A Maserati lerántotta a leplet történelmének második hibridmodelljéről, a Levante Hybrid luxus-szabadidőmodellről. A meglepetések elmaradtak, az elektromos rásegítésű Levante a tavaly nyáron leleplezett Ghibli Hybrid hajtásláncát örökölte. A virtuális világpremieren David Beckham, a Maserati új globális márkanagykövete is ‘részt vett’, de az online bemutatóval egyidejűleg a Sanghaji Autószalonon élőben is debütált az olaszok büszkesége.
A Hybrid márkajelzés kissé megtévesztő, ugyanis szó sincs teljes hibrid rendszerről, netalántán konnektorról tölthető megoldásról: a hibrid jelölés jelen esetben pusztán egy 48 V-os elektromos kompresszorra utal, amelyet a Maserati eBooster névre keresztelt. Az eBooster a kétliteres, négyhengeres turbós benzinmotor hatékonyságát, gázreakcióját és teljesítményét hivatott fokozni. A sajtóanyag erre nem tér ki, de a szív az Alfa Romeo Giulia Multiair benzinmotorjának átdolgozott változata, de miközben a Giuliában 280 lóerőt és 400 Nm-t képes leadni az erőforrás, a Maserati boszorkánykonyhájában 5750/Percnél 330 lóerőt és 2250/percnél 450 Nm-t főztek ki belőle. Arról nincs információnk, hogy ezekből a számokból mennyit tesz ki a 48 V-os eBooster.
Négy hengerrel, (mild) hibridként is kívánatos a Maserati Levante – galéria
A műszaki specifikációk tehát megegyeznek a Ghibli Hybrid modellével, azonban miközben a Ghibli Hybrid hátsókerékhajtású, a Levante (minden esetben, így hibridként is) összkerekes. A hajtáslánc különlegessége a szériában járó önzáró mechanikus hátsó differenciálmű, amely a jobb tapadást szolgálja, ezáltal élvezetesebb vezethetőséget garantál. Az erőátvitelről a ZF jól ismert 8-fokozatú bolygóműves automata váltója gondoskodik. A 330 lóerő a Levante Hybrid esetében kereken 6 másodperces (Ghibli Hybrid: 5,7) 0-100 km/h-s sprintidőt eredményez, a végsebesség pedig 240 km/h, tehát a menetteljesítmények rendben vannak, a Maserati mérnökei pedig sokat dolgoztak annak érdekében, hogy a négy henger ellenére szép hangja legyen a modellnek.
Az átlagfogyasztás egyelőre nem ismert, de azt tudjuk, hogy a hibrid Levante akár 16 százalékkal takarékosabb a V6-os benzinesnél. A 80 literes benzintank üdvözítő, ami a négyhengeres motorral jelentős, óvatos gázpedálkezeléssel a hétköznapok során akár 700-800 km-es hatótávot eredményezhet. A gyáriak szerint az új (mild) hibridvariáns kompromisszumok nélkül helyettesíti az emissziók áldozatává vált 3-literes, V6-os dízel Levante hiányát: a 330 lóerős négyhengeres Levante jelentősen könnyebb a dízelnél, a korán ébredő 450 Nm nyomaték okán hasonló vezetési élményt és menetteljesítményeket ígér, miközben tisztább, finomabban jár, és csendesebb. A könnyebb szó nem jelenti azt, hogy az ötméteres luxusterepes könnyű lenne: önsúlya 2090 kg.
A 330 lóerős kétliteres belépőmotorhoz is 4 rendes kipufogócső, valamint szép hang dukál – galéria
Ami a megjelenést illeti, a Levante Hybrid egy új, Azzurro Astro névre keresztelt háromrétegű metálfényezéssel is kérhető, a ‘hibridséget’ pedig néhány kék színűre festett elem hivatott jelezni: a három ikonikus oldalsó légbeömlő nyílás, a féknyergek és a C-oszlopon elhelyezett logó kapott kék fényezést. Ugyanez a kék árnyalat az autó belsejében is visszaköszön, az ülések öltéseihez használt cérna színében. A modellhez jár a Maserati Connect rendszer, ami lehetővé teszi az autó állapotának folyamatos monitorozását és amely javítás vagy karbantartás szükségessége esetén azonnal jelez, növelve az ügyfél-elégedettségi élményt. Okostelefonnal vagy okosórával a vezető a Maserati Connect alkalmazással csatlakozhat az autóhoz, amit otthonról is megtehet a virtuális személyi asszisztens (Amazon Alexa vagy Google Assist) segítségével.
Az új Maserati Levante Hybrid rövidesen hazánkban is elérhető lesz és a Levante család belépőmodelljeként, ezzel párhuzamosan legjutányosabb (bár korántsem jutányos árú) tagjaként csatlakozik a palettához.
Ha Maseratit vennénk, mi továbbra is legalább hat hengerre voksolnánk, de azért ide is örömmel beülnénk… – galéria