A Honda Civic – főleg a lépcsőshátú változat – egyre kevésbé meghatározó a japán cég európai kínálatában. Így logikus, hogy a következő generáció bevezetését egy tengerentúli piacra szánt változat megmutatásával indítják.
Pontosabban már tavaly novemberben elindult a 11. generáció kampánya, akkor jelentették be a prototípus elkészültét. Azóta sem tétlenkedtek a cég karosszériásai, számos apró finomítás történt az autón, de a hűtőrácsra folyó motorháztető megmaradt. Továbbra is felfelé csapódnak a hátsó ajtó mögötti oldalablakok, és összességében az eredeti célkitűzés – egy kategóriájában kompakt és könnyű autó megalkotása – is megvalósulni látszik.
Még nem publikus a szériagyártmány belső tere
A beltérről ezúttal nem közöltek fotót, így továbbra is a múltkori vázlatokból tudunk kiindulni. A prototípus idején letisztult, könnyen áttekinthető berendezést ígért a Honda Design által szignózott ábra. Talán nem a legfrissebb divat szerinti a középre helyezett, műszerfalból kiemelkedő, fekvő formátumú tablet, de abban reménykedhetünk, hogy jól használható rendszert sikerült összehozniuk. A térdhelyre minden bizonnyal jól hatással lesz a nem tolakodóan széles középkonzol.
Az Egyesült Államokban már nyáron megtörténik a váltás, így voltaképpen az április 28-i hivatalos bemutató nem is mondható elhamarkodottnak. Észak-Amerikát a Honda kanadai gyárából látják el szedánokkal, a néhány hónap múlva érkező ötajtós változat pedig Indianában készül majd. Type R kivitel érkezését is ígérik, tehát van még szándék igazán sportos autók gyártására.
Ami az európai piacot illeti: mi csak az USA (és Kína) után jövünk, a hozzánk érkező kivitelekről csak később közöl részleteket a gyártó. Valószínűsíthető, hogy Európába eltérésekkel érkezik a típus (főleg ötajtósként), de az alapvető formák minden bizonnyal ilyenek lesznek.