Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4

2021.04.19.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

Az 510 lóerős, soros hathengeres turbómotorral és nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltóval szerelt BMW M3 Competiton és M4 Competition modellek idén júliustól speciális összkerékhajtással is megrendelhetők lesznek.

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 1

A hátsó kerekek közötti nyomatékmegosztást szabályozó aktív M differenciálművel kombinált M xDrive összkerékhajtási rendszer elektronikusan szabályozott, többtárcsás kuplunggal juttat meghatározott mennyiségű nyomatékot az első tengelyre. Alaphelyzetben csak a hátsó kerekek hajtottak, és amíg hátul van tapadás, ez nem is változik.

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 2

Az osztómű integrált kerékcsúszás-korlátozó funkciójának köszönhetően villámgyorsan bekapcsol, amint eltérés mutatkozik az első és hátsó kerekek forgási sebességében – a csúszást nem az egyedi hangolású menetstabilizáló és kipörgésgátló funkciók fogják meg, hanem az első kerekekre vitt hajtással szabályozza a rendszer, ügyelve arra, hogy azért kis mértékben túlpöröghessenek a hátsó kerekek.

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 3

Az M xDrive összkerékhajtás érezhetően fürgébbé teszi az autókat: a hátsókerék-hajtású modelleknél mért 3,9 másodperc helyett az M3 Competition és az M4 Competition összkerékhajtású kivitelei mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsulnak 0-100 km/órára. Az elöl 19, hátul 20 colos, feketére festett, kovácsolt könnyűfém kerekekkel szerelt modellekre egyedi keverékű versenyabroncsok is rendelhetők

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 4

Az összkerékhajtású sportmodellek módosított első futóművet, áttervezett geometriát és egyedi kormányáttételt kaptak, tovább a motor kenési rendszerét is átdolgozták.

Az M xDrive rendszer háromféle üzemmódban használható: az alapbeállítás (4WD) a hátsókerék-hajtás hangsúlyozása mellett a lehető legnagyobb tapadásra koncentrál. A 4WD Sport üzem még több nyomatékot juttat hátra, amiből határtartományon sem szívesen vesz el; ez az üzemmód kontrollált driftelést tesz lehetővé. Végezetül teljesen kiiktatható az első kerekek hajtása, és ezzel együtt a DSC is.

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 5

Ilyenkor egyedül az opciós M kipörgésgátló rendszer segíti a vezetőt, aki 10 fokozatban szabályozhatja a tapadás mértékét – a rendszer működése megegyezik a szimpla hátsókerék-hajtású modellekével. Az M xDrive üzemmódok ugyanúgy felprogramozhatók a kormánykeréken elhelyezett két M gombra, mint a motor, a lengéscsillapítók, a kormány, a fékrendszer és egyéb paraméterek beállításai.

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 6

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: BMWbmw m3BMW M3 Competitionbmw m4BMW M4 CompetitionHírekM3M4összkerékhajtás
Előző hír

Életed értékvesztése lehetett volna – Használtteszt: Hyundai I40 CW Business 1.7 Crdi A/t – 2015.

Következő hír

Nicsak, egy hibrid, amit élvezet vezetni – BMW X2 xDrive25e

admin

admin

Következő hír
Nicsak, egy hibrid, amit élvezet vezetni – BMW X2 xDrive25e

Nicsak, egy hibrid, amit élvezet vezetni – BMW X2 xDrive25e

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
7 autó CR7 garázsából

7 autó CR7 garázsából

2023.01.01.
Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

Új szabadidőjárművekkel erősít a Suzuki

2023.01.12.
Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!

2023.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.

Friss Hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.
A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

A legaranyosabb Corvette-et nem V8 hajtja

2023.01.28.
Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

Súlyos Vettel-hiba és Solberg-győzelem a ROC Nations Cupon

2023.01.28.
Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

Botrány az F1-ben, magyarázkodik az FIA

2023.01.28.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

A Honda VTEC nélkül csinált új DOHC V6-os szívómotort

2023.01.28.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek