
28
Nem csak egy jó autót kapunk, de emészthető méretű veséket is.Galéria: BMW 530e xDrive Touring Luxury Line – 2021.
Oké, meg egy aprót a kormányon, de ezen felül tényleg semmi, ezt az autót messziről elkerülte a motorsport részleg, és nagyon jól van ez így. Járt már nálunk az 530e pár hónapja, az kapott decens csüccsöt, piros féknyerget, nagy lököst, vagyis mindent, amire semmi szükség egy plug-in hibridben. A mostani kombi egy Luxury Line, ami hiába hangzik úgy, mint a sarki kínaiban vásárolt mű-szatén ágynemű huzat, az utolsó csavarig a kényelmes hajózás irányába eltolt változat.
Márpedig én egy óvatos 800 kilométeres kört terveztem a Budapest – Tapolca – Pécs vonalon, majd ugyanezt vissza, országúton. Mert hát mire való egy utazóautó, ugye. Csak azzal nem számoltam, hogy a csomagtartóba épített 11,15 kW-os akku miatt a tank csak 46 literes, és a csomagtér is csak 430 (döntött hátsó paddal 1560). Rendes ember vagyok, az akkut még a városban kihasználtam, kisebb kitérőkkel Vecsésről a Széll Kálmán térig 32,3 kilométeren fogyott el, hat fokban, városi csurgás mellett.

28
Galéria: BMW 530e xDrive Touring Luxury Line – 2021.
Ez elég messze van az ígért 51-57 kilométertől, de mégis inkább az a baj, hogy hat óra, mire 220-as töltőből ismét teleszívja magát, igaz, 3,7 kW-s fali töltőről lehet kicsit több mint a fele is. Aztán az ember átnéz a Mercedeshez, és azt látja, hogy a konnektoros E osztály 47 kilométert megy, és 4 óra feltölteni, ami céltudatos plug-in vásárlóként azért nem mindegy, ráadásul az is elérhető összkerekes változatban.

28
Alapesetben csak az egyik véget használja, de nyitható a másik is.Galéria: BMW 530e xDrive Touring Luxury Line – 2021.
A fent említett hosszú körnek épp ezért csurig tankolva, de üres akkuval vágtam neki, mert érdekelt, hogy milyen hagyományos hibridként. A villanymotor a hasonlóan a többi hosszmotoros PHEV-hez itt is a váltóharangban van, vagyis elektromos üzemben is képes váltani, így 140-ig gyorsíthatunk villanyról, már ha fel van töltve az akku, amúgy 60 felett mindenképp beindítja a benzinmotort mindegy, mennyi ampert fékezgettünk össze.

28
Kétliteres, turbós benzines, ma ez a 30e alapjaGaléria: BMW 530e xDrive Touring Luxury Line – 2021.
A benzinmotor 180 lóerős, 300 Nm-rel, az elektromos 109 lóerőt és 265 Nm-t tud, a kombinált rendszerteljesítmény így 292 lóerő és 420 Nm. Elég rendesen arrébb megy, ha mindkét motor együtt bulizik, de a jó baranyai utakon inkább a fogyasztás minimalizálására törekedtem. Rengeteg kigurulással, óvatos elektromos kigyorsításokkal jött össze egy 5,9 literes fogyasztás országúton, de ez már tényleg olyan vezetés mellett, amiért a Prius-klubból is kitagadnának. Normálisan inkább a 7-7,5 liter a reális, igaz, a Ziegler Geri alatt a hátsókerekes szedán városban gond nélkül benyelt 9 litert.

28
(E)z is egy ismertetőjegyGaléria: BMW 530e xDrive Touring Luxury Line – 2021.
A kicsi tank miatt 604 kilométernél villant a szegénységjelző, a 6 liter körüli fogyasztással még 111 kilométernyi nyál maradt benne, vagyis 700 kilométerig akkor is eltolható, ha kerüljük a konnektort, csak a levél Xanax, meg a mazochizmusra való közepesnél komolyabb hajlam kell hozzá. Nem rossz hibrid rendszer ez, de nem túl kifinomult, legalábbis a pár hete próbált PHEV E Merci sokkal hatékonyabban bűvészkedett a hajtásmódokkal.

28
Ezt nagyon tudja, a siklást, és csak annyi a dolgunk, hogy nem veszünk rá sok pénzért túl nagy kereket.Galéria: BMW 530e xDrive Touring Luxury Line – 2021.
Pedig elektromos siklásnál jön át, hogy amúgy mennyire frenetikus autó az aktuális 5-ös kombi. Hátul légrugók vannak benne, elöl hagyományos acél tekercsek, de ha valaki azt mondja, hogy elöl-hátul lufis, simán elhiszem. Az összkerékkormányzás feltalálója pedig remélem kapott egy külön szentélyt a mérnökök nagy templomában, annyira kell egy ekkora kredencbe.

