Jobb tapadás és fokozott gyorsulás, plusz kilók és nagyobb étvágy – pont azt adja az összkerékhajtás opciója a BMW M3 és M4 esetében, amire számíthattunk. Ugyanakkor ezt tudva is rendkívül magasra teszik a lécet az újdonságok.
A nemzetközi sajtó már javában teszteli a hátsókerékhajtású BMW M3 és M4 modelleket, a nem csekély megmérettetések eredményeképpen pedig több szempontból is meglepetéssel szolgál a duó. Annak ellenére, hogy az új generációs modellek bizony közel 200 kilogrammot magukra szedtek, trendi megfogalmazásban űridőt mennek különböző versenypályákon. Kétségtelen, hogy az új modell villámgyors lett, már kézi váltós alapverzióban is.
A hűtőmaszk lehet, hogy megosztó, a kvalitásokhoz viszont nem férhet kétség
Az alaphelyzetben nyolcfokozatú bolygóműves automata váltóval rendelkező, 510 lóerős Competiton modellekhez lesz rendelhető a típusspecifikus M xDrive összkerékhajtási rendszer júliustól. A technológiával szorosan együttműködik az aktív M differenciálmű, amely a vezetési szituáció függvényében 0-100 százalék közötti arányban képes elosztani a forgatónyomatékot a két hátsó kerék között, ezzel garantálva, hogy a motorerő még határon autózva és laza tapadási viszonyok közepette is veszteségek nélkül jusson át az úttestre.
Alapból, többnyire és üzemmódtól függően akár kizárólagosan is hátul hajthat
A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás osztóműje egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozik, amely 0-100 százalék közötti arányban legyen képes elosztani a forgatónyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Az első és a hátsó tengely közötti erőelosztásról egy kardántengely gondoskodik, amelyet kifejezetten az M-es modellekhez készítettek a mérnökök, akárcsak a két tengelyen dolgozó féltengelyeket is. Alapesetben ez a rendszer is hátul hajt, csak szükség esetén érkezik előre a hajtás.
A fokozott tapadásnak megvan a maga eredménye: a 0-100-as sprinten 0,4 másodperccel gyorsabbak az M xDrive modellek, vagyis akár 3,5 másodperc alatt összehozzák a mutatványt. Ugyanakkor, ha akarjuk, választhatunk itt is kizárólag hátul hajtó drift üzemmódot is.
Az összkerékhajtású modellek futóművében a mérnökök újratervezték a kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztést, valamint típus-specifikus elsőtengely-geometriát és kormánymű-áttételezést állítottak be. Az összkerékhajtású modellpáros esetében a mérnökök a motorolaj-ellátást is a négy hajtott kerék következtében fellépő menetdinamikai adottságokhoz optimalizálták, vagyis nem végeztek félmunkát.
Négy tizedet javult a 0-100, ami 3,5 másodperc
Az összkerékhajtású modellek WLTP szerinti vegyes fogyasztása 10,0-10,1 l/100 km, ami a hátsókerekes Competition modellekhez képest 0,2-0,5 literes plusznak felel meg. A rendszer plusz tömegéről egyelőre nincs információnk, de a forgalmazás júliusi kezdetéig erre is fény derül, a felárral egyetemben.