Városi környezet helyett ezúttal épített pályán versenyeznek a Formula-E pilótái, de a helyszín nem teljesen ismeretlen: teszteltek már a valenciai MotoGP-pályán, ebben a formában viszont mégis ez lesz az első ilyen forduló. Vajon a Mercedes vagy a Jaguar alkalmazkodik jobban?
A koronavírus által felborított versenynaptárban rendhagyó helyszín következik a Formula-E mezőnye számára, hiszen a sorozat lényege, hogy városi környezetben, a közönséghez közel száguldozzanak a pilóták, Valenciában viszont nem az egykori, mára lepusztult F1-es pálya nyomvonalán, hanem a Circuit Ricardo Tormo aszfaltcsíkján rendezik a spanyol fordulót.
Ez a helyszín a MotoGP-ből vagy az egykori WTCC-ből lehet ismert a szurkolóknak, de ezúttal rövidebb az akkor használt változatoknál, egy 3,37 km-es nyomvonalat használnak majd a pilóták. Lecsíptek a célegyenesből, kihagyják a hagyományos verzió első szektorát és városi pályákra emlékeztető kanyargós pályán száguldozhatnak majd a pilóták.
Ahogy az első két helyszínen, Rijádban és Rómában, úgy Valenciában is két futamot rendeznek, az elsőt szombaton 15 órától, a másodikat vasárnap 14 órától. Izgalmak várhatók, hiszen a mezőny még sohasem volt ennyire szoros, az első négy futam alkalmával minden csapat szerzett legalább egy pontot és a 24-ből 22 pilóta bejutott már a Super Pole-ba.
A római sikereknek köszönhetően a Jaguar az egyéni és a csapatversenyt is vezeti, már most több pontjuk van, mint az egész hatodik szezon során összesen volt. Ehhez az is hozzájárul, hogy a brit csapat a története során most először tudta mindkét pilótáját dobogóra juttatni egy adott futamon: Sam Bird a 3. helyezett lett a 10. helyről indulva, csapattársa, Mitch Evans pedig a 2. helyre ért oda.
Az egyéniben fordított a sorrend, Bird vezet Evans előtt (43-39 pont), a dobogó harmadik fokát átmenetileg Robin Frijns birtokolja (34 pont), de ott leselkedik mögötte Stoffel Vandoorne is a Mercedes-EQ színeiben, ráadásul ő nyerte az előző, 4. futamot Rómában, így a lendület mellette szól.
[embedded content]
„A valenciai pálya nagyon különbözik attól, amin Rómában versenyeztünk, lényegében pont az ellentéte. Róma egy szűk, buckás utcai pálya volt, Valencia épített versenypálya, amit kissé módosítottak, hogy kanyargósabb legyen és jobban passzoljon a Formula E-hez. A kanyarok elég hosszúak és gyorsak, ezért Valencia az egyik legnehezebb pályának ígérkezik, a versenyzés feszült lesz, a stratégia is nagy szerepet játszik majd. Elég könnyű lesz előzni, de ez az energiamenedzsment terén hátrányt fog okozni. Nem világos még, hogy hol tartunk a többi csapathoz képest, de nem látom okát, hogy miért ne lennénk versenyképesek Valenciában. Tudjuk, hogy a Formula E milyen kiszámíthatatlan tud lenni, bármi lehetséges, de nagyon optimistán várom a hétvégét” – nyilatkozta Vandoorne.
Ez történt Róma óta
- Nyck de Vries öthelyes rajtbüntetést kapott az első valenciai futamra, miután Rómában a sportfelügyelők úgy vélték, hogy ő a felelős azért, mert összeütközött Bird és Oliver Rowland autójával.
- A következő, monacói forduló alkalmával az 1929-es nyomvonalra emlékeztető, hosszú körön versenyez majd a mezőny. Az első kanyar az F1-es változatnál gyorsabb lesz és változtattak az alagút utáni sikánon is.
- A következő szezontól szigorúbban kezelik majd a közvetítési jogokat, létrejön egy kollektív megállapodás, ami hasonlít majd F1-es Concorde szerződéshez, az a cél, hogy növeljék a televíziós nézettséget.
- A Mahindra, a DS Automobile, a Nissan és a Porsche után a NIO 333 is jelezte, hogy folytatja a versenyzést a harmadik generációs autóval. Továbbra is kérdéses, hogy a Mercedes marad-e, miután az Audi és a BMW a kiszállás mellett döntött.
- A Formula E bejelentette a Monaco utáni fordulók és futamok sorrendjét: a 8-9. fordulót a mexikói Pueblában rendezik meg június 19-20-án két futammal, a 10-11. forduló helyszíne New York lesz július 10-11-én, utána Londonban lép pályára a mezőny július 24-25-én, a szezonzáró pedig Berlinben lesz augusztus 14-15-én.