Alig találunk már klasszikusnak mondható Opel-jegyet az új Mokkában. A határozott vonások miatt a műszerfalnak eléggé peugeot-s hangulata van, ami egyáltalán nem probléma. Furcsa felismerés, de ennek az autónak Opel-szaga van, ez volt az első gondolatom, amikor beleültem. Minden gyártóhoz köthető ilyen, és itt is sikerült megtartani, annak ellenére, hogy minden anyagot pontosan ismerünk Peugeot-kból, Citroënekből, DS-ekből, mégis, aki Opelben érzi jól magát, annak ez nem lesz majd idegen.

Jó anyagok, látványos formavilág és korrekt összeszerelés jellemzi az utasteret

A váltó kapcsolója már csak egy billenőkapcsoló, a P gomb kellemetlenül apró, de ha szimplán leállítjuk az autót, akkor is P-be teszi magát
Szinte minden szegletében új, a bajuszkapcsolókat mégis megtartották, na, az opeles alkatrész. Nekem hosszú ujjaim vannak, de integettem egy darabig, mire elértem az indexkart. Ismerős a kormány is, tök jó a fogása még mindig, a váltó kis kapcsolója pedig már az új PSA-alkatrész, ami a Citroën C4-ben is szerepel. Picike, nem kéne sok helyet foglalnia, ha már úgyis csak egy ujjal tudjuk mozgatni, és a pici P gombot is épp csak ujjheggyel tudjuk megnyomni, igazán nem pazarolnék erre a panelre ekkora helyet a középkonzolon. Ismét dizájn az ergonómia felett.
Két 7 colos digitális kijelző figyel a sofőr felé a műszerfalon, jó hír, hogy egyik sem feláras. 2021 autóiparában az egyik jó pont a nagyon kevés közül, hogy az új tömegmodellekből már nem igazán van fapados, sőt, komoly az ellátmány. LED-esek például a fényszórók is a Mokkán, vannak vezetéstámogató biztonsági rendszerek, okostelefon tükrözésre alkalmas multimédia Elegance szinttől, szóval tényleg csak a hajtáslánc a kérdés vásárláskor, ami szükséges, azt már ehhez is adják alapáron.

Mindenképp digitális a műszeregység
Kimondottan jó tartásúak az első ülések, támasztanak oldalt és bennük ülünk, nem rajtuk, ez határozottan az egyik legjobb pontja a Mokkának. Széles tartományban állítható a kormány, ami azért is jó, mert átlagos magassággal messze kell tolni az ülést, hogy a lábunk ne legyen túlzottan behajlítva. Messze kerültem a műszerfaltól, ha jól akartam ülni, de utóbbit többre tartom, mint hogy korlátlanul tudjam tapizni a multimédiát, szóval ez is csak stílus kérdése, ergonómiailag rendben van a Mokka belül.
Változtatható a digitális műszeregység grafikája, információhalmaza, és ilyenkor vesszük észre a hasonlóságot a konszern többi termékével. Más a felület, letisztultabb és sokkal egyszerűbb a megjelenítés, de a menürendszer, a logika, a szoftver pont ugyanaz, mint egy Peugeot-ban, Citroënben, DS-ben. Ez nem baj, miután itt nincsenek komoly animációk, nem is szaggat a kép váltáskor, megint csak egy jó pont a Mokkának.

Nagyon jó tartásúak az ülések, határozott az oldaltámasz és elég jól be is állítható

Jól kezelhető a multimédia, a menü ismerős, a felület letisztult, talán kicsit túlzottan is
Ugyanez igaz a multimédia menüjére is, ismerős, ami egyáltalán nem hátrány. Gyorsan kezeli a telefoncsatlakoztatást, fut rajta Apple CarPlay és Android Auto, az elektromos hajtás és a töltés időzítésének menüje pedig külön gombra került. Nagyon fontos, hogy a Mokkában még vannak gombok amellett, hogy maximálisan hozza a jelen kor digitális elvárásait. A klímapanel is hagyományos, de itt is furcsán kétzónásnak tűnik a két hőfokállító potméter miatt, valójában ebben csak egyzónás lehet.
Úgy is marad hátul lábtér a Mokkában, hogy magamra volt beállítva az első két ülés. Itt nincs kompromisszum az elektromos hajtás miatt, a CMP-ben a beltér változása nélkül fér el az akkumulátor és az elektromos hajtás. A csomagtérből veszít 40 litert a Mokka-e, így csak 310 liter, ami leginkább kisautós, és a szegmensben sem valami sok. Pláne úgy, hogy az oroszlános fivére majdnem 100 literrel többet tud felmutatni, viszont a Mokka már első ránézésre is kisebbnek tűnik kívülről is.

Kétzónásnak tűnik, de csak egyzónás a klíma, a hagyományos konzolt egyszerű használni