Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Hírek

Nem sovány: 330 lóerővel debütált a 4-hengeres Maserati Levante Hybrid

2021.04.19.
in Hírek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren

View Comments

A Maserati lerántotta a leplet történelmének második hibridmodelljéről, a Levante Hybrid luxus-szabadidőmodellről. A meglepetések elmaradtak, az elektromos rásegítésű Levante a tavaly nyáron leleplezett Ghibli Hybrid hajtásláncát örökölte. A virtuális világpremieren David Beckham, a Maserati új globális márkanagykövete is ‘részt vett’, de az online bemutatóval egyidejűleg a Sanghaji Autószalonon élőben is debütált az olaszok büszkesége.

A Hybrid márkajelzés kissé megtévesztő, ugyanis szó sincs teljes hibrid rendszerről, netalántán konnektorról tölthető megoldásról: a hibrid jelölés jelen esetben pusztán egy 48 V-os elektromos kompresszorra utal, amelyet a Maserati eBooster névre keresztelt. Az eBooster a kétliteres, négyhengeres turbós benzinmotor hatékonyságát, gázreakcióját és teljesítményét hivatott fokozni. A sajtóanyag erre nem tér ki, de a szív az Alfa Romeo Giulia Multiair benzinmotorjának átdolgozott változata, de miközben a Giuliában 280 lóerőt és 400 Nm-t képes leadni az erőforrás, a Maserati boszorkánykonyhájában 5750/Percnél 330 lóerőt és 2250/percnél 450 Nm-t főztek ki belőle. Arról nincs információnk, hogy ezekből a számokból mennyit tesz ki a 48 V-os eBooster.

Négy hengerrel, (mild) hibridként is kívánatos a Maserati Levante – galéria

A műszaki specifikációk tehát megegyeznek a Ghibli Hybrid modellével, azonban miközben a Ghibli Hybrid hátsókerékhajtású, a Levante (minden esetben, így hibridként is) összkerekes. A hajtáslánc különlegessége a szériában járó önzáró mechanikus hátsó differenciálmű, amely a jobb tapadást szolgálja, ezáltal élvezetesebb vezethetőséget garantál. Az erőátvitelről a ZF jól ismert 8-fokozatú bolygóműves automata váltója gondoskodik. A 330 lóerő a Levante Hybrid esetében kereken 6 másodperces (Ghibli Hybrid: 5,7) 0-100 km/h-s sprintidőt eredményez, a végsebesség pedig 240 km/h, tehát a menetteljesítmények rendben vannak, a Maserati mérnökei pedig sokat dolgoztak annak érdekében, hogy a négy henger ellenére szép hangja legyen a modellnek.

Az átlagfogyasztás egyelőre nem ismert, de azt tudjuk, hogy a hibrid Levante akár 16 százalékkal takarékosabb a V6-os benzinesnél. A 80 literes benzintank üdvözítő, ami a négyhengeres motorral jelentős, óvatos gázpedálkezeléssel a hétköznapok során akár 700-800 km-es hatótávot eredményezhet. A gyáriak szerint az új (mild) hibridvariáns kompromisszumok nélkül helyettesíti az emissziók áldozatává vált 3-literes, V6-os dízel Levante hiányát: a 330 lóerős négyhengeres Levante jelentősen könnyebb a dízelnél, a korán ébredő 450 Nm nyomaték okán hasonló vezetési élményt és menetteljesítményeket ígér, miközben tisztább, finomabban jár, és csendesebb. A könnyebb szó nem jelenti azt, hogy az ötméteres luxusterepes könnyű lenne: önsúlya 2090 kg.

A 330 lóerős kétliteres belépőmotorhoz is 4 rendes kipufogócső, valamint szép hang dukál – galéria

Ami a megjelenést illeti, a Levante Hybrid egy új, Azzurro Astro névre keresztelt háromrétegű metálfényezéssel is kérhető, a ‘hibridséget’ pedig néhány kék színűre festett elem hivatott jelezni: a három ikonikus oldalsó légbeömlő nyílás, a féknyergek és a C-oszlopon elhelyezett logó kapott kék fényezést. Ugyanez a kék árnyalat az autó belsejében is visszaköszön, az ülések öltéseihez használt cérna színében. A modellhez jár a Maserati Connect rendszer, ami lehetővé teszi az autó állapotának folyamatos monitorozását és amely javítás vagy karbantartás szükségessége esetén azonnal jelez, növelve az ügyfél-elégedettségi élményt. Okostelefonnal vagy okosórával a vezető a Maserati Connect alkalmazással csatlakozhat az autóhoz, amit otthonról is megtehet a virtuális személyi asszisztens (Amazon Alexa vagy Google Assist) segítségével.

Az új Maserati Levante Hybrid rövidesen hazánkban is elérhető lesz és a Levante család belépőmodelljeként, ezzel párhuzamosan legjutányosabb (bár korántsem jutányos árú) tagjaként csatlakozik a palettához.

Ha Maseratit vennénk, mi továbbra is legalább hat hengerre voksolnánk, de azért ide is örömmel beülnénk… – galéria

View the discussion thread.

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: Hírek
Előző hír

Emelik az üzemanyagok árát a hazai kutakon

Következő hír

Ennyi kellett – frissült a Lexus ES modellcsaládja

admin

admin

Következő hír
Ennyi kellett – frissült a Lexus ES modellcsaládja

Ennyi kellett - frissült a Lexus ES modellcsaládja

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

2022.08.17.
886 lovas, elegáns sportkocsi lesz a Polestar 6

886 lovas, elegáns sportkocsi lesz a Polestar 6

2022.08.17.
A Bentley nemet mondott a krómra az új Flying Spurrel

A Bentley nemet mondott a krómra az új Flying Spurrel

2022.08.17.
Több ezer gyorshajtót fogtak egy hét alatt a hazai utakon

Több ezer gyorshajtót fogtak egy hét alatt a hazai utakon

2022.08.17.

Friss Hírek

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

2022.08.17.
886 lovas, elegáns sportkocsi lesz a Polestar 6

886 lovas, elegáns sportkocsi lesz a Polestar 6

2022.08.17.
A Bentley nemet mondott a krómra az új Flying Spurrel

A Bentley nemet mondott a krómra az új Flying Spurrel

2022.08.17.
Több ezer gyorshajtót fogtak egy hét alatt a hazai utakon

Több ezer gyorshajtót fogtak egy hét alatt a hazai utakon

2022.08.17.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

Vádat emeltek a ködben előzve biciklist gázoló sofőr ellen

2022.08.17.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek