Autós Hírek
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Tesztek
  • Magazin
  • Forma-1
  • Sport
  • Motor
  • Veterán
No Result
View All Result
Autós Hírek
No Result
View All Result
Kezdőlap Tesztek

Ezzel az Opellel lesz tele az utca – Menetpróba: Opel Mokka 1.2 Turbo GS-Line

2021.04.14.
in Tesztek
0
0
SHARES
0
VIEWS
Megosztás FacebookonMegosztás Twitteren
Laposabb-szélesebb a kiállása, mint a korábbi Mokkáé, de ez is csinos

22

Laposabb-szélesebb a kiállása, mint a korábbi Mokkáé, de ez is csinosGaléria: Bemutató: Opel Mokka 2021.

Az Opel Mokka fontos modell, és ha ezt nem tudnánk magunktól, hát felhívja rá a figyelmet az importőr. Elmondásuk szerint ugyanis a B SUV szegmens folyamatosan nő itthon, már 27%-a a teljes eladásoknak, amivel vezet az eddigi bajnok C szegmens helyett. Azaz a Renault Captur, a Mazda CX-3 és társaik lenyomták a VW Golf-féléket. Mit ád az ég, a Crossland is épp 27%-t ad ki az Opel magyar eladásain belül, szóval világos: a Mokka sikerére nagyon számítanak a gyár és a kereskedőik.

E fontosságnak megfelelően már álló helyzetben megmutatták tavaly ősszel, akkor a legfontosabb tudnivalókat összeszedtük – azóta műszaki fronton nincs újdonság. A lényeg dióhéjban annyi, hogy a Corsából (és a Peugeot 208– 2008 párosból) ismert hajtásláncokat kapja meg, de csak a krémjét: nem lesz 100 lóerő alatti változat. A háromhengeres, turbós benzinmotor 100 vagy 130 lóerőt tudhat, a négyhengeres, 1,5 literes dízel 110-et, és a 136 lóerős elektromos verzió lesz a legerősebb. Azóta kiderült az is, hogy a szemünk nem csalt, tényleg kisebb kívülről az új Mokka: tizenhárom centivel rövidebb, és alacsonyabb is majdnem ugyanennyivel! A tengelytáv nagyjából változatlan (+2 mm a nem elektromos változatok esetében) a szélesség meg még nőtt is egy picit, szóval a kiállása magas-dundiból lapos-széles-sportos lett, ami egyáltalán nem árt neki.

Talán hátulról a legkönnyebb belelátni a Corsát

22

Talán hátulról a legkönnyebb belelátni a CorsátGaléria: Bemutató: Opel Mokka 2021.

Az igazi döbbenet azonban az, hogy érzésre nem ment össze az utasfülke a külső méretcsökkenés hatására, legalábbis elöl teljesen komfortosan el lehet férni. Sőt a csomagtér is csak 6 literrel kisebb, az gyakorlatilag kerekítési hiba még egy ilyen 350 literes raktér esetében is. A hátsó ülés persze nem nagy, de átlagos méretű felnőttből kettőt ide lehet ültetni, és a Balatonig simán kibírják, egy ilyen kis crossovertől ennyi pont elég. Szóval lehet szidni a cégcsoport CMP padlólemezét, az összkerékhajtású változatot például elvesztettük miatta, de tény, hogy nagyon hatékonyan bánik a térrel az új Mokka.

Látványos a sok lakkozott felület és a két képernyő, de állandóan tisztogatni kell majd ezeket

22

Látványos a sok lakkozott felület és a két képernyő, de állandóan tisztogatni kell majd ezeketGaléria: Bemutató: Opel Mokka 2021.

Világjárvány idején persze kimarad a bemutatóból a napfényes spanyol tengerpart, de azért a vízszintesen zuhogó eső, amiben egy 130 lóerős, automata váltós GS-Line változat kulcsát megkaptam néhány órára Budaörsön, kicsit sok volt a törődésből. Sebaj, ilyen időben is teljesítenie kell a technikának, és azt örömmel jelentem, hogy az ablaktörlő automatikája egész jó aránnyal találta el a szükséges törlési intenzitást, nem volt állandó ingerem belenyúlni. Az viszont furcsa, hogy bár a hátsó ablaktörlő kapcsolója fixen a megadott állásban marad, ennek ellenére leállás-bezárás után nem indul újra, hiába hagytuk bekapcsolva. Esős este utáni reggelen, feledékeny tulaj esetén üdvös, de egész napos zuhéban sokat kellett kapcsolgatni.

Alapáron digitális a műszerfal de ez az emelt szintű kiadás. Többféle beállítás közül választhatunk, de csak az információ módosul, a design hasonló marad Hiába tíz hüvelykes az érintőképernyő, a fő téma csak a közepét tölti ki, körülötte fekete keret klíma adatokkal A sofőr felé forduló konzol miatt egy szép nagy műanyag felület tölti ki az utas előtti teret - alatta tágas viszont a kesztyűtartó

22

Galéria: Bemutató: Opel Mokka 2021.

Az Opel azt mondja, hogy a Mokka egyben a márka új formaterv-irányát jelöli, és így élőben nézegetve azt hiszem, ezzel nem járunk rosszul, mert nagyon mutatós. Elképesztően hangsúlyos az újdonság orra, egyrészt mert a teljes alakhoz képest nagy, másrészt a hűtőrács helyére került teli műanyag Vizor miatt, ami mögé radarok és érzékelők költözhetnek. És belülről is kifejezetten nagy autós a látvány a motorháztető középső taréjával és a lapos tájképével, no meg a Pure Panelnek elkeresztelt digitális műszerfal is hozza a nagy autós szintet. Igaz, hogy a próbált változat a feláras 10+12 hüvelykes (alap: 7+7”), de nincs ez se agyoncsicsázva, csak pont annyit tud, hogy 2021-ben érezzük magunkat.

Az automataváltó két gomb és egy billenőkapcsoló, kart csak a manuális kap. Viszont alap az elektromos kézifék

22

Az automataváltó két gomb és egy billenőkapcsoló, kart csak a manuális kap. Viszont alap az elektromos kézifékGaléria: Bemutató: Opel Mokka 2021.

Az Opel ugyan PSA elemekből építkezik, de magának állítja össze a kezelőfelületet, így rendes klímapanel és klasszikusan Opel kormánygombok – bajuszkapcsolók jutnak. A digitális kijelzőkön azonban itt is érzem, amit Peugeot-kban szoktam, hogy jó ugyan a program rajtuk, de mintha gyenge lenne a hardver, minden kicsit lassabban történik, mint várnám. Azért az első próbán elviselhetőnek tűnt, és a sok lakkozott felülettel együtt modern, látványos a Mokka műszerfal, csak e sok csillogó felületet majd sokat kell takarítani is, hogy megmaradjon a szépség.

Kényelmes a GS-Line sportülése A hátsó ülés ugyan nem nagy, de két felnőttnek akár közepes utakra elegendő hely van itt. Viszont a fekete kárpit miatt nagy a sötétség

22

Kényelmes a GS-Line sportüléseGaléria: Bemutató: Opel Mokka 2021.

A németek állítólag a futóművet is maguknak hangolják, bár persze a Peugeot-ban sem minden változaté egyforma. Mindenesetre a próbált sportos Mokka változat rugózása sprődebbnek tűnt, mint amire 208-2008 párosban szerzett élményeim alapján számítottam. Ez sima úton illetve autópályán előny, és a városi úthibák nagy részét is fel tudja dolgozni, de amikor olyan igazi dobálós-hullámos országúti szakaszra értem, hirtelen lassítani kellett, mert az már sok lett. Pontosabban a kocsinak nem, stabil maradt a Mokka, engem viszont kirázott a bőrömből, valahogy pont kellemetlen volt az amplitúdó. Kár, mert amúgy nagyon jó a vezetési élmény, a 130 lóerős turbómotor és a nyolcfokozatú automata gyakorlatilag hibátlanul dolgozik, akár rájuk hagyom a dolgot, akár átteszem manuálisba, és a kormányon elhelyezett fülekkel szabályozom, mekkora hangerőn folyjék a kávédarálás.

A csomagtér padlója két szinten rögzíthető. Ez az alsó állás, ilyenkor mély a raktér

22

A csomagtér padlója két szinten rögzíthető. Ez az alsó állás, ilyenkor mély a raktérGaléria: Bemutató: Opel Mokka 2021.

Persze sportkocsi nem lesz belőle, a teljesítmény pont megfelelő, a kanyarodás stabil, de inspiráció, na az nincs benne. Nem is kell, jó ez így, a közönségét tökéletesen ki fogja szolgálni az új Mokka, bármelyik motorral. Igaz, hogy csak ehhez a legerősebb változathoz kapható automata, a többi motort egyelőre hatfokozatú kézi váltóval árulják, de a 2008-ban próbáltam, és jól illett a benzineshez az is. A bemutató során elmondták, hogy a Németországban kapható alapmodellt nem árulják nálunk, a már elfogadhatóan felszerelt Edition, 100 lóerős benzinmotorral a belépő, 6,2 millió Ft-ért.

A csomagtér nyitó nem az ötödik ajtón, hanem alatta, a lökhárító peremén van - nem igazán szerencsés megoldás

22

A csomagtér nyitó nem az ötödik ajtón, hanem alatta, a lökhárító peremén van – nem igazán szerencsés megoldásGaléria: Bemutató: Opel Mokka 2021.

Ez a nagymotoros, automata GS-Line viszont bő kétmillióval drágább lesz annál, és bár jól megy, meg nagyon látványos a kétszínű fényezésével és a piros dekorcsíkjával, mifelénk valószínűleg nem ez lesz a legkelendőbb változat. Inkább a középső, Elegance felszereltségtől várják a pénztárgép csilingelését a gyáriak, illetve elpöttyentették, hogy pletykák szerint idén is indulhat az elektromos autókra támogatási kör. Tavaly a Corsa túl kicsinek bizonyult ebből a szempontból, a Mokka-e viszont nyerő lehet, ha tényleg megtolja a magyar állam, és ha az árát is a pályázati feltételekhez igazítják majd. Úgyhogy minden esély megvan rá, hogy ebből az Opelből sláger legyen nálunk. 

Teljes cikk a forrás oldalon

Címkék: ujauto
Előző hír

Fotóalbum: Orfű Rally 2021 – Kollár Sportfotó

Következő hír

Találd meg a különbséget! – így frissült a MINI John Cooper Works

admin

admin

Következő hír
Találd meg a különbséget! – így frissült a MINI John Cooper Works

Találd meg a különbséget! – így frissült a MINI John Cooper Works

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Felkapott
  • Hozzászólás
  • Legfrissebb
Autós és motoros rendezvények 2022-ben

Autós és motoros rendezvények 2022-ben

2022.01.04.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

2018.02.11.
Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

Döntés született a veszélyhelyzetről, így érinti a lejárt műszakisokat

2021.09.28.
Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

Újabb klasszikus nevet melegít fel a Ford

2020.07.16.
Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

Renault Mégane RS: van, hogy nem a teljesítmény az, ami igazán számít

0
Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

Ford EcoSport hazai menetpróba: élni tud a második eséllyel?

0
Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

Meglepetéssel nyit – BMW X2 hazai bemutató

0
BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

BMW 630d GT xDrvive teszt: Jónás mosolyog a bálna gyomrában

0
5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

2022.08.11.
Az Urus a leggyorsabb toronyház a Pikes Peaken

Az Urus a leggyorsabb toronyház a Pikes Peaken

2022.08.11.
Pokoli durva, 1160 lóerős és 700 kilós szörnyeteget mutatott a Rodin

Pokoli durva, 1160 lóerős és 700 kilós szörnyeteget mutatott a Rodin

2022.08.11.
A Taycan Turbo S odavert a Teslának a Nürburgringen

A Taycan Turbo S odavert a Teslának a Nürburgringen

2022.08.11.

Friss Hírek

5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

2022.08.11.
Az Urus a leggyorsabb toronyház a Pikes Peaken

Az Urus a leggyorsabb toronyház a Pikes Peaken

2022.08.11.
Pokoli durva, 1160 lóerős és 700 kilós szörnyeteget mutatott a Rodin

Pokoli durva, 1160 lóerős és 700 kilós szörnyeteget mutatott a Rodin

2022.08.11.
A Taycan Turbo S odavert a Teslának a Nürburgringen

A Taycan Turbo S odavert a Teslának a Nürburgringen

2022.08.11.
Autós Hírek

Autós Hírek összegyűjtve

Kategóriák

  • Forma-1
  • Hírek
  • Magazin
  • Motor
  • Sport
  • Tesztek
  • Veterán

Friss hírek

5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

5 elérhető autó, ami keveset kér a drága üzemanyagból

2022.08.11.

© 2021 Autós Hírek

No Result
View All Result

© 2021 Autós Hírek