Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Magazin

Ezt tudja a hibrid hajtáslánccal szerelt új Honda HR-V

2021.04.23.
in Magazin
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

A Honda bemutatta a nagyközönségnek a vadonatúj HR-V-t, amely az autógyártó fejlett, két villanymotoros hibrid hajtásláncára épül. Ez a szabadidő-autó hozzájárulhat, hogy a Honda beváltsa azon ígéretét, miszerint főbb európai modelljei 2022-ben már képesek lesznek elektromos üzemmódban haladni.

Honda HR-V

Elődjével szemben az újdonság kupés formát kapott, a jellegzetes sziluetthez a 10 mm-rel megnövelt szabad hasmagasság és a 20 mm-rel csökkentett teljes magasság is hozzájárul. Az alapfelszereltségként kínált kerekek immár 18 colosak. A fényszórópár, az autó színére fényezett hűtőrács és a feltűnő alsó légbeömlő belesimul az orr és az első sárvédők alkotta egységbe.

Honda HR-V

Az elnyújtott frontrész és a hátrahúzott A-oszlop hosszabbnak mutatja a motorháztetőt, a hátrahúzott utastér pedig kupés jelleget kölcsönöz a modellnek. A csomagtérajtó kialakítása a hátsó ajtó rejtett kilincsével és háromdimenziós paneljával vált egyszerűbbé és elegánsabbá. A menetszelet az első lökhárító vezeti el, az autó mögött jelentkező légörvények kialakulásának esélyét pedig a hátsó oldalsó küszöb és a gondosan formázott hátsó lámpák mérsékelik. Ennek köszönhetően stabilabbá vált a kocsi útfekvése, a kialakítás pedig abban is közrejátszik, hogy csökkent az üzemanyag-fogyasztás nagy sebességnél.

Honda HR-V

Az utastérben kialakított, levegő szétáramlását segítő rendszer (Air Diffusion System) L-alakú nyílásai anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy az közvetlenül a bent ülőkre áramlana, valamint a rendszer szinte észrevétlenül keringteti az oldalablakok, illetve a tető mentén ezáltal kellemes, frissítő légkört teremtve. A mérnökök a sofőr ülését 10 mm-rel megemelték, a nagy látómező érdekében pedig lejjebb kerültek a külső tükrök, így nem takarják ki az A-oszlop környékét kanyarodás közben.

A Honda HR-V utastere

Az új generációs ülésekben már egy speciális szivacs található, mely segít megelőzni a fáradtságot a hosszú utaknál, a kezelőszerveket pedig átcsoportosították a vezető látóterébe a vezetés közbeni kényelem érdekében.

Az első ülések alá beépített üzemanyagtartálynak és a praktikusan elhelyezett hibird hajtásláncelemeknek köszönhetően 35 mm-rel lett nagyobb a sorok közötti lábtér. A modellben a Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszer beépítése is lehetővé vált. Az első és a hátsó sorban USB-töltőaljzatot és vezeték nélküli töltőt is kaptak. Ha az Elsétálást követő ajtózárás (Power Tailgate Walk Away Close) funkció aktív, akkor a hátfal magától lecsukódik, miután a slusszkulcs eltávolodik az autótól. Az üzemanyagtartályt a karosszéria középrészére, az akkumulátort pedig a csomagtartó alá tették a szakemberek, kifejezetten nagy, négy felnőtt számára is tágas belteret kialakítva.

A Honda Hr-V csomagtere

A hajtáslánc két villanymotorra épül, melynek egyike a 1,5 literes i-VTEC benzinmotorhoz van csatlakoztatva. Ennek csúcsteljesítménye 131 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 253 Nm 4500 f/perc mellett. A HR-V e:HEV hibrid alapvetően elektromos hajtású, a belső égésű motor csak nagy teljesítményleadást igénylő helyzetekben, illetve hosszú, nagy sebességű autózásnál kapcsolódik be közvetlenül a hajtásba. A sofőr három vezetési mód (Sport, Normal, Eco) közül választhatja ki a számára éppen legmegfelelőbbet.

A 9 colos képátlójú LCD-érintőképernyőt és a menürendszert úgy tervezeték, hogy csak minimális időre vonja el a vezető figyelmét, azt pedig mi magunk dönthetjük el, hogy mennyi vezetést segítő információ jelenjen meg a 7 colos, folyadékkristályos TFT-kijelzőn.

A Honda HR-V utastere

Az előre telepített applikációk között ott találjuk az Android Auto és Apple CarPlay alkalmazást. Előbbi csak vezetékkel, utóbbi Bluetooth-szal és WiFi-vel is csatlakoztatható, a rendszer magát és az alkalmazásait is képes magától frissíteni internetelérés esetén.

Az újdonság megkapta a SENSING csomagot, amely menetbiztonsági eszközöket tartalmaz. Kifinomultabbá vált a gyalogossal történő ütközés esélyét csökkentő kormányzási rendszer éjszakai működése, a Ráfutásos Ütközést Elkerülő Rendszer (CMBS) pedig pontosabban ismeri fel az autó előtt áthaladó járműveket. Az Adaptív Sebességrögzítő (ACC) a sávváltásoknál és az előzéseknél egyaránt csökkenti a balesetek kockázatát, a mostantól szériatartozékként kínált Holttérfigyelő Rendszer pedig radarokkal pásztázza a jármű környezetét.

Honda HR-V szemből

A keresztirányú forgalmat figyelő Kitolatást Segítő Rendszer is hatékonyabb lett, az európai HR-V pedig most először megkapta a lejtmenet-szabályozót, melynek aktiválásához legalább 3 km/órával kell haladnia a kocsinak. Az új HR-V e:HEV 2021 második felében debütál Európában, a vásárlók ezen a linken jelezhetik érdeklődésüket iránta.

Most pedig tekintsd meg a Honda Jazz e:HEV-ről készített tesztünket!

[embedded content]

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Tech
Előző hír

Ezek Magyarország legerősebb autói

Következő hír

Új autós híd épülhet a Szentendrei-szigeten

admin

admin

Következő hír
Új autós híd épülhet a Szentendrei-szigeten

Új autós híd épülhet a Szentendrei-szigeten

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.
BMW 223i Active Tourer teszt 2022

BMW 223i Active Tourer teszt 2022

2022.07.03.
Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

2022.07.03.
F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

2022.07.03.

Friss Hírek

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.
BMW 223i Active Tourer teszt 2022

BMW 223i Active Tourer teszt 2022

2022.07.03.
Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

Kabrió-fiaskó: 80 darab 700 milliós Ferrari ázott az esőben

2022.07.03.
F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

F1: Elismerték, csapatutasítás jöhet a Ferrarinál

2022.07.03.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

Életet mentett a glória az F1-es hétvégén

2022.07.03.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek