Alig vagyunk túl a Citroën C5 X bemutatóján, máris beszámolhatunk a következő, jellegében hasonló autóról. A Ford Evos ugyanis a francia vetélytárshoz hasonlóan egy kategóriák határán táncoló modellnek tűnik. Hasonló felépítéssel (SUV-ferdehátú-kombi ötvözetként) és hasonló kategóriában, vagyis a megszűnő Mondeo helyett indítják – legalábbis ez a szaksajtó általános véleménye.
A terepes beütésű kombi az első olyan Ford, ahol a fejlesztés oroszlánrészét egy kínai csapatra bízták. A Changan Ford nevű vegyesvállalat készíti majd az autókat, amelyek természetesen először Kínában kerülnek piacra.
A Honda e-hez hasonló az utastér szinte teljes szélességén végighúzódó képernyő
Az autó eleje a nemrégiben megjelent Equator SUV-re emlékeztet. Nincsenek véletlenek, egy másik, szintén Kínára fókuszáló modellről beszélünk. A hűtőrács fölött húzódó, első lámpákat összekötő fénysáv lassacskán iparági sztenderddé kezd válni, így az Evosról sem maradhatott le. A karosszériába simuló kilincsek pedig a gyártó Mustang Mach-E nevű villanyosára hajaznak.
Mondhatjuk, hogy az 1,1 méter képátlójú, ultraszéles képernyő uralja az utasteret. Az ’egybeüveg’ mögött persze több kijelző lakik: a műszercsoport megjelenítéséért egy 12,3 colos digitális megjelenítő felel, a központi rendszer pedig egy 4K-felbontású, 27 hüvelykes egységről vezérelhető.
Árulkodó jel a konnektor
A háttérben a SYNC + 2.0 fut, a virtuális személyi asszisztensként aposztrofált mesterséges intelligencia a Baidu nevéhez fűződik. Szinte már természetes módon a szoftverfrissítések a felhőn keresztül vezényelhetők le.
Nem véletlenül nem szóltunk még a műszaki specifikációról – azok ugyanis még nem publikusak. A globális modellbe hibrid hajtásláncokat várnak, de nem lenne meglepő egy kizárólag villanymotor által hajtott verzió megjelenése sem.