Feltűnő aktivitást mutat a Bentley, ezúttal a Continental GT Speed Convertible modellt mutatták be. A GT Speed nyitható tetős testvére a gyáriak szerint a Continental GT család leginkább vezetőközpontú kabriója – vagyis ezúttal sem maradtunk legek nélkül.
A Z-alakban mozgó tetővel az alapkoncepció esetében tovább csökkentették az eddig sem tetemes menetzajt. Ahogy a közlemény kiemeli: az aktuális kabrió pont olyan csendes, mint az előző generációs Continental GT Coupe. Ez nem csak előnyökkel jár: valamivel kevesebb szűrődik be a W12-es erőforrás muzsikájából is. De van megoldás: a tető nyitása 19 másodpercig tart. Az elektromotorok akár 50 km/h-s sebességnél is képesek fel-, vagy lehajtani a hét színben rendelhető kupolát.
Bőr és Alcantara kombinációja borítja az utasteret, a 15 fő színt 11 kiegészítő árnyalattal kombinálhatja a megrendelő, aki a gyémántmintás öltésű kárpitok mellett hímzett fejtámlákat, zongoralakk berakást, sport pedálokat, Alcantarával bevont kormánykereket és (kérésre) sötétre színezett alumínium középkonzolt is kap.
A külső jegyek Bentley-szokás szerint diszkrétek: ezüst vagy fekete keréktárcsái 22 colosak, Speed jelvények kerülnek az első sárvédőkre, a hűtőrács pedig sötétebb árnyalatot kap. A küszöböket is újra tervezték, de a műszaki paraméterek ismeretében biztosan nem ez a kabrió legizgalmasabb részlete.
A Crewe-ban, kézzel összeszerelt 6-literes W12-es 659 lóerőt és 900 Nm-t ad a sofőr alá. A két turbós erőforráshoz nyolcfokozatú duplakuplungos váltó csatlakozik. Adaptív lengéscsillapítókkal kiegészített, 48 voltos intelligens futómű, elektronikus hátsó differenciálzár, aktív összkerékhajtás és négykerék-kormányzás, továbbá opcionális karbon-kerámia féktárcsák jelzik a műszaki színvonalat.
A Convertible alig 1 tized másodperccel marad el a Coupétól a 0–100-as sprintben, végsebességük pedig megegyezik: egyformán 335 km/h-ra képesek. Bizonyára drága móka lesz egy Bentley kabriót megvásárolni, cserébe a feltűnés mellett komoly élmények várják a szerencséseket.