Komoly tempót diktál a Mercedes-EQ: az EQA és az EQS bemutatása után, még az EQE premierje előtt egy kompakt SUV-vel, az MQB-vel jelentkezett be a Mercedes-Benz elektromos almárkája. Az akár hétülésesként is elérhető modell a leghátsó üléssorában 165 centiméteres testmagasságig garantál kényelmes helyet, de talán nem is ez a legérdekesebb részlete.
A Sanghajban bemutatkozó MQB-be az európai piacon 66,5 kWh-s nettó kapacitású akkucsomag kerül. Az akkumulátorokat a Daimler kamenzi (Németország) és jawori (Lengyelország) gyáraiban készítik. Az EQB 350 4MATIC vegyes fogyasztása egyébként 19,2 kWh/100 km.
Nem tipikus a rozés árnyalat, ráadásul a beltérben is hangsúlyosan megjelenik
Később érkezik az emelt (WLTP szerint 478 km-es) hatótávú változat. Addig is több hajtáslánc-variáció közül választhatnak a vevők: az első- és összkerékhajtás mellett többféle (akár 272 LE fölötti) teljesítményszint is létezik.
A 4684 mm hosszú, 1834 mm széles, 1667 mm magas EQB tengelytávja 2829 mm, így a belsőégésű motorokkal szerelt GLB méreteit mondhatja magának. Csomagtere 495 – hét üléssel 465 – literes, amit egészen 1710, illetve 1620 literig lehet bővíteni. Akár öt gyerekülés is elhelyezhető az autóban, így a Black panel hűtőráccsal és teljesen LED-es lámpákkal ellátott, akár háromszínű, 20 colos kerekekkel felszerelhető MQB nagyobb családok figyelmét is felkeltheti.
Gyakorlatilag a GLB elektromos verziója született meg az EQB személyében
A vezető előtti szélesvásznú képernyő egybeolvasztja a műszercsoportot és a központi rendszert, amin természetesen az MBUX aktuális verziója fut. Különleges alumínium betétek, akár hátulról megvilágított műszerfali betét, vagy éppen rozéarany kiegészítők szavatolják a kellemes beltéri hangulatot.
A meredek szélvédő dacára a jármű légellenállási együtthatója mindössze 0,28. A meglepően kedvező érték eléréséhez a felül zárt hűtőrendszer, az aerodinamikailag optimalizált lökhárítók és kerekek, valamint a szinte teljesen leburkolt alváz is hozzájárul.
Az elektromos kompakt SUV-k között még ritka a hétszemélyes kialakítás
Váltóáramról 11 kW-tal, egyenáramról akár 100 kW-tal is tölthető az MQB, a Mercedes me Charge (jelenleg félmillió állomás a világ 31 országában) rendszerében pedig továbbra is garantált a megújuló energiaforrások használata.
A kínai piacot helyben készített modellekkel látják el, a globális piacra viszont a kecskeméti gyárban összeszerelt példányok jutnak el – így az EQB lesz az üzem első, teljesen elektromos (és sorozatgyártású) modellje.