Miközben az autós világ éppen Kínára figyel (most pörög a Sanghaji Autószalon), más irányból is jönnek újdonságok. Elsőként az USA számára mutatkozott be a Nissan X-Trail új generációja, amelyet ott hagyományosan Rogue-nak hívnak, de most már láthatjuk azt a kivitelt is, ami Európába érkezik. Sőt, tudunk is róla ezt-azt.
2022 nyaráig kell várni a hazai premierre. Az új CMF-C platform többek között kisebb külső méretekkel, de jobb helykihasználással kecsegtet, miközben valamivel könnyebb, és lényegesen merevebb az elődnél. Minimálisan csökkentek a méretek: 53 mm-rel alacsonyabb, 43 mm-rel rövidebb az újdonság, a tengelytáv nagyjából 3 mm-t zsugorodott. Az ügyes térkihasználást mutatja a hátsó sor tágassága: nagyjából 2 centivel bővebb fej- és lábtér várja az utasokat. A csomagtartó alapállásban 7 százalékkal kisebb, míg lehajtott ülésekkel 6 százalékkal nagyobb a kifutó változatnál.
Miközben a térkínálat a családi használatot támogatja, a kormánymű közvetlenebbre váltott áttétellel, a futómű keményebb szilentblokkokkal és átdolgozott hátsó kialakítással igyekszik a vezetni szerető sofőrök kedvében járni.
Igényesm naprakész és a csökkenő külméretek ellenére tágasabb belsőt kap az új NIssan
A központi kijelző mérete 8 vagy 9 col lehet, természetesen tudja az elvárható telefonos integrációt. Az öt hüvelykes műszerfali kijelző 7-esre nőtt, de létezik egy 12,3 hüvelykes, teljesen digitális kivitele is. A színes HUD is egészen méretes, 10,8 colos.
Kisebb lett a csomagtartó, de használatát praktikus megoldások teszik könnyebbé
Felszereltség tekintetében olyan tételek várják a vevőket, mint az elektromos csomagtérajtó, a panorámatető, vagy a bőrülések, de vezeték nélküli töltő, Bose hangrendszer, ProPilot Assist nevű vezetéstámogató csomag, valamint 18 vagy 19 colos felnik is választhatók a Nissanhoz.
A Vehicle Motion Control nevű rendszer a terepes képességek mellett a kanyarvételre is kifejti jótékony hatását, ehhez a hajtás erősségét kerekenként külön szabályozza.
Európába az e-POWER hibrid rendszerrel érkezik
Amerikában lesz szívómotor és CVT váltó kettős, nálunk viszont a Nissan e-POWER hibrid rendszerével debütál majd az X-Trail. Az ugyanerre a platformra épülő Qashqai esetében így néz ki a rendszer: adott egy 190 lóerős elektromotor, amely 330 Nm kíséretében gondoskodik az első kerekek hajtásáról. Ehhez csatlakozik egy kb. 159 lóerős kétliteres szívómotor, amely képes változtatni a kompresszióját – és kizárólag aggregátként működik, vagyis nem hajt. Ez pedig egy olyan hibridet hoz létre, amely egyesíti az elektromos hajtáslánc előnyeit (pl. gyors reakció) a hibridek nagy hatótávjával és könnyű tankolhatóságával.
Az amerikai Rouge – sok változás nincs
Emellett lehet, hogy a konszern-szerte alkalmazott 1,33 literes négyhengeres benzines turbómotor is feltűnik mondjuk 140 és 163 lóerővel, hatfokozatú kézi vagy fokozatmentes automata váltóval.