Japánban hat hónap múlva kezdődik a 2022-es modellévű Nissan GT-R Nismo értékesítése. A cég legjelentősebb sportautója egy különleges verzió kíséretében debütál. A csak a Nismóhoz rendelhető Lopakodó szürke szín a versenypályák hangulatát idézi meg.
A minél jobb vezetési élmény elérése érdekében tett erőfeszítéseket jól példázza a nyersen hagyott szénszálas motorháztető megjelenése. A fényezés elhagyásával 100 grammot spóroltak a mérnökök. Az ilyen nüansznyi trükkök bevetése egyébként azt is jelenti, hogy az alapkoncepcióban sok tartalék már nem maradt.
Kézzel készült motorjáért egyetlen ember felel
Az új céglogó díszíti a csomagtartót és a keréktárcsákat – a 20 colos Rays felniken ráadásul megjelenik egy piros körvonal is, ami a karosszéria dekorcsíkjához passzol. A kerekek alatt hatalmas, elöl 410, hátul 390 mm átmérőjű karbon-kerámia féktárcsák lapulnak.
Továbbra is meghatározó elem az erőforrás. A VR33DETT motorkódú, kézzel készített 3,8 literes V6-os benzinest GT3 turbótöltő lélegezteti, a maximális teljesítmény így 600 lóerő. A dugattyúgyűrűk, a főtengely, a lendkerék és a szeleprugók is különlegesen precízen kiegyensúlyozott anyagból készülnek.
Ha a Nissanon múlik, a mostani fiatalok között is lesz elég autórajongó
A Nissan a fiatalok megnyerése érdekében a McDonald’s étteremlánccal is együttműködik: a gyorsétteremben árult Tomica Happy Set menühöz egy-egy miniatűr Nissan GT-R Nismo jár majd – legalábbis Japánban. A magyarországi bevezetés céldátuma még nem ismert, pedig minden bizonnyal nálunk is akad olyan lelkes rajongó, aki szívesen beülne ebbe a szó szerint is tovább csiszolt sportautóba.