28
A fék sem M-es, de rendes négydugós.Galéria: BMW 530e xDrive Touring Luxury Line – 2021.
A Luxury line további folyománya a csak 18-as kerék, pufi gumikkal, vagyis az 5-ös tényleg úgy siklik, mintha úszna, ez a menetkomfort egy generációval ezelőtt még csak a 7-eshez járt. És a 350 ezres felárú komfortüléseké az érdem legnagyobb része. Egy Mecsekben letolt, 40 kilométeres, 1200 méter szintet betakaró enduróbringázás után azért éreztem a csontjaimat, mégsem fájt még három órát ülni az 5-ösben mindenféle zergehágta utakon, és ez nem kis dolog. Kényelmesen fújt a szellőztetés, ringatott az adaptív futómű, a motor meg hol ment, hol nem, azért meg lehet szokni. Mentálhigiénés szempontból előnyös, hogy a beltérnek van színe, és főleg az olyan apróságokban ütközik ki, mint hogy a fekete műszerfalat az ülésekre rímelő színű cérnával varrták meg.

28
Ez egy nagyon finom élettér.Galéria: BMW 530e xDrive Touring Luxury Line – 2021.
Viszont akármennyire szeretem a hibrideket, ebben a kaszniban mégis inkább egy jó dízelt tudnék elképzelni, nekem még a hathengeres sem kéne, a magabiztos vonulást, és a kényelmesen letekert kilométerek ezreit egy 520d-vel és a 66 literes tankjával is megkapjuk, aminek a csomagtere sem kopik el az akku miatt, márpedig kombit ezért veszünk. Persze a gépbe öntött harmónia a 30d sorhatosa, de tudni kell határt szabni vágyainknak, hiába szórunk ki éppen 30 millió felett egy rendes családi kombira.
Alapvetően a fedélzeti elektronikát is szeretem, bár a GPS rendkívül megszívatott. Gondoltam, bátor leszek, vigyen az autó rendszere, bekapcsoltam a fizetős utak kerülését (Tapolca és Pécs között amúgy sincs sok), aztán hajrá. Elsőre el is hittem a 270 kilométert, amit a BMW ígért, hiszen úgy tudok tájékozódni, mint egy látássérült vakond.


28
Nem a legjobb ma kapható ülés, de közel van hozzáGaléria: BMW 530e xDrive Touring Luxury Line – 2021.
A Google Maps viszont 170 kilométert ígért ugyanazokkal a paraméterekkel, így gyorsan be is nyomtam a Carplayt, ami mellesleg remekül működik, és a telefonomra bíztam magam. Ettől eltekintve sok bajom nem volt az elektronikával, attól eltekintve, hogy még 12 fok felett is bekapcsolt ülés- és kormányfűtéssel fogadott. Kedves gesztus, csak jobban kéne hagyatkozni a külső hőmérséklet szenzorára, persze lehet, hogy a fogamzásgátlásomról akart gondoskodni. Ami különösen furcsa, hogy megjönnek az autó zajai, amikor tisztán elektromosan siklunk. Luxusproblémának tűnhet, de az ülésszellőztetés hangja szinte zavaró, ahogy a levegőbefúvás is rendesen súg, ha csak a középső rostélyt használjuk.

28
Galéria: BMW 530e xDrive Touring Luxury Line – 2021.
A konkrét tesztautó alapára 19,8 millió, ebbe bő kézzel belelocsoltak még két és fél Suzuki Swiftet, így jött ki 30,9 millió. Továbbra sem rendült meg a hitem az 5-ösben, csak ez a konfiguráció nem jön össze. Minden PHEV-nél elmondjuk, hogy akkor jó, ha be tudod illeszteni a hétköznapjaidba. Viszont a viszonylag rövid elektromos hatótáv és a hosszú töltési idő miatt nehéz beilleszteni, legalábbis sokat kell alakítani a profilunkon. Cserébe kisebb a csomagtere, és a tankja is, miközben az autó futóműve, ülései, beltere mind-mind abba az irányba tolja, hogy rengeteg kilométert akarjunk belehajtani, mert remek vele utazni. Szóval ha hibrid kéne, akkor inkább egy 3-ast kérek ezzel a hajtással, hiszen valamivel többet bír, ezt az 5-öst meg egy jó dízellel lehajtanám a térképről.