Értelmetlenül erős elektromos autót már a boltban is kapni, még csak nem is kifizethetetlenül drágán, de mindig akad, akinek egy Tesla Model S Performance teljesítménye kevés. És olyan is akad, aki ezekre a vevőkre alapozna üzleti modellt.

5
Galéria: Elektron Quasar vázlatok 2021
Aki milliókért venne elektromos szupersportkocsit, mostanság el is van kényeztetve: kétezer lóerő körül több ilyet is kínálnak, a Lotus az Evija, a Pininfarina a Battista, a Rimac pedig a C_Two révén próbál autónként néhány millió eurót kiénekelni a potenciális vevőkből. A német székhelyü Elektron azonban túllicitálná ezeket, ahogy a számháborút egykor elindító Tesla Roadstert is.

5
Galéria: Elektron Quasar vázlatok 2021
Az egyelőre csak rajzokon látható Quasarba ugyanis négymotoros, 2300 lóerő összteljesítményű hajtást ígérnek, úgy, hogy közben az autó nem nyom többet 1500 kilogrammnál menetkészen. Ezekkel a paraméterekkel tulajdonképpen nem lehetetlen, hogy tényleg elérhető az 1,65 másodperces gyorsulási idő százra, bár ilyen nagy teljesítmény és kis tömeg mellet már tényleg az lehet a nagyobb probléma, hogy mennyi teljesítményt lehet átvinni a kerekek és a talaj között. A végsebességet szintén nem a teljesítmény korlátozza, hanem az elektronika: 450 km/h-nál jön majd el a tiltás.

5
Galéria: Elektron Quasar vázlatok 2021
Mindez egy ismeretlen cégtől persze még sokkal kevésbé tűnik valóságosnak, mint akár egy Rimac részéről, de azt mondják, a Quasar gyártását 2023-ban szeretnék beindítani, és 99 példányt gyártanának belőle, egyenként 2,2 millió eurós áron.