A valaha készült legnagyobb Volkswagen? Erről azért vitatkozhatunk (a leghosszabb Transporterek túlnyúlnak cikkünk alanyán), de ami biztos: korábban sose hordott a hátán akkora karosszériát az MQB platform, mint a Volkswagen Talagon esetében. Két éve, Kínában tárták a közönség elé az SMV SUV-koncepciót, idén már a szériaérett verziónál tartanak, a premier városa ezúttal is Sanghaj.
A t-betűs név passzol a terepjárós modellek neveihez, a méretek viszont az összes kisebb testvért kenterbe verik: 5152 mm hosszú, 2002 mm széles és 1795 mm magas az újdonság. Tengelytávja a nálunk nem kapható Atlas terepkupéval egyezik, vagyis 2980 mm.
Ezúttal (is) egy német-kínai vegyesvállalat, a VW-FAW fejlesztette/gyártja az autót. Az MQB Evo padlólemezre három üléssoros kivitelt álmodtak, így hat vagy hét üléssel érkezik a Talagon. A wolfsburgi tradíciónak megfelelő konzervatív vonalak és a Golféhoz hasonló berendezés – bár ezúttal egy bátor csapással lebegő kialakításúra metszették a középkonzolt – ellenére azért látványosan más szinten áll a belsőépítészet: a bőr kárpitozás, az összetett belső világítás, a dupla képernyő és a hatalmas napfénytető is a magasabb kategóriára utal.
Még a hajtásláncokra is maradt energia, hiszen több opció közül választhatnak a jövőbeli tulajdonosok. A csúcsot egy 2,5 literes, turbós V6-os jelenti. A 300 lóerő 500 Nm-rel párosul, mindezt a 4Motion összkerékhajtás a hétfokozatú DSG-vel vállvetve próbálja letenni az aszfaltra. Vagy éppen a földútra, ha már egyszer SUV-ről beszélünk.
Volkswagenes beltér, kis csavarral
Persze nem 2021-et írnánk, ha nem készült volna elektromos újdonsággal a Volkswagen. A Sanghaji Autószalonon mutatták be az ID.6/ID.6 Crozz párost, mellettük pedig még a frissítésen átesett Teramont/Teramont X is kapott némi figyelmet.