Hamar eldőlt: az idei év a német prémium autómárkáknál az elektromos hajtásról fog szólni. Először a BMW lőtte el puskapora egy részét, most sorra jönnek a Mercedes-EQ modellek, és persze az Audi sem marad le, sőt, az e-tron GT és a Q4 e-tron után újabb modellt mutat be, igaz, az A6 e-tron egyelőre csak tanulmányként mutatkozik be a Sanghaji Autószalon forgatagában.
A modell nem csak nevében, méretében is a hagyományos A6-hoz áll közel, sőt, 4,96 méteres teljes hosszával és 1,96 méteres szélességével szinte már a luxuskategóriát szemlélteti, különösen, ha hozzávesszük az elektromos felépítésből eredő jobb helykihasználást. Az 1,44 méteres magas modell az első Audi, amely a PPE (Premium Platform Electric) alapokra épül – a később érkező sorozatgyártású kiadást a Q5 e-tron és a Q6 e-tron követi. A Porschével közösen fejlesztett platformon mutatkozik be a Macan új generációja is, amely szintén teljesen elektromos lesz. Maradjunk az Audinál: a villany-A6 a jövő év második felében kerül sorozatgyártásba.
Az első modell, amely az új PPE platformon születik – a Porshe Macan szorosan követi
A dinamikus formák meggyőző légellenállással egyesülnek: a 0,22-es légellenállási tényező ugyan elmarad a Mercedes-Benz EQS világelső 0,2-es értékétől, cserébe viszont kevésbé megosztó, egyértelműen sportos arányokat mondhat magáénak a típus. A fényezés gyanánt használt egyszerű ezüst szín nem is olyan egyszerű: a benne rejlő speciális fényvisszaverő részecskék kiváló hőháztartáshoz segítik a modellt. A digitális mátrix LED fényszórók számos miniprojektorral vetítenek ki figyelmeztetéseket az úttestre, de akár álló helyzetben (pl. töltés közben) videójáték kivetítésével is megbirkóznak.
Világítótestek terén még tovább lép – galéria
A hajtáslánc jó porschés szokás szerint 800 V-os, ami gyorsabb töltést biztosít. Az Audi 100 kWh-s akkuról és akár 700 kilométeres hatótávolságról is beszél – érdemes tudni, hogy ez „szélsőséges” helyzetben, például téli autópályás menetben 300 kilométer is lehet. Ugyanakkor gyorstöltéssel 5-ről 80 százalékra mindössze 25 perc alatt tölthető az autó, 10 perc alatt pedig akár 300 kilométeres városi hatótávolságot is magára vehet az A6 e-tron.
Egyre szélesebb közönség számára lehet imponáló az elektromos hajtás – már csak versenyképes árazás kell
Ha kell, akkor pedig igencsak odapakol: jelen esetben 476 lóerőről és 800 Nm nyomatékról szól a fáma, amelyet összkerékhajtás (azaz egy első és egy hátsó elektromotor) továbbít az útra. Mindez 5 másodpercnél is gyorsabb 0-100-as sprintet biztosít, de lesz persze kedvezőbb beszálló verzió 7 másodperc körüli 0-100-as sprinttel és persze RS változat is, még párszáz lóerő ráadással.