A vírushelyzet nem meglepő módon az autóipar teljesítményére is rányomta bélyegét, ám a nehézségek ellenére a tervezett fejlődési pályát azért igyekezek tartani. Így nem maradhatott el a Luxus ES sorozatának frissülése sem, amely kívülről aligha, ám műszakilag jelentősebben megújult. A 2022-es modellévű, megújult változat az év vélhetően egyetlen nagyívű autóipari seregszemléjén, a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be.
A formai megújulás ezúttal kimerül az új hűtőmintázatú műtőmaszkban, amelyet az F Sport modellen kívül az összes többi verzió magán visel majd, a csúcsváltozat természetesen minden tekintetben egyedi stílust visz tovább. A rácson felül újak a bi-LED technológiájú fényszórók is, valamint új felniszettek és árnyalatok is találhatóak a repertoárban.
Apróságokkal de mégis fontos részletekkel frissült
Odabenn is van újdonság: a fékpedál méretét a könnyebb kezelhetőség érdekében növelték a japánok, illetve a központi kijelzőn is változtattak. Ezúttal ennyi, több vizuálisan tetten érhető újdonságot nem tartalmaz az új ES, ám természetesen a lemezek alatt is van némi frissített tartalom. Például a központi kijelző esetében a panel is új, végre érintős funkcióval ellátva, ami intuitívabb használatot eredményez, ám mindemellett az egyébként nem túl kedvelt középkonzoli érintőfelület is megmaradt.
Technika tekintetében az ráncfelvarrott szedán megkapta a Lexus Safety System +2.5 rendszert, ami továbbfejlesztett front kamerával és radarral fokozza a biztonságot. Az ütközésmegelőző asszisztens immáron jobban felismeri a járműveket és gyalogosokat, azaz működése hatékonyabbá vált és egy új biztonsági kormány asszisztens is bekerült a csomagba.
Finomhangolásokkal igyekeztek a japánok csiszolgatni
A tempomat is fejlődött, adaptív üzemmódban a rendszer már képes sávváltást követően a sebesség növelésével elősegíteni az előzési manővert, majd azt követően visszatérni az eredetileg beállított tempóra. Ugyanígy a rendszer bizonyos kanyarokban, kereszteződésekben is képes automatikusan fékezni, mi több, a sávtartó pontossága is javult.
Fontos újdonság, hogy a 2022-es ES esetében a 300h hibrid hajtáshoz továbbra is elérhető az F Sport csomag. A lendületesebb variáns javarészt kozmetikai megoldásokban tér el az alapváltozattól, illetve 19 hüvelykes, egyedi könnyűfém felnit is kapott. Ezen felül sötétebb színek, valamint a több helyen felbukkanó F Sport logó jelent pluszt.
Hamarosan kapható lesz a friss modell
A tisztán belsőégésű motorral hajtott ES350 F Sport új menetdinamikai rendszert kapott, ami immáron Sport+ és személyre szabott beállítást is tartalmaz – de ez minket nem érint majd, hiszen nálunk csak a hibrid kapható. A gyártó elmondása szerint az adaptív futómű mintegy 650 különféle beállítás közül választja ki az optimálisat. Viszont felszereltségtől függetlenül az összes új ES továbbfejlesztett, nagyobb szilárdságú hátsó futóműbölcsőt kap, illetve a fékrendszert is finomhangolták a japánok.