrőn át, mert kíváncsiak voltunk, mi kering a tankban. Miután kellően kilötyögtettük, minimális törmelék gyűlt fel, vagyis jellemzően jó benzinnel tankolták az autót, és nem jártak alacsony üzemanyagszinttel. Egyre inkább úgy tűnik, hogy az autónak egy-két tulajjal ezelőtt még lehetett gazdája.

18

Galéria: Astra tank szerelése

Az új tank beépítése előtt még az AC-t és a szintjelző szenzorát is át kellett építeni. Az AC pumpa talpa egyben dugó is, a külső oldala elég rosszul nézett ki, ezért drótkorongoztuk, majd lefújtuk feketére, hátha kicsit tovább bírja, meg igényesebbnek is hat. A tankhoz járt friss tömítés is, ezzel szépen visszajátszottuk a pumpát a helyére. Érdekes tapasztalás, hogy a tank alján egy fém karima nem engedi ellöttyenni az üzemanyagot, mindig azt hittem, hogy ezt több, kisebb terelőlemezzel oldják meg. Szintén meglepődtem, hogy a szintjelző potmétere teljesen nyitott, a vezetőn futó érintkező tulajdonképpen folyamatosan ázik a benzinben. Ez is kapott egy tömítést, és bekerült a helyére.

18

Galéria: Astra tank szerelése

F astrás lelki vezetőmtől azt a tippet kaptam, hogy a tank visszaépítése előtt az acél pántokra tegyek bicikli gumibelsőből vágott gumibetétet, hogy a két fémfelület ne közvetlen érintkezzen. Pont volt nálam, így ezt is méretre szabtuk, majd az összes csövet és csatlakozót a helyére raktunk, a bilincseket újra cseréltük. Egy pillanatra belénk állt a pánik, hogy a kipufogócső beleér a tank peremébe, aztán kiderült, hogy azért, mert hengerfej hiányában valamennyire lóg a teljes kipufogórendszer, ha visszakerül a helyére, már meglesz az egészséges hézag a tank mellett.

18

Galéria: Astra tank szerelése

Ha igazán igényes akartam volna lenni, leveszem a pántokat, drótkorongozom, festem, és csak ezek után teszem fel, de sajnos ez csak utólag jutott eszembe. Viszont lesz még erre alkalom, hiszen hamarosan megkezdődik a lakatolás folyamata, ehhez pedig amúgy is le kell venni a tankot. De mielőtt felsír a flex, a helyére kerül a hengerfej, és be kell indítani a motort, jövő héten pedig ez is bekövetkezik.

Kövessétek a Rulettastra tartalmakat a Totalcaron, a Youtube csatornánkon, az Instagramon, és a Worldofastralogy-n!  

Köszönjük a szerelésben nyújtott segítséget a gödöllői Autoscope Bosch Car Service munkatársainak.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: News
Előző hír

Kristensson hatalmas esése (videó)

Következő hír

Ogier defekt után is az élen

admin

admin

Következő hír
Ogier defekt után is az élen

Ogier defekt után is az élen

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.
Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

2023.02.02.
Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

2023.02.02.
A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

2023.02.02.

Friss Hírek

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.
Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

Fokozta legnépszerűbb modelljének tudását a Radical

2023.02.02.
Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

Klasszikus francia autók elektromos átépítését kínálja az R-Fit Vintage

2023.02.02.
A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

A vírus és a válság sem akadályozta az embereket, hogy Ferrarit vegyenek

2023.02.02.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

Kitart a villanykabrió mellett a Nissan, a valóságban is megépítette a Max-Out tanulmányt

2023.02.02.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek