Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Rendhagyó helyszínen folytatódik a Jaguar-Mercedes csata a Formula-E-ben

2021.04.23.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

Városi környezet helyett ezúttal épített pályán versenyeznek a Formula-E pilótái, de a helyszín nem teljesen ismeretlen: teszteltek már a valenciai MotoGP-pályán, ebben a formában viszont mégis ez lesz az első ilyen forduló. Vajon a Mercedes vagy a Jaguar alkalmazkodik jobban?

A koronavírus által felborított versenynaptárban rendhagyó helyszín következik a Formula-E mezőnye számára, hiszen a sorozat lényege, hogy városi környezetben, a közönséghez közel száguldozzanak a pilóták, Valenciában viszont nem az egykori, mára lepusztult F1-es pálya nyomvonalán, hanem a Circuit Ricardo Tormo aszfaltcsíkján rendezik a spanyol fordulót.

Ez a helyszín a MotoGP-ből vagy az egykori WTCC-ből lehet ismert a szurkolóknak, de ezúttal rövidebb az akkor használt változatoknál, egy 3,37 km-es nyomvonalat használnak majd a pilóták. Lecsíptek a célegyenesből, kihagyják a hagyományos verzió első szektorát és városi pályákra emlékeztető kanyargós pályán száguldozhatnak majd a pilóták. 

Ahogy az első két helyszínen, Rijádban és Rómában, úgy Valenciában is két futamot rendeznek, az elsőt szombaton 15 órától, a másodikat vasárnap 14 órától. Izgalmak várhatók, hiszen a mezőny még sohasem volt ennyire szoros, az első négy futam alkalmával minden csapat szerzett legalább egy pontot és a 24-ből 22 pilóta bejutott már a Super Pole-ba.

A római sikereknek köszönhetően a Jaguar az egyéni és a csapatversenyt is vezeti, már most több pontjuk van, mint az egész hatodik szezon során összesen volt. Ehhez az is hozzájárul, hogy a brit csapat a története során most először tudta mindkét pilótáját dobogóra juttatni egy adott futamon: Sam Bird a 3. helyezett lett a 10. helyről indulva, csapattársa, Mitch Evans pedig a 2. helyre ért oda.

Az egyéniben fordított a sorrend, Bird vezet Evans előtt (43-39 pont), a dobogó harmadik fokát átmenetileg Robin Frijns birtokolja (34 pont), de ott leselkedik mögötte Stoffel Vandoorne is a Mercedes-EQ színeiben, ráadásul ő nyerte az előző, 4. futamot Rómában, így a lendület mellette szól.

[embedded content]

„A valenciai pálya nagyon különbözik attól, amin Rómában versenyeztünk, lényegében pont az ellentéte. Róma egy szűk, buckás utcai pálya volt, Valencia épített versenypálya, amit kissé módosítottak, hogy kanyargósabb legyen és jobban passzoljon a Formula E-hez. A kanyarok elég hosszúak és gyorsak, ezért Valencia az egyik legnehezebb pályának ígérkezik, a versenyzés feszült lesz, a stratégia is nagy szerepet játszik majd. Elég könnyű lesz előzni, de ez az energiamenedzsment terén hátrányt fog okozni. Nem világos még, hogy hol tartunk a többi csapathoz képest, de nem látom okát, hogy miért ne lennénk versenyképesek Valenciában. Tudjuk, hogy a Formula E milyen kiszámíthatatlan tud lenni, bármi lehetséges, de nagyon optimistán várom a hétvégét” – nyilatkozta Vandoorne.

Ez történt Róma óta

  • Nyck de Vries öthelyes rajtbüntetést kapott az első valenciai futamra, miután Rómában a sportfelügyelők úgy vélték, hogy ő a felelős azért, mert összeütközött Bird és Oliver Rowland autójával.
  • A következő, monacói forduló alkalmával az 1929-es nyomvonalra emlékeztető, hosszú körön versenyez majd a mezőny. Az első kanyar az F1-es változatnál gyorsabb lesz és változtattak az alagút utáni sikánon is.
  • A következő szezontól szigorúbban kezelik majd a közvetítési jogokat, létrejön egy kollektív megállapodás, ami hasonlít majd F1-es Concorde szerződéshez, az a cél, hogy növeljék a televíziós nézettséget.
  • A Mahindra, a DS Automobile, a Nissan és a Porsche után a NIO 333 is jelezte, hogy folytatja a versenyzést a harmadik generációs autóval. Továbbra is kérdéses, hogy a Mercedes marad-e, miután az Audi és a BMW a kiszállás mellett döntött.
  • A Formula E bejelentette a Monaco utáni fordulók és futamok sorrendjét: a 8-9. fordulót a mexikói Pueblában rendezik meg június 19-20-án két futammal, a 10-11. forduló helyszíne New York lesz július 10-11-én, utána Londonban lép pályára a mezőny július 24-25-én, a szezonzáró pedig Berlinben lesz augusztus 14-15-én.

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Ogier megmentette, Rovanpera nem (videó)

Következő hír

Hidrogénhajtású dugattyús motorral kísérletezik a Toyota

admin

admin

Következő hír
Hidrogénhajtású dugattyús motorral kísérletezik a Toyota

Hidrogénhajtású dugattyús motorral kísérletezik a Toyota

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.

Friss Hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